Blog

Skladišče je vaš materialni stik s kupcem

20/05/2020
Aleš Habič
Avtor
Skladišče je vaš materialni stik s kupcem

Novinar mi je zadnjič postavil zanimivo vprašanje. Takole se je glasilo: "Katere so najpogostejše napake, ki jih slovenska podjetja delajo v svojih skladiščih?"

Ključna težava, vsaj v mojih očeh, je že samo dejstvo, da večina podjetij skladiščnemu delu poslovanja ne namenja velike pozornosti. A blago, ki gre skozi vaše skladišče, je vaša odgovornost in obveza hkrati. Blago je namreč treba dostaviti v okviru pričakovanj kupca – prave izdelke, prave količine, pravočasno in seveda nepoškodovano. In seveda to storiti na cenovno učinkovit način ali pa vsaj ceneje od konkurence.

Spletne trgovine in spremenjene navade kupcev zahtevajo drugačno organizacijo dela v skladišču, če želimo, da skladišče posluje učinkovito – tudi stroškovno učinkovito. Danes se napake težje odpuščajo in vse dražje so. Izgube stranke ali naročnika si ne moremo več privoščiti.

Kaj se je spremenilo, vprašate? Predvsem to, da kupci skorajda ničesar več ne kupujejo na zalogo, temveč opravljajo več naročil, pogosto tudi za en sam izdelek, kar v primeru poslovnih strank v marsikaterem skladišču pomeni, da izvaja skoraj dnevno dobavo blaga isti stranki. V obliki mini naročil.

Priprava več naročil hkrati

Spremenjene navade kupcev od podjetij zahtevajo sočasno komisioniranje več naročil, kar pa je težko početi s papirnimi nalogi. Uvedba sistema za upravljanje skladiščnega poslovanja (WMS) je praktično nuj(n)a. Podjetje mora namreč natančno poznati stanje zalog in se nanj zanesti. Dober sistem WMS prinaša še vrsto prednosti in odpravi marsikatero napako – z njim lahko v skladišču optimirate prostor, ki ga imate na razpolago, in dosežete boljši izkoristek prostora. Morebiti to pomeni, da skladišča ne bo treba širiti in ste prihranili znatno naložbo. Tudi model kaotičnega shranjevanja blaga (t. i. odloži in označi) je mogoč samo ob pomoči sistema WMS.

Stalna skrb za stanje blaga

Programska oprema odpravlja še eno pomanjkljivost iz prakse. Sistem stalno spremlja obrate blaga v skladišču, zato se podjetju ne more primeriti, da bi v skladišču ostalo staro blago (npr. na neki visoki polici), ki ga potem ne bi bilo več možno prodati. Prav tako sistem WMS prinaša prihranke v primerih, ko se skladišči pokvarljivo blago, saj poskrbi, da to še pravočasno zapusti skladišče. S sistemsko rešitvijo je možno spremljanje atributov blaga na kupca natančno – tako lahko ugodite kupcu, ki zahteva, da prejme le blago, kateremu je ostalo še vsaj 70 % roka trajanja blaga.

Video: Prikaz rešitve za upravljanje skladišč (WMS)


Sistem je nuja

Na glede na to, ali vaše skladišče uporablja metodo FIFO, LIFO ali kakšno drugo metodo ravnanja z blagom ali pa celo kombinacijo metod, je pomembno, da so skladiščni procesi urejeni, saj le tako prihaja do manj napak pri delu. Sistemska ureditev skladišča je zato nuja. Natančnost odprem ne skrbi le za večje zadovoljstvo strank, temveč zagotavlja, da ne prihaja do izgube kupcev ali pogodbenih kazni s strani naročnikov.

Skladiščni informacijski sistem skrbi tudi za upravljanje ekipe zaposlenih, saj razporeja delo skladiščnega osebja in optimira. Hkrati beleži, kaj je kdo naredil in šefu skladišča ali vodstvu podjetja v vsakem trenutku postreže z natančno in neodvisno informacijo o produktivnosti posameznega zaposlenega.

Da ne omenjam dejstva, kako zelo sistem WMS poenostavi inventuro v skladišču ...

Podjetja bi morala več poudarka dati dejstvu, da skladišče in zaloge blaga še kako vplivajo na poslovni izid in denarni tok podjetja. Namesto, da je skladišče »nujno zlo«, ga raje uredite tako, da postane vaša konkurenčna prednost.