NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Novica

Upravljanju energije v hotelih: Pot k trajnosti s Špica Hospitality

Upravljanju energije v hotelih: Pot k trajnosti s Špica Hospitality
 
6 minutno branje
Datum
22/02/2024

V dinamičnem sektorju nastanitev se je zgodila temeljita preobrazba, in sicer prehod s tradicionalnih praks na sprejemanje trajnosti kot temeljnega načela poslovanja. V zadnjih 20 letih je pot k trajnosti pri upravljanju energije v hotelih spremenila panožne standarde, pri čemer je največji poudarek na splošni učinkovitosti, stroškovni učinkovitosti in varovanju okolja.

Ta razvoj se je začel, ko je panoga spoznala pomen trajnostnega hotelirstva in gostinstva, kar je postopoma vplivalo na to, da so hoteli ponovno razmislili o svojih strategijah upravljanja z energijo. V toku dveh desetletij se je panoga soočila s številnimi izzivi, dosegala postopen napredek in se na koncu enotno zavezala k trajnosti poslovanja.

Ta zaveza ni le na novo opredelila panožnih standardov poslovanja, temveč je tudi dokazala, da lahko trajnostne prakse pri upravljanju energije prispevajo k stroškovni učinkovitosti.


Glavni izzivi na področju trajnosti v hotelirstvu in gostinstvu

Začetna leta 21. stoletja so hotelirstvo in gostinstvo postavila pred velike izzive na področju trajnosti in upravljanja energije. V tem obdobju se je v sektorju prebudila okoljska ozaveščenost, kar je sprožilo prve korake k bolj ekološkemu pristopu k poslovanju.

Na prelomu tisočletja trajnost v hotelski panogi ni bila poglavitna skrb. Ozaveščenost o vplivu na okolje je bila zelo omejena, ljudje pa so se tudi pogosto upirali spremembam zaradi navajenosti na tradicionalne prakse poslovanja. Številni hoteli so bili navajeni na visoko porabo energije in niso bili dovolj ozaveščeni, da bi sprejeli bolj trajnostne pristope, ali pa za to niso imeli dovolj spodbude.

Ena od izjem, ki se je uveljavila po vsem svetu, je program za zeleno gradnjo LEED. Certifikat LEED, ki ga pri novogradnjah še posebej podpirajo institucionalni vlagatelji, je postal zaščitni znak okolju prijazne gradnje v gostinskem sektorju. Ta program ni poudarjal le energetske učinkovitosti, temveč je upošteval različne vidike trajnosti, od varčevanja z vodo do uporabe okolju prijaznih materialov.

Finančna kriza v letih 2008 in 2009 je spremenila paradigmo glede prioritet panoge. Med to krizo je ključna skrb hotelirjev postalo obvladovanje stroškov. Zaradi večjega poudarka na varčevanju pri stroških so hoteli več pozornosti posvetili svoji opremi in načinu dela, da bi ugotovili, ali obstajajo boljši in cenovno ugodnejši načini poslovanja.

Začeli so izvajati ukrepe za zmanjšanje stroškov komunalnih storitev, s čimer so si poleg gospodarske odpornosti obenem prizadevali tudi za okoljsko trajnost. To obdobje je pomenilo preobrazbo, v sklopu katere so odgovorne poslovne prakse postale ne le hvalevredne, temveč nujne za nadaljnjo uspešnost gostinskega sektorja.

Sprejemanje sprememb in uvajanje inovacij

V desetletju med letoma 2011 in 2020 so se hoteli podali na pot preobrazbe in na novo začrtali način porabe in upravljanja ključnih virov, kot so energija, voda in odpadki. To obdobje je zaznamovala pomembna preusmeritev na učinkovitost, ki sta jo spodbudila priznavanje odgovornosti do okolja in nujna potreba po uvajanju trajnostnih praks.

Hoteli, ki so znani po veliki porabi energije, so podrobneje preučili svoje poslovanje. Začeli so se osredotočati na zmanjšanje energijske intenzivnosti s pomočjo tehničnega pristopa, znanega kot optimizacija porabe energije. To z drugimi besedami pomeni prilagoditev in optimizacijo različnih sistemov, da ti porabijo manj energije.

Ukrepi na območjih, do katerih dostopajo gostje, so vključevali posodobitev razsvetljave, zmanjšanje nepotrebne rabe energije in izboljšanje izolacije stavb. Ukrepi v zaledju pa so se med drugim osredotočali na izboljšanje opreme, optimizacijo urnikov in zagotavljanje ustreznega prezračevalnega sistema.

Pomembno je, da so hoteli z odprtimi rokami sprejeli tehnološki napredek na področju energije iz obnovljivih virov, kot so sončna, geotermalna in vetrna energija, s čimer so te možnosti pridobivanja energije postale gospodarsko smotrne.

S sprejemanjem energetsko učinkovitih tehnologij, izvajanjem ukrepov za varčevanje z vodo in uvajanjem revolucionarnih strategij ravnanja z odpadki je sektor hotelirstva in gostinstva dokazal svojo zavezanost ohranjanju okolja ter utrl pot bolj trajnostni in odgovorni prihodnosti.

Trenutni trendi in premagovanje izzivov

Hotelska panoga je na pragu pomembne preobrazbe, saj trajnost postaja osrednjega pomena v njenih temeljnih dejavnostih. Pričakuje se, da bo v prihodnjih letih okoljska ozaveščenost postala del ustroja hotelov ter da bodo hoteli sprejeli načela krožnega gospodarstva, vlagali v infrastrukturo za energijo iz obnovljivih virov in dejavno sodelovali pri ohranjanju biotske raznovrstnosti. 

Ti napredni ukrepi v panogo prinašajo svež pristop, obenem pa tudi izzive, ki jih je treba spretno obvladovati.

Učinkoviti klimatski sistemi so v današnjem času ključni vidik pri upravljanju energije v hotelih. Vsi hoteli potrebujejo sisteme HVAC, ne glede na to, ali želijo z njimi zagotoviti ogrevanje v hladnejših letnih časih ali prijetne hladne temperature v toplejših podnebjih.

Z namenom, da bi okrepili trajnostno naravnanost, številni hoteli zdaj uvajajo sisteme za upravljanje energije, ki omogočajo povezavo z internetom stvari. Ti inovativni sistemi dejavno spremljajo in prilagajajo porabo energije v realnem času ter tako optimizirajo ne le delovanje sistemov HVAC, temveč tudi izhodno zmogljivost in upravljanje elektronike hotela in senzorskih sistemov. 

To pripomore ne le k učinkovitemu uravnavanju temperature, temveč tudi k znatnemu zmanjšanju celotne porabe energije.

Na poti k bolj zeleni in trajnostni prihodnosti so koraki na področju upravljanja energije v hotelih ključnega pomena. Prehod s tradicionalnih pristopov na inovativne sisteme, povezane z internetom stvari, kaže na zavezanost panoge zmanjševanju svojega ogljičnega odtisa.

Pridružite se gibanju za trajnostni razvoj s Špica Hospitality

Če vas zanima, kako bi lahko izboljšali energetsko učinkovitost svojega hotela, vas vabimo, da z nami raziščete svet pametnih rešitev.

Kontaktirajte nas na info@spica.si še danes in poglejte, kako vam lahko s svojim strokovnim znanjem na področju upravljanja energije v hotelih pomagamo ne le pri zmanjšanju stroškov, temveč tudi pri doseganju bolj trajnostnega in okolju prijaznega poslovanja.

Skupaj se podajmo na pot v prihodnost, kjer bosta učinkovitost in okoljska odgovornost hodili z roko v roki. Obrnite se na nas za posvet in poskrbeli bomo, da bo vaš hotel postal vzor na področju trajnostnega gostoljubja.

Več o Špica Hospitality rešitvah pa tudi kmalu na naši spletni strani. Gre za rešitve, ki omogočajo enostavno in učinkovito upravljanje klimatizacije in razsvetljave, prav tako pa upravljanje dostopa, avtomatizacijo upravljanja hotelskih sob in še več.