NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Reportaža z dogodka: Pot do AGILNE interne logistike

Reportaža z dogodka: Pot do AGILNE interne logistike
 
4 minutno branje
Datum
04/10/2023

Na strokovnem dogodku "Pot do agilne interne logistike", ki smo ga izvedli 13.9.2023, smo slovenski strokovnjaki soočili skupne ideje in izkušnje na področju digitalizacije interne logistike v proizvodnih podjetjih. Vodilni slovenski proizvodni podjetji, Domel in Talum sta predstavili dobre prakse in izkušnje, ki sta jih pridobili tekom digitalizacije. Špicini strokovnjaki pa so predstavil tehnologijo in projekte s področja digitalizacije skladišč ter označevanja in sledenja izdelkov.

undefined

Andrej Planina, dir. divizije SCM, Špica International d.o.o.

»Slovenija blesti na področju logistike, saj imamo tri ključne prednosti. Naša relativna majhnost nam omogoča, da hitro uvajamo nove tehnološke rešitve in poslovanje prilagajamo razmeram na trgu. Agilnost v logistiki smo razvili tudi na račun izjemno dinamičnega dogajanja v jadranski regiji, ki nas je naučila odzivnosti. Še dodatno pa smo agilnost in odpornost na področju oskrbovalnih verig utrdili z našim geografskim položajem, saj se nahajamo na prelomnici med vzhodom in zahodom,« je svoje razmišljanje strnil Tone Stanovnik, direktor Špica International d.o.o..

undefined

  Tone Stanovnik, dir. Špica International, d.o.o.in Timon Šuc, vodja SCM prodajnih projektov, Špica International. d.o.o..

Na dogodku smo med udeleženci izvedli tudi krajšo raziskavo, ki je postregla z zanimivimi ugotovitvami.

Kratko in jedrnato ga je dopolnil tudi Mirko Veselič, ki dela v kontrolingu družbe Talum: »V Sloveniji je resnično veliko znanja s področja logistike, naš izziv pa je, da se podjetja povežemo med seboj, ne pa da vsak zase začenja od začetka. Tako bomo tudi globalno bolj konkurenčni.«

 undefined

Urban Brodnik, vodja SCM prodajnih projektov, Špica International d.o.o..

Na dogodku smo med udeleženci izvedli tudi krajšo raziskavo, ki je postregla z zanimivimi ugotovitvami.

Vsak začetek je težak, konec pa oddaljen

Anketa med udeleženci je pokazala, da se dobra polovica podjetij digitalizacije oskrbovalne verige šele dobro loteva, saj so v fazi priprav in načrtovanja. Nasprotno, »do konca« je prišlo le eno obravnavano podjetje, ki uspešno zaključuje tovrstni projekt. Vsi ostali so nekje vmes, v četrtini podjetij že potekajo glavne aktivnosti, petina pa že hiti proti koncu nalog. Le 6 odstotkov anketiranih je odvrnilo, da podjetje s projektom digitalizacije oskrbovalne verige ni niti še začelo.

 undefined

Tehnologija je večji izziv kot kadri

Čeprav strokovnjaki menijo drugače, naša anketa ugotavlja, da je največji izziv podjetij, ki so sodelovala v naši raziskavi, obstoječa tehnologija oziroma njene pomanjkljivosti (60 %), medtem ko se je na drugo mesto lestvice izzivov in težav uvrstilo premajhno število in sposobnosti kadrov (57 %). Med pet najbolj perečih problemov digitalizacije so se uvrstili še odgovori težave pri pridobivanju sredstev (30 %), slaba podpora vodstva (27 %) ter nerazumevanje uporabnikov (23 %).

undefined

»Praksa kaže, da se pri digitalizaciji in digitalni preobrazbi premalo pozornosti posveča zaposlenim in njihovim znanjem, bistveno več pa tehnologijam,« je dejal Tomaž Vidonja, strokovnjak za digitalno preobrazbo iz podjetja ELVI d.o.o., in dodal: »Špicin dogodek vidim kot zelo pomemben z vidika povezovanja različnih podjetij in področij. Redko je, da se na enem mestu lahko med seboj pogovarjajo tako strategi kot tisti, ki imajo opravka z operativnimi nalogami zunanje in notranje logistike. Pohvalno.«

Digitalizacija se mora poplačati sama

Podjetjem je to kristalno jasno. Glede na našo anketo kar 84 % vprašanih potrjuje, da digitalizacijo oskrbovalne verige podjetja financirajo sama z lastnih sredstev, četrtini vprašanih pa je uspelo pridobiti tudi nepovratna sredstva na javnih razpisih za sofinanciranje tovrstnih projektov. 

Zato je še toliko bolj pomembno, da so projekti s področja digitalizacije poslovanja uspešni, podjetja pa stremijo tudi k čim hitrejši povrnitvi naložb

Video reportažo z dogodka