Evidentirajte prihode, odhode, odmore, odsotnosti in pripravite podatke za plače.
Rešitev za enostransko omogočanje in omejevanje dostopa.
Najdite vse rešitve za celovito upravljanje in digitalizacijo oskrbovalne verige.
Oglejte si široko ponudbo tiskalnikov, čitalcev, RFID kartic in potrošnega materiala priznanih svetovnih proizvajalcev.
Kadrovski oddelki nimajo lahke naloge, saj morajo na eni strani skrbeti za zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih, na drugi strani za sprejemljive stroške dela in optimizirane kadrovske procese.
To prinaša edinstvene kadrovske izzive, ki jih ni enostavno rešiti, poznamo pa kar nekaj dobrih praks, kako se lotiti reševanja teh izzivov. Poglejmo si šest glavnih kadrovski izzivov v današnjih časih in kako jih rešiti.
Evidenca delovnega časa in prisotnosti zaposlenih je lahko za kadrovski oddelek velik izziv. To še posebej velja za srednje velika in velika podjetja ter podjetja, ki ponujajo možnost dela na daljavo ali s prilagodljivim urnikom.
Po sprejetju novega Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti je urejena evidenca delovnega časa še toliko bolj pomembna.
Glavna težava je neučinkovitost zastarelih sistemov za evidenco delovnega časa in prisotnosti. To lahko povzroči številne težave, kot so:
Kadroviki se morajo zaradi uporabe zastarelih sistemov za spremljanje delovnega časa pogosto soočati s temi in številnimi drugimi izzivi. Kakšna je rešitev? Poglejmo si:
Odpravljanja težav z evidentiranjem delovnega časa in prisotnostjo zaposlenih se je treba lotiti sistemsko. To lahko vključuje:
Z uporabo programske opreme za upravljanje delovnega časa in prisotnosti boste zagotovili popolno točnost zbranih podatkov. To pomeni, da bodo obračuni plač vedno brez napak, da bodo evidence delovnega časa zaposlenih točne in da boste ravnali v skladu z delovnimi zakoni in predpisi.
Eden največjih izzivov na kadrovskem področju, ki je zaradi splošnega prehoda na delo na daljavo ali hibridni način dela vedno večji, je tiha opustitev delovnih nalog.
Gre pravzaprav za to, da zaposleni opravljajo le toliko delovnih obveznosti, da ne dobijo odpovedi. So brez strasti do dela, nezadovoljni s svojim delodajalcem oz. podjetjem in ostajajo na svojem delovnem mestu zgolj zaradi sprememb ali nestabilnosti na trgu dela (npr. zaradi pomanjkanja priložnosti za določen profil).
Tiha opustitev delovnih nalog je za kadrovske službe vsekakor izziv, saj je ni tako lahko prepoznati. To še posebej velja za srednja in velika podjetja, saj zaposlujejo veliko število ljudi, zato je precej težje odkriti tiste, ki potiho opuščajo svoje naloge. Prav tako se s tiho opustitvijo delovnih nalog lahko soočajo podjetja, kjer delo poteka hibridno ali v celoti na daljavo.
Poleg tega, da morajo preveriti delovno zgodovino in rezultate zaposlenih, da bi ugotovili, ali res tiho opuščajo delovne naloge, se morajo kadroviki z zaposlenimi tudi pogovarjati in sodelovati.
Jasno pa je, da je pri hibridnem delu in delu na daljavo med sodelavci precej manj interakcije v primerjavi z običajnim delom v pisarni. Hibridno delo in delo na daljavo prinaša mnoge koristi, mora pa biti seveda pravilno organizirano.
Ne glede na to, ali delo poteka na daljavo ali v pisarni, je odgovor enak - prisluhnite zaposlenim in poskusite razumeti njihovo nezadovoljstvo. Poleg tega vam svetujemo tudi naslednje:
Privabljanje vrhunskih talentov je eden od kadrovskih izzivov, s katerim se mora spopasti vsako podjetje, predvsem zaradi vse večje konkurenčnosti na sodobnem trgu dela.
Zaradi demografskih sprememb in povečanega povpraševanja po visokokvalificiranih zaposlenih ter splošnega pomanjkanja primernih kandidatov so kadroviki nenehno v iskanju najboljših.
Ker povpraševanje po visokokvalificiranih delavcih narašča, kadrovske ekipe poskušajo privabiti ljudi z ustreznimi delovnimi izkušnjami, kar predstavlja eno največjih težav na področju upravljanja človeških virov.
Če želite biti konkurenčni na trgu, morate kandidatom ter sedanjim zaposlenim ponuditi delovno izkušnjo, ki jim poleg plačila daje tudi smisel in namen. Nekaj prijemov za dosego tega:
Ohranjanje visoke stopnje zavzetosti zaposlenih je še eden od najpogostejših kadrovskih izzivov, s katerim se srečujejo številni strokovnjaki s tega področja. Zavzetost zaposlenih ni bistvena le zaradi njihove individualne produktivnosti, temveč tudi zato, ker vpliva na poslovni uspeh podjetja.
Če so zaposleni zavzeti za svoje delo in jim to prinaša zadovoljstvo, bodo bolj produktivni in bodo manj verjetno zapustili svoje delovno mesto, kar bo zmanjšalo fluktuacijo.
Če pa zaposleni za delo niso zavzeti, niso zadovoljni s svojo trenutno vlogo in ne čutijo vizije podjetja, to lahko povzroči precej težav, tako znotraj ekipe kot tudi širše. Ne le, da bodo njihovi rezultati slabi, temveč je precej verjetno tudi, da bodo motili uspešnejše zaposlene, kar lahko privede do številnih težav s kohezijo in uspešnostjo ekipe.
Zavzetost zaposlenih temelji na medsebojnem zaupanju, iskreni komunikaciji in predanosti. Zaposleni morajo vedeti, da njihova mnenja slišite in cenite. Obravnavati jih morate kot del poslanstva podjetja in pomemben razlog za njegov uspeh. S tem boste drastično povečali možnosti za polno zavzetost zaposlenih. To lahko dosežete tako, da:
Skrb za dobro počutje zaposlenih in upoštevanje varnosti pri delu ter vseh protokolov podjetja, sta pomembna kadrovska izziva.
Varnost pri delu je vedno na prvem mestu, velik izziv pa nastane slej kot prej tudi, če se ne posvetimo dobremu počutju zaposlenih. Naj gre za izgorelost, zmanjšano zadovoljstvo ali uspešnost pri delu ali pa povečano stopnjo stresa zaposlenih - vse to lahko vodi do zmanjšanja poslovne uspešnosti podjetja, kar lahko neposredno vpliva na poslovni izid.
Nekaj nasvetov za dobro počutje zaposlenih:
Nagrade in ugodnosti za zaposlene so ključnega pomena za privabljanje in ohranjanje zaposlenih. Imajo veliko vlogo pri ohranjanju njihove motivacije, zadovoljstva in zavzetosti.
V zvezi s tem je izziv za kadrovsko službo upravljanje razpoložljivih denarnih sredstev, zlasti če ta ne zadoščajo za kritje vsega, do česar zaposleni menijo, da so upravičeni.
Ustrezna nagrada ni nujno povezana s povišico. Kadroviki bi morali poiskati druge načine za motiviranje zaposlenih, na primer:
Kadrovski oddelki se nenehno soočajo z izzivi. Za prihodnost podjetja pa je ključno to, kako se z njimi spopadejo. Če se reševanja lotite sistematično in odprtega duha, boste na dobri poti, da podjetju zagotovite svetlo prihodnost.
V obrazec vpišite vaše kontaktne podatke in v polju »Sporočilo« natančno navedite vaše vprašanje. V kratkem vam bomo odgovorili.