Blog

3 razlogi, zakaj je danes uporaba tehnologije RFID v odnosu dobavitelj – trgovec nujna

17/01/2019
3 razlogi, zakaj je danes uporaba tehnologije RFID v odnosu dobavitelj – trgovec nujna

Tokratni zapis je povzet po članku Justina Pattona »3 Surprising Findings From The EPC/RFID Retail Supply Chain Data Exchange Study«, objavljenem na spletni strani Retail Supply Chain Insights.

Ste tudi vi prepričani, da je skeniranje črtnih kod metoda, pri kateri skoraj ne pride do napak? Se vam zdi takšen sistem oskrbovalne verige dovolj sodoben? Potem še niste slišali za oskrbovalno verigo, v kateri je vsak izdelek označen z značko RFID in oseba na drugi strani vsak trenutek ve, kje je ta izdelek.

Raziskava je pokazala, da je zgolj 31% naročil v oskrbovalni verigi, kjer se uporablja klasičen sistem označevanja izdelkov, izvedenih brez napak. Z uporabo RFID tehnologije pa se ta povzpne na kar 99,9%.

Danes je v preskrbovalni industriji ključno, da stranka dobi, kar želi, in to točno v tistem trenutku, ko želi in na lokaciji, kjer to želi. Pa naj bo to izdelek s fizične police v trgovini ali z elektronske police v spletni trgovini. Zato mora biti prenos podatkov po celotni nabavni verigi zelo hiter. Klasična metoda z nabiranjem blaga v skladišču, skeniranjem črtnih kod, pripravo dobavnice, dostavo in podpisovanjem dobavnice je zelo zamudna; zlasti, če pride do napak v dostavi.

S študijo so želeli potrditi hipotezo, da bo na podlagi dolgoletnih raziskav sistem RFID bistveno izboljšal točnost naročil. RFID prinaša prednosti tako dobaviteljem kot trgovcem:

  • zmanjšuje pogostost situacij, ko se trgovec znajde brez zaloge,
  • poskrbi za lažje odkrivanje izgubljenih izdelkov,
  • povečuje trgovske marže,
  • poenostavlja reklamacije.

V raziskavo so zajeli več kot 11 milijonov izdelkov, 5 večjih trgovcev in 8 dobaviteljev – lastnikov trgovskih znamk.

Rezultati so razkrili, da je bilo v primeru uporabe RFID tehnologije kar 99,9 % naročil izvedenih pravilno. V kontrolni skupini, kjer so uporabljali klasičen sistem označevanja izdelkov, pa je kar 69 % naročil imelo napake: pri pripravi naročila, med dobavo ali pri prevzemu.

Zanesljivost RFID tehnologije

Primer klasičnega reševanja težave: Dobavitelj in trgovec po telefonu usklajujeta nove količine za dostavo – njun pogovor se nikamor ne beleži, ne ve se, kaj sta se dogovorila.

Primer reševanja z RFID: Vsi členi dobavne verige imajo vpogled v to, kje je trenutno paket in kaj je v njem

Zakaj je torej nujna uporaba tehnologije RFID, če želimo hitro in stroškovno učinkovito poslovati?

Napak je bilo več, kot so jih pričakovali

Raziskovalci so v kontrolni skupini sicer pričakovali napake, a so mislili, da jih bo približno 50 % manj, kot se je dejansko izkazalo. Po drugi strani pa je takšen rezultat tudi pričakovan, saj so se v zadnjih nekaj letih potrebe v oskrbovalni verigi precej povečale, postopki pa so že desetletja enaki. Klasičen proces s pripravo in preverjanjem dobavnice je za današnje nakupne navade prepočasen.

Napake so del vsakdanjika

Veliko podjetij je napake sprejelo kot nekaj naravnega – s tem pa so pristali tudi na dodatne stroške tako v času kot v denarju. Oblikuje se določena stopnja tolerance do napak in se tudi ohranja. Odgovorni redko najdejo čas, da bi poiskali vzrok napake in tako spremenili proces, da se napaka ne bi mogla ponoviti.

V drugi fazi projekta, ki bo zaključena sredi leta 2019, še naprej raziskujejo, kako razni »obvozi« okoli težav sploh nastanejo in kako lahko s tehnologijo RFID preprečimo zmedo.

Samo »skeniranje« izdelkov vs. polna uporaba RFID rešitve

Vsi dobavitelji, ki uporabljajo tehnologijo RFID, skenirajo izdelke. Le malo pa je takšnih, ki s to tehnologijo res optimizirajo dobavno verigo in prihranijo denar. Kaj je razlog? Do zdaj se ni še nihče resno ukvarjal s podatki na strani dobavitelja. RFID komunikacija je večinoma usmerjena na trgovca ali postavitev trgovine. Raziskava jasno pokaže prednosti uporabe RFID od začetka do konca in poudarja pomen standardov pri pošiljanju podatkov EPC.

99,9 % dobav brez napak pomeni, da je v industriji velik potencial za dobro sodelovanje. V zadnjih desetih mesecih študije ni prišlo do sploh nobene napake. To pomeni, da ni bilo reklamacij in so podjetja prihranila ogromno denarja.

Zakaj se RFID izplača?

  • ker boste imeli manj reklamacij in dobropisov,
  • ker boste pridobili izboljšan proces dostave,
  • ker lahko tako določite natančno geografsko lokacijo posameznega izdelka.

Si tudi vi želite poenostaviti svojo nabavno verigo in jo predvsem upravljati brez napak? Pokličite nas ali nam pišite in preverili bomo, kako vam lahko pri tem pomagamo.

Viri: celoten članek in raziskava sta dostopna tu.