NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Študija primera

S pomočjo rešitve Špica WMS razpošljejo do 6.000 naročil dnevno

S pomočjo rešitve Špica WMS razpošljejo do 6.000 naročil dnevno S pomočjo rešitve Špica WMS razpošljejo do 6.000 naročil dnevno

V spletni trgovini Manzara so veliko ročnega dela v skladišču zaupali programski opremi Špica WMS in tako dosegli znatno poslovno rast in izboljšali uporabniško izkušnjo.

Rešitev: Programska oprema za upravljanje skladišča Špica WMS

undefined


O podjetju

  • 35+ zaposlenih
  • 15+ držav
  • 10.000+ artiklov
  • 6.000+ naročil dnevno
»V našem obratu smo uvedli programsko opremo za upravljanje skladišča Špica WMS, da bi optimizirali poslovanje,« pravi Gregor Rančnik, generalni direktor spletne maloprodajne trgovine z modnimi izdelki Gibon z zapleteno dobavno verigo in zahtevnim undefined poslovanjem. Podjetje v 1.500 m² velikem skladišču v Ljubljani upravlja 10.000 različnih enot blaga in pripravi približno 3.000 naročil na dan – ta številka se lahko v sezoni večjega povpraševanja dvigne na 6.000, naročila pa pošiljajo strankam po vsej Evropi.

Na kratko

  • Rast poslovanja je med letoma 2020 in 2021 znašala 80 %.
  • Vse dejavnosti upravljanje skladišča so do uvedbe rešitve Špica WMS opravljali ročno, kar je bistveno upočasnilo proces nabiranja blaga.
  • Delavci so morali prehoditi dolge razdalje, da so izpolnili eno samo naročilo.
  • Z rešitvijo Špica WMS so iz papirnatega prešli v digitalno poslovanje.
  • Z rešitvijo Špica WMS so zboljšali nadzor nad pretokom blaga v skladišču, pohitrili postopek nabiranje izdelkov (picking) ter zmanjšali število napak pri izdobavah.
  • Količina blaga v skladišču se posodablja v realnem času, kar omogoča dosleden nadzor nad zalogami.
  • S pomočjo radiofrekvenčnih čitalnikov enostavneje preberejo črtne kode in tako so bistveno pohitrili proces sprejema blaga.

Spoznajte spletno trgovino Manzara in njeno vizijo

Podjetje Gibon, ustanovljeno leta 2015 in s sedežem v Ljubljani, se ukvarja s spletno maloprodajo modnih izdelkov in je prisotno v 20 evropskih državah. V spletnih trgovinah – Manzara ali Elegrina, odvisno od države – lahko stranke dostopajo do obsežnega kataloga izdelkov s približno 10.000 enotami blaga. Med njimi so spodnje perilo, majice, kopalke, torbice, čevlji, srajce, hlače in jakne. Mednarodna prisotnost: Belgija, Češka republika, Hrvaška, Slovaška, Španija, Madžarska, Italija, Litva, Poljska, Portugalska, Romunija in druge države.

V zadnjih letih je spletna trgovina doživela velik preboj. »Med letoma 2020 in 2021 je naša rast znašala 80 %, leta 2022 pa upamo, da bomo promet povečali za 50 %. Prihodnost podjetja je obetavna: zastavili smo si cilj, da bomo dnevno razposlali do 10.000 naročil. Da bi to dosegli, smo razširili ponudbo izdelkov in začeli z močno oglaševalsko kampanjo,« pravi Rančnik.

Izzivi pri upravljanju spletne trgovine Manzara

  • Digitalizacija skladiščnega poslovanja - prehod iz ročnih na digitalne procese.
  • Pripraviti na tisoče naročil dnevno za spletne stranke.
  • Pospešite in poenostaviti proces nabiranja artiklov (picking)
  • Natančen nadzor nad zalogami v realnem času.
  • Optimizirati oziroma skrajšati poti v skladišču
  • Hitrejše izpolnjevanje spletnih naročil brez napak.

undefined

Ročni logistični procesi

V preteklosti so se vse dejavnosti upravljanja blaga in organizacije skladišča v podjetju Gibon izvajali ročno. Operaterji so v sistem Pantheon ERP vnašali prejete izdelke in odpremljena naročila.

V podjetju Gibon so se zavedali, da je mogoče izboljšati način dela, zlasti pripravo naročil. Nabiranje izdelkov je ključni proces v skladišču, saj predstavlja 85 % delovnega časa. Vsako jutro so v podjetju natisnili dobavnice z naročili, ki so jih oddale stranke, in jih razdelili osebju v skladišču. Zaposleni so se nato premikali po skladišču in po vrsti pripravljali naročila.

»Operaterji so imeli veliko težav pri iskanju izdelkov. Naše skladišče je razdeljeno na tri nadstropja. Lahko se je zgodilo, da so se izdelki iz enega naročila nahajali v različnih nadstropjih. Delavci so morali prehoditi dolge razdalje, da so zaključili eno samo naročilo,« pove Rančnik.

V podjetju Gibon so prišli do zaključka, da morajo izboljšati logistične procese, in začeli sodelovati s tehnološkim podjetjem Špica. Želeli so namestiti programsko opremo, ki bi jim pomagala optimizirati poslovanje v skladišču. Iz podjetja Špica jim ekipa strokovnjakov za tehnološke rešitve v oskrbovalni verigi predlagala sistem, ki je zadovoljil njihov logistične potrebe in podprl rast.

» Zaradi intenzivnega delovnega tempa, števila naročil in enot blaga v objektu je bilo jasno, da je ročno upravljanje neučinkovito. Zajemalo je visoko tveganje za napake, postopki pa so bili počasni in neučinkoviti,« pravi Rančnik.

Digitalna logistika

V podjetju Špica so analizirali poslovanje podjetja Gibon in izbrali sistem za upravljanje skladišča Špica WMS . Ta napredni program naj bi nadzoroval logistične procese maloprodajnega spletnega trgovca in povečal produktivnost poslovanja v objektu. Sistem Špica WMS je izboljšal način dela, zlasti ker vsakemu operaterju dodeljuje posebne naloge in lahko nadzoruje njihovo izvajanje.

Zaradi digitaliziranega upravljanja v skladišču podjetja Gibon ne tiskajo več dobavnic. Operaterji s pomočjo radiofrekvenčnih čitalnikov v realnem času sledijo navodilom programa Špica WMS, ki natančno pove, kje naj najdejo posamezen izdelek in koliko jih je treba pobrati. S tem se je zmanjšalo število premikov operaterjev in pospešilo pošiljanje blaga strankam.

Zaradi natančnejše distribucije blaga in sledljivosti postopkov se je močno povečala tudi zmogljivost preostalega osebja – za skoraj 30 %. Pričakujemo, da se bo produktivnost v prihodnje še povečala, ko bodo operaterji osvojili sistem in ga bodo znali še bolje izkoristiti,« pravi Rančnik.

Ena od težav, s katero so se srečavali, ko je število naročil začelo naraščati, je bilo zaposlovanje novih zaposlenih, ki so potrebovali nekaj časa, da so se naučili opravljati naloge v skladišču. S programsko opremo Mecalux, ki so jo priporočili v podjetju Špica, lahko novi operaterji v obratu delajo že od prvega dne, zato so veliko bolj produktivni kot prej.

Sprejem blaga

»Vsak mesec prejmemo dva ladijska zabojnika, poleg 100 kg izdelkov na dan, ki jih pošljejo dobavitelji s Kitajske,« pravi Rančnik.

Postopek sprejema blaga je ključnega pomena v vsakem logističnem obratu, saj vpliva na vse druge dejavnosti. V skladišču podjetja Gibon učinkovita organizacija prejetega blaga znatno olajša pripravo naročil.

Digitalizacija je pospešila postopek sprejema blaga. Operaterjem ni več treba beležiti vseh posameznih izdelkov, ki prispejo na nakladalno območje. Zdaj z radiofrekvenčnimi čitalniki preberejo črtne kode, ki se samodejno vnesejo v podatkovno zbirko sistema Špica WMS.

S spletnim trgovanjem se je povečalo število vračil, zato so v podjetju Gibon potrebovali tudi učinkovito upravljanje povratne logistike. Pri skoraj 20 % prejetih izdelkov dnevno gre za vračila strank. V teh primerih sistem Špica WMS prebere črtne kode in operaterjem pove, kaj naj storijo z blagom. V skladu s pravilnikom o vračilih podjetja Gibon je mogoče blago v dobrem stanju ponovno skladiščiti.


Razmišljate o projektu WMS? Potrebujete okvirno oceno projekta in nasvet, kako se ga lotiti? Pišita ali pokličite: Mag. Aleš Habiš; ales.habic@spica.com; 041 764 990

Skladiščenje in nadzor nad zalogami

Sistem Špica WMS s pravili in algoritmi, ki jih je mogoče parametrirati, dodeli lokacijo vsakemu izdelku, pri tem pa upošteva njegove lastnosti in prodajne rezultate.

»Izdelki se skladiščijo po kategorijah. Najbolj prodajani izdelki se na primer običajno skladiščijo na lažje dostopnih mestih, da jih je mogoče preprosto odložiti in pobrati,« pravi Rančnik.

Ko so vsi izdelki identificirani, sistem Špica WMS oblikuje optimalne poti, po katerih operaterji dopolnjujejo police.

Druga izboljšava, ki so jo uvedli v skladišču podjetja Gibon, je nadzor nad zalogami. Zaradi sezonskih sprememb je imel ta spletni maloprodajni trgovec velike težave z doslednim spremljanjem izdelkov. S sistemom Špica WMS pa so zagotovili stalen nadzor nad zalogo: količina blaga v skladišču se posodablja v realnem času, kar omogoča dosleden nadzor nad zalogami.

undefined

Priprava naročil

»S sistemom Špica WMS lahko obdelamo povečano število naročil, ki smo mu priča v zadnjih letih. Operaterji se v rekordno hitrem času naučijo uporabljati programsko opremo za upravljanje skladišča. Sistem je tako intuitiven, da so ob upoštevanju njegovih navodil naši delavci veliko hitrejši in ne delajo napak,« pravi Rančnik.


V skladišču podjetja Gibon danes ne tiskajo več dobavnic in jih tudi ne razdelijo operaterjem. Špica WMS organizira in razporeja delo povsem samodejno in bolj učinkovito. Operaterji preverijo svoje radiofrekvenčne čitalnike, da vedo, katera naročila morajo pripraviti in kje najdejo zahtevane izdelke.

Odkar so operaterji začeli uporabljati Špica WMS, lahko med enim obhodom skladišča namesto enega naročila pripravijo do 32 naročil hkrati.

Zaradi učinkovite organizacije blaga in nadzora nad zalogami v realnem času operaterjem prav tako ni več treba tako pogosto prehajati med nadstropji kot prej. Poberejo lahko vse potrebne izdelke v enem nadstropju in pripravijo 32 naročil v zelo kratkem času. Ta nova metoda dela je podjetju Gibon omogočila, da v času največjega povpraševanja pripravijo do 6.000 naročil dnevno.

Konsolidacija in distribucija naročil

Območje za konsolidacijo sestavlja osem delovnih postaj, kamor operaterji prinesejo 32 dokončanih naročil. Delavci na postajah preverijo, ali naročila vsebujejo pravilne izdelke.

Nato blago zapakirajo, ga označijo in naročila razvrstijo po dostavnih službah. Špica WMS je znatno olajšal oblikovanje in tiskanje potrebne dokumentacije za prevoznike, kar hkrati zmanjša tudi verjetnost za napake. Dokumenti vključujejo informacije o dostavi in vsebini paketa, ki so ključne za prevoznike, da lahko učinkoviteje opravljajo svoje delo.

Programska oprema upravlja tudi združevanje in razvrščanje zapakiranih in označenih naročil po dostavnih službah. Organizacija tega procesa je bistvenega pomena za podjetje Gibon, ki sodeluje s številnimi službami za distribucijo, prek katerih razpošilja blago tisočim strankam, ki kupujejo izdelke v 20 evropskih državah.

Optimizirano skladišče

V spletni maloprodajni trgovini z modnimi izdelki Gibon so prešli na digitalno logistiko, s čimer so bistveno izboljšali procese in zagotovili sledljivost 10.000 enot blaga. S programsko opremo Špica WMS lahko zagotovijo urejenost celotnega skladišča, operaterji pa so bolj učinkoviti in produktivni, saj lahko pripravijo do 6.000 naročil na dan.

Špica WMS je razširljiva in prilagodljiva programska oprema, ki jo je mogoče prilagoditi spreminjajočim se potrebam podjetja Gibon. Sistem WMS podjetju omogoča, da izkoristi vse svoje skladiščne vire ter učinkovito pripravi in distribuira vedno večje število naročil.

Špica WMS je popolnoma spremenil naš način dela. Programska oprema veliko bolj učinkovito dodeljuje in razporeja naloge operaterjem. Zares smo zadovoljni, saj gre za zelo intuitiven in uporabniku prijazen sistem. Naši operaterji so izboljšali svojo zmogljivost in se ga naučili uporabljati v zelo kratkem času. 

Rezultati: Kaj se je spremenilo po uvedbi Špica WMS

  • Sposobni so pripraviti do 6.000 naročil dnevno na vrhuncu sezone.
  • Pohitrili so sprejem blaga, saj z radio-frekvenčnimi čitalniki preberejo črtne kode in podatki se samodejno prenesejo v podatkovno zbirko sistema Špica WMS.
  • Izboljšali so upravljanje povratne logistike oz. vračil.
  • Izboljšali so obvladovanje materialne toka saj Špica WMS dodeli lokacijo vsakemu izdelku, pri tem pa upošteva njegove lastnosti in prodajne rezultate.
  • Špica WMS oblikuje optimalne poti v skladišču, po katerih operaterji dopolnjujejo police.
  • Količina blaga v skladišču se posodablja v realnem času, kar omogoča dosleden nadzor nad zalogami.


Razmišljate o projektu WMS? Potrebujete okvirno oceno projekta in nasvet, kako se ga lotiti? Pišita ali pokličite: Mag. Aleš Habiš; ales.habic@spica.com; 041 764 990