Choose languageLanguage
Študija primera

Ko (vsa) vrata odpira mobilna aplikacija

 Ko (vsa) vrata odpira mobilna aplikacija

»Vsi smo že kdaj pozabili s sabo vzeti identifikacijsko kartico, ki je potrebna za dostop do prostorov. Pametni telefon pa imamo po drugi strani vedno pri sebi, zato je Door Cloud logičen korak razvoja rešitev za kontrolo pristopa.«

Andrej Gorenc, tehnični vodja za implementacijo IT rešitev v Adriatic regiji pri Renault Nissan Slovenija d.o.o..

  • Podjetje: Renault Nissan Slovenija, d.o.o.
  • Industrija: Avtomobilska industrija, prodaja vozil in rezervnih delov 
  • undefinedLeto ustanovitve: 2002
  • Število zaposlenih: 200
  • Spletna stran: www.renault.si

Podjetje Renault Nissan Slovenija d.o.o. se ukvarja s prodajo vozil – v Sloveniji trži znamke Renault, Dacia in Nissan – ter podporo trgovcev ter serviserjev omenjenih blagovnih znamk vozil. Slovenska podružnica je del skupine podružnic v jadranski regiji. 

Izziv – poenotiti rešitev za kontrolo pristopa za vse podružnice v Adriatic regiji 

V podjetju Renault Nissan Slovenija d.o.o. identifikacijske kartice zaposlenih in kontrolo pristopa uporabljajo že več kot desetletje. Ker pa je narava dela zaposlenih vse bolj regijsko usmerjena, so želeli v podjetju poenotiti kontrolo pristopa, in sicer tako z vidika implementacije enotne rešitve kot tudi upravljanja in vzdrževanja

»Želeli smo si rešitve, ki bi brezšivno delovala v vseh podružnicah, ki jih imamo v jadranski regiji, na vseh lokacijah podjetja. Odpraviti smo želeli trenutno ureditev, ki je privedla do velikega števila kartic zaposlenih – največji 'ekstrem' je bil zaposleni, ki je zaradi svoje narave dela potreboval kar 9 kartic za delo na različnih lokacijah,« je povedal Andrej Gorenc, tehnični vodja za implementacijo IT rešitev v Adriatic regiji pri Renault Nissan Slovenija d.o.o..

Obenem so v podjetju želeli implementirati sodobno rešitev, ki bo pripravljena na prihodnost in bo lahko rasla skupaj s potrebami podjetja.

Rešitev – elektronske ključavnice in rešitev Door Cloud 

Renault Nissan Slovenija d.o.o. je zato opravil analizo ponudnikov in rešitev ter na koncu izbral rešitev Door Cloud, ki smo jo razvili v Špici.  

Door Cloud je varna, razširljiva in prilagodljiva rešitev dostopa v oblaku, ki je primerna za podjetja vseh velikosti. Njen adut je dejstvo, da povsem odpravlja potrebo po čitalcih in  (ID) karticah ter znatno zmanjša čas implementacije in stroške nadzora dostopa, saj deluje iz oblaka ponudnika. Door Cloud ponuja varen in priročen način odklepanja vrat od kjerkoli, saj istoimenska mobilna aplikacija pametni telefon spremeni v orodje za nadzor dostopa.

V Renault Nissan Slovenija so lahko obdržali obstoječi sistem upravljanja kontrole pristopa na vratih. Nekatere starejše različice so le nadgradil z novimi modularnimi krmilniki, ki stranki omogočajo enostavno dodajanje upravljanja vrat na vseh lokacijah. Sistem je popolnoma razširljiv, glede na uporabljeno strojno opremo pa lahko uporabniki vrata odpirajo z razdalje okoli dveh metrov, zapornice za dostop do parkirišč pa z razdalje 5 do 10 metrov. undefined

Sistem se v celoti upravlja prek oblaka, skrbniki v podjetju pa imajo dostop do vseh podatkov o uporabi. Prav tako lahko določijo omejitve glede na posameznika/skupino uporabnikov ali pa dodelijo začasen dostop gostom in obiskovalcem.
 

»Špicina rešitev nas je prepričala s svojo širino, združljiva je z izjemno velikim naborom ključavnic in sistemov kontrole pristopa, prav tako pa podpira malodane vse mobilne naprave. Ker Door Cloud deluje iz oblaka, je odpadla potreba po nameščanju strojne in programske opreme na naših lokacijah, obstoječe rešitve smo prek programabilnih vtičnikov (API) le povezali v oblačno platformo Microsoft Azure,« je implementacijo povzel Andrej Gorenc in dodal: »Veliko nam pomeni tudi dejstvo, da nam ponudnik v celotni jadranski regiji zagotavlja vzdrževanje in podporo, torej ne rabimo več različnih partnerjev in sistemov.«

Prednosti – vrata lahko odpirajo od kjerkoli 

V Renault Nissan Slovenija so tako hitro ugotovili, da različne kartice in sistemi z bralniki kartic odhajajo v tehnološko zgodovino. Čeprav identifikacijske kartice (zaenkrat) še uporabljajo predvsem v namene identifikacije zaposlenih, pa kontrolo pristopa v veliki meri prevzema mobilna aplikacija.

»V praksi se je že vsem kdaj zgodilo, da so s sabo pozabili vzeti identifikacijsko kartico, ki je potrebna tudi za dostop do prostorov. Pametni telefon pa imamo danes vedno pri sebi, resnično se skorajda ne ločimo od njega, saj ga tudi najhitreje pogrešimo. Odločitev o upravljanju vrat prek mobilne aplikacije je bila zato povsem logična,« je dodal Andrej Gorenc.

Koristi, ki jih podjetu Renault Nissan zagotavlja Door Cloud

  • odpiranje vrat od kjerkoli,
  • čitalci in kartice niso več nujno potrebni,
  • možnost odpiranja vrat brez aplikacije, samo preko povezave,
  • najemniški model in nižji stroški,
  • enostavno dodajanje novih vrat oz. podružnic,
  • visok stopnja IT varnosti,
  • odlična uporabniška izkušnja,
  • lahko so obražali obstoječo infrastrukturo kontrole pristopa.

Zaposleni so jo takoj vzeli za svojo, saj so hitro ugotovili, da ne gre le za tehnološko modno muho, temveč nadvse praktično rešitev. Tako lahko že ob prihodu v podjetje zapornice za dostop do parkirišča dvignejo brez spuščanja šipe in  prislanjanja kartice, kar je velik plus v deževnih in mrzlih dneh. Uporabniška izkušnja je naravnost odlična, zato ne preseneča, da zaposleni v Renault Nissan Slovenija počasi odpoveduje rabi kartic.

»Prednost novega sistema je tudi v skrajnih primerih. Vsi poznamo požarne vaje in scenarije katastrof, ko objekt doživi potres ali poplavo. Takrat izgubi povezavo do interneta ali lokalnih sistemov. V preteklosti je veljalo, da v tem primeru ne veš, kdo je v objektu, saj ne moreš do strežnika s podatki. Z Door Cloud pa imaš takoj na voljo zadnje stanje pred katastrofo in tako lahko intervencijske službe natančno vedo, koga in kje iskati,« je veliko prednost nove rešitve izpostavil Gorenc

Prihodnost – še bolj brezšivna kontrola pristopa 

Renault-Nissan nad rabo in varnostjo oblačne rešitve ni imel nobenih pomislekov. 

»V oblaku ponudnika je varnost že vgrajena in na izjemno visokem nivoju. Bistveno bolje je poskrbljeno za skladnost z zakonodajo ter tudi za rabo osebnih podatkov ter varovanje, kar je veliko enostavneje, kot če bi za to skrbelo podjetje samo,« je bil jasen Gorenc.

undefined

V Renault Nissan Slovenija pozdravljajo tudi naročniški model oblačne storitve, ki tako predstavlja operativni strošek poslovanja podjetja. V kratkem bodo uvedli še nadgradnjo kontrole dostopa za obiskovalce – ti bodo dobili možnost odpiranja prek povezave, poslane na njihovo mobilno napravo.

Podjetje je tudi že preizkusilo možnost upravljanja vrat prek pametne ure, saj utegne kontrola pristopa s pomočjo nosljivih naprav v prihodnje postati nova realnost sodobnih poslovnih okolij.