NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage

Splošni pogoji poslovanja podjetja Špica International d.o.o.

1. Uvod

1.1. Predmetni splošni pogoji poslovanja (v nadaljevanju: splošni pogoji) družbe Špica International d.o.o., Pot k sejmišču 33, 1231 Ljubljana-Črnuče (v nadaljevanju: Špica) so sestavni del vseh pogodb, sklenjenih med družbo Špica in kupcem, stranko, naročnikom storitev ali drugo osebo (v nadaljevanju: naročnik), ki je v pravno poslovnem odnosu z družbo Špica. Določila teh splošnih pogojev se uporabljajo tudi za vse ponudbe, predračune, cenike, račune, pravno poslovne izjave in druge pravno poslovne storitve, ki izhajajo iz poslovnega razmerja med družbo Špica in naročnikom.

1.2. Ti splošni pogoji predstavljajo pogodbo oz. sestavni del pogodb (dogovorov), sklenjenih med naročnikom in družbo Špica in se nanašajo na vsako naročilo naročnika. S podpisom pogodbe ali drugačnim vstopom v pravno poslovno razmerje z družbo Špica naročnik v celoti soglaša in se strinja s predmetnimi splošnimi pogoji. Prav tako naročnik izrecno priznava, da se za vsa pravna razmerja uporabljajo izključno pogodba in predmetni splošni pogoji družbe Špica. Naročnik je dolžan sprejeti predmetne splošne pogoje v obliki kakršni so, če želi sodelovati in nastopati v pravno poslovnem razmerju z družbo Špica.

1.3. Ti splošni pogoji so objavljeni na spletni stani www.spica.si prav tako pa dostopni na sedežu družbe Špica, s čimer se šteje, da je naročnik v celoti z njimi seznanjen.

1.4. Špica se zavezuje, da bo zadnja sprememba splošnih pogojev objavljena na strani www.spica.si z datumom njene uveljavitve oz. spremembe (čistopis). Z objavo sprememb splošnih pogojev na strani www.spica.si ter nadaljnjo uporabo storitev družbe Špica se naročnik strinja in soglaša, da je s tem sprejel spremenjene splošne pogoje, tudi če ni eksplicitno seznanjen z njimi s strani družbe Špica.

1.5. V primeru, da naročnik ne soglaša s spremembo splošnih pogojev, je dolžan v 8 dneh po objavi sprememb o tem obvestiti Špico s pisno izjavo. Če naročnik v navedenem roku ne sporoči, da ne soglaša s spremembo splošnih pogojev, se šteje, da s spremembo soglaša. V primeru, da naročnik zavrne soglasje k takim spremembam, še naprej veljajo splošni pogoji, ki so veljali na dan sklenitve pogodbe, hkrati ima Špica v tem primeru pravico, da odstopi od pogodbe.

1.6. V primeru, da bi bila posamezna določba v pogodbi ali splošnih pogojih neveljavna ali neizvedljiva ali če bi nastala pravna praznina, to ne vpliva na ostala določila v pogodbi ali splošnih pogojih pri čemer sta pogodbeni stranki soglasni, da se namesto neveljavne ali neizvedljive ali neobstoječe določbe, uporablja določba, ki je najbližja namenu ali cilju pogodbe.

1.7. V primeru, da so ti splošni pogoji v nasprotju z drugimi splošnimi pogoji družbe Špica ali pisnimi dogovori z naročnikom, se uporabi tista določba splošnih pogojev, ki je specialnejša v konkretnem primeru (lex specialis).

1.8. Špica in naročnik lahko v pogodbi izključita uporabo posameznih določil splošnih pogojev ali dogovorita drugačne pogoje in v tem primeru veljajo dogovorjena določila v pogodbi.

1.9. V kolikor so ti splošni pogoji v nasprotju s predpisi ali veljavno zakonodajo, se ta pravila v sporni določbi ali delu ne uporabljajo.

2. Uporaba pojmov

2.1. Naročnik je pravna oseba (kupec, stranka, ipd.), ki je v pravno poslovnem razmerju z družbo Špica, ne glede na njeno pravno formo ali statusno obliko.

2.2. Ponudba je enoten izraz za ponudbo, predračun ali drugo obliko predloga za sklenitev pogodbe, ki je dan naročniku s strani družbe Špica v pisni ali elektronski obliki.

2.3. Naročilnica je dokument ali pisno/elektronsko ali drugačno obvestilo s katerim naročnik potrjuje konkretno ponudbo in/ali predračun Špice (s sklicevanjem na številko in datum), ter s tem javi namero o sklenitvi pogodbe.

2.4. Potrditev naročila je dokument ali pisno/elektronsko ali drugačno obvestilo s katerim Špica naročniku potrjuje prejem njegove naročilnice (s sklicevanjem na številko in datum) in potrjuje dejansko sklenitev pogodbe z naročnikom.

2.5. Pogodba je pisni sporazum, ki je sklenjen med dvema pravnima subjektoma, to je med družbo Špica in naročnikom. Za sklenitev pogodbe se šteje tudi ponudba ali predračun podan s strani družbe Špica, ki je sprejet s strani naročnika v obliki naročilnice, ki je potrjena s strani družbe Špica v obliki potrditve naročila. Predmetni splošni pogoji predstavljajo sestavni del vsake pogodbe.

2.6. Delovni čas družbe Špica je med 8.00 in 16.00 uro, ponedeljek-petek, razen dela prostih dni v Sloveniji. Delo izven delovnega časa lahko Špica opravlja samo po predhodnem izrecnem dogovoru in ob upoštevanju cenika družbe Špica za delo izven delovnega časa.

3. Splošne določbe

3.1. Naročnik je dolžan obvestiti Špico o vseh podatkih in dejstvih, ki so pomembni za vzpostavitev in nadaljevanje pravno poslovnega odnosa, pri čemer so zlasti pomembni podatki o spremembi sedeža naročnika, spremembi njegove pravnoorganizacijske oblike, nastop stanja, ki kaže na insolventnost (plačilno nesposobnost) naročnika, ne glede na to, ali so podani zakonski pogoji za uvedbo stečaja ali prisilne poravnave in drugi podatki, dogodki in stanja, ki lahko vplivajo na pravno poslovno razmerje med družbo Špica in naročnikom.

3.2. Vse specifikacije in informacije, ki se nanašajo na težo, dimenzije, ceno, volumen, tehnične ali druge podatke, navedene v katalogih, ponudbah, reklamah, oglasih, fotografijah, cenikih, ali drugih podobnih oblikah, se štejejo zgolj kot vodiči oziroma informacije, ki niso nujne točne in zavezujoče. Te informacije nikakor ne predstavljajo zavezujoče ponudbe za Špico, niti se naročnik ne more sklicevati na te oblike zapisov ali oglaševanja, ampak to velja zgolj za konkretno ponudbo ali že sklenjeno pogodbo. Špica si pridružuje pravico do spremembe specifičnosti ali informacij iz te točke, brez predhodnega obvestila naročniku.

3.3. Tehnični podatki in izdelki, ki so predmet pogodbe, se lahko spremenijo in izboljšajo brez predhodne najave, kar velja tudi za že naročene izdelke.

3.4. Dobavljena oprema do prejema celotne kupnine ostane v lasti Špice. Pri programski opremi si Špica pridržuje pravico, da njeno uporabo omeji, če kupnina ni v celoti plačana.

3.5. Vse reklamacije mora naročnik Špici posredovati na elektronski naslov info@spica.com ali po navadni pošti. Rok za podajo reklamacije je največ 8 dni od ugotovitve razloga za reklamacijo.

4. Dobavni pogoji in roki 

4.1. Špica v nobenem primeru objektivno ali subjektivno ne odgovarja za dobavo blaga, na katerega nima vpliva. Špica si bo prizadevala storiti vse potrebno, da se dobava blaga opravi čim hitreje in da bo naročnika sproti in redno obveščala o morebitnih zamudah s strani njenega dobavitelja, v nobenem primeru pa Špica ne odgovarja za zamudo ali morebitno nedostavljivost določenega blaga, če gre za razloge na strani njenega dobavitelja.  

4.2. Špica nikoli ne odgovarja za zamudo ali nedobavo blaga v primeru vojn, izgredov, demonstracij, vladnih intervencij, požara, poplav in drugih naravnih nesreč, uvoznega ali izvoznega embarga ali drugih kakršnihkoli podobnih razlogov ali razlogov višje sile na katere Špica ne more vplivati. 

4.3. Špica ne odgovarja za zamudo ali nedobavo blaga, ki bi bila posledica epidemioloških razmer oziroma v tistem obdobju veljavnih odlokov/ukrepov za zajezitev širjenja okužb na območju Republike Slovenije, območju držav skozi katere poteka tranzit blaga ali na območju držav, v katerih poteka proizvodnja blaga. 

4.4. Špica prav tako ne odgovarja za zamudo ali nedobavo blaga, ki je posledica globalnega pomanjkanja komponent, ki so sestavni del in/ali polproizvod naročenega blaga.

4.5. Rok za dobavo predmeta pogodbe začne teči z dnem, ko Špica potrdi naročilo naročnika in ko prejme vse dokumente, potrdila in morebitna dovoljenja, ki jih mora družbi Špica priskrbeti naročnik, ter plačilo morebiti dogovorjenega predračuna ali avansa skladno s pogodbo ali ponudbo. Dobavni rok v nobenem primeru ne začne teči preden niso jasno določena vsa sporna vprašanja glede cene, plačil, dobavnih rokov, tehničnih posebnosti in tehničnih specifikacij predmeta pogodbe, prodajnih pogojev in drugih posebnosti pogodbe, ki so pomembni za dobavo predmeta pogodbe. 

4.6. V primeru, da po sklenitvi pogodbe oziroma po potrditvi ponudbe s strani družbe Špica, pride do spremembe naročila s strani naročnika, bodisi da pride do drugačnih bodisi novih zahtev glede predmeta pogodbe, je potrebno pridobiti soglasje družbe Špica za spremembo naročila ali pogodbe ali sprejeti novo pogodbo z upoštevanimi spremenjenimi, dopolnjenimi pogoji (npr. cena, predmet pogodbe, čas dobave…). 

4.7.Špica lahko dobavi tudi samo del predmeta pogodbe in je v tem primeru upravičena do obračuna in plačila posameznih delnih dobav. Vsaka delna dobava se šteje kot samostojni posel. 

4.8. Če naročnik na poziv Špice ne prevzame naročenega blaga, ga lahko Špica dostavi na naslov naročnika. Skladiščenje, prevoznina, zavarovanje in morebitni špedicijski stroški gredo v breme naročnika. Blago Špica naročniku dobavi na način, ki ga Špica smatra za najprimernejšega, pri čemer ne jamči, da je najcenejši. 

4.9. Za izvedbo storitev Špice mora naročnik po navodilih Špice in pred predvidenim terminom izvedbe storitev pripraviti ustrezne pogoje, prostor in infrastrukturo. Če naročnik pogojev za izvedbo storitev v tem roku ne pripravi, bo Špica naročniku zaračunala stroške, ki jih je imela zaradi tega. 

5. Cene in plačilni pogoji 

5.1. Vsaka ponudba Špice ima svojo časovno veljavnost. Po preteku tega roka se mora izdati nova ponudba oziroma mora družba Špica pisno izjaviti, da je prvotna ponudba še vedno v veljavi.

 5.2. V primeru, da se po potrditvi naročila s strani družbe Špica cena predmeta pogodbe spremeni, velja nova cena veljavna na dan dobave. Če se ta cena od potrditve naročila do dobave spremeni za več kot 10%, ima naročnik pravico odstopiti od pogodbe. V tem primeru naročnik in Špica ne trpita negativnih posledic takega odstopa s strani naročnika. 

5.3. Plačilo mora na račun Špica prispeti najkasneje zadnji dan roka plačila. V primeru zamude ima Špica pravico zaračunati zakonske zamudne obresti, ki jih mora naročnik poravnati v 15 dneh od prejema obračuna zakonskih zamudnih obresti. 

5.4. Za vse cene, kjer v komunikaciji med Špica in naročnikom ni jasno navedeno ali je upoštevan davek na dodano vrednost ali ne, se šteje da so navedene cene brez davka na dodano vrednost. 

6. Omejena odgovornost 

6.1. Špica ni odgovorna za delovanje sistemov pri naročniku, tudi če je dobavitelj ali proizvajalec teh sistemov Špica. Za delovanje sistemov je odgovoren naročnik, kar zajema tudi skrb za kompatibilnost naročene opreme z obstoječimi sistemi pri naročniku. 

6.2. Špica ni odgovorna za kakršnokoli posredno ali neposredno škodo, ki nastane kot posledica uporabe predmeta pogodbe, če odgovornost izhaja kot rezultat nepravilne uporabe predmeta pogodbe. 

6.3. Špica ne odgovarja za škodo, ki bi naročniku nastala kot posledica njenih zamud pri izpolnjevanju pogodbenih obveznosti, zlasti pa ne odgovarja za škodo, ki bi nastala kot posledica nepravilnih in netočnih podatkov, specifikacij, načrtov, skic ali katerihkoli drugih dokumentov ali informacij, zagotovljenih s strani naročnika. Špica ima pravico zahtevati povračilo vseh morebitnih stroškov, ki bi ji nastale kot posledica omenjenih ravnanj naročnika. 

6.4. Špica in njeni zaposleni naročniku odgovarjajo za škodo, ki je storjena naklepno. V drugih primerih krivde Špica naročniku ne odgovarja za kakršnokoli obliko škode (neposredno ali posredno, izgubljen dobiček ali prihodke ali kakršnokoli drugo obliko premoženjske ali nepremoženjske škode). 

6.5. Špica ne odgovarja za škodo, ki je posledica nezmožnosti izpolnitve pogodbe zaradi okoliščin kot so višja sila, ukrepi državnih organov in drugi dogodki, ki jih ni mogoče preprečiti in jih ni bilo mogoče vnaprej predvideti in/ali se jim izogniti. 

6.6. Špica ne odgovarja za nikakršno škodo, ki bi nastala kot posledica neizpolnitve pogodbe zaradi okoliščin, na katere Špica ne more neposredno vplivati. Špica prav tako ne odgovarja za škodo, ki bi nastala kot posledica neizpolnitve pogodbe zaradi pomanjkanja surovin na svetovnem trgu ali zaradi zamude dobavitelja oz. proizvajalca izdelkov. V kolikor pride do navedenih okoliščin in je izpolnitev obveznosti začasno otežena ali onemogočena, obveznost družbe Špica za čas trajanja teh okoliščin preneha. V tem času, ko obveznost miruje, je izključena vsaka odškodninska ali katerakoli druga odgovornost družbe Špica za izpolnitev obveznosti/pogodbe. 

6.7. Če na strani pogodbene stranke nastanejo okoliščine, ki ji otežujejo ali onemogočajo izpolnitev obveznosti, mora o nastanku teh okoliščin nemudoma pisno obvestiti nasprotno stranko, prav tako mora obvestiti o prenehanju teh okoliščin. Če druga pogodbena stranka ni pravočasno in pravilno obveščena o nastopu in/ali prenehanju teh okoliščin, odškodninsko odgovarja za škodo, ki nastane kot posledica neizpolnitve obveznosti. 

6.8. V kolikor je Špica pri izpolnitvi obveznosti iz pogodbe vezana na izpolnitev obveznosti tretje stranke, dobavitelja ali proizvajalca, in zaradi njihove zamude pri izpolnitvi Špica zamuja s svojo izpolnitvijo, za to ne nosi odgovornosti, razen, če je do zamud prišlo zaradi okoliščin, ki so posledica hude malomarnosti na strani družbe Špica.

7. Odstop od pogodbe 

7.1. V primeru kršitve posameznega ali več določil pogodbe ali teh splošnih pogojev ima družba Špica pravico takoj odstopiti od pogodbe brez posredovanja dodatnega roka za odpravo napak in odpovednega roka. 

7.2. Prav tako ima Špica pravico odstopiti od pogodbe, v primeru, če naročnik postane insolventen ali plačilno nesposoben, če ima blokirana sredstva na poslovnem računu več kot 15 dni, če je uveden ali zgolj predlagan postopek prisilne poravnave ali stečaja. 

7.3. Špica ima pravico do odstopa od pogodbe, če naročnik ne izpolnjuje svojih obveznosti, če družbi Špica daje neresnične podatke, ki otežujejo ali onemogočajo izpolnitev pogodbe, če je naročnik zamudil prvotno dogovorjeni rok za plačilo in če ne plača svojih obveznosti skladno s pogodbo in temi splošnimi pogoji. 

7.4. Špica lahko od pogodbe odstopi tudi v primeru nastanka okoliščin, zaradi katerih je jasno, da naročnik svojih pogodbenih obveznosti ne bo mogel izpolniti. 

7.5. Naročnik ima pravico do odstopa od pogodbe, če Špica namenoma ali iz hude malomarnosti povzroči nezmožnost izpolnitve pogodbe ali če Špica tudi v naknadno postavljenem roku ne izpolni svoje obveznosti.  

8. Poslovna skrivnost 

8.1. Pogodbe, sklenjene med družbo Špica in naročnikom so poslovna skrivnost. Prav tako so poslovna skrivnost know-how in vsi podatki, ki jih Špica posreduje naročniku pred sklenitvijo pogodbe, kot so različne ponudbe, ceniki, poslovni/finančni in tehnični podatki itd. Naročnik se zavezuje ohranjati poslovne skrivnosti družbe Špica ves čas trajanja pogodbenega razmerja.

8.2. Vse listine, zapisi, risbe, tehnična dokumentacija in druga dokumentacija, povezana s predmetom pogodbe, so in ostanejo v lasti družbe Špica tudi po sklenitvi pogodbe, razen če je Špica izdala pisno dovoljenje za uporabo teh materialov s strani naročnika. V primeru da Špica izda soglasje za uporabo te dokumentacije, se naročnik zavezuje, da bo omenjeno dokumentacijo uporabljala izključno v namene vzdrževanja in nima pravice fotokopiranja in distribucije predmetne dokumentacije. Naročnik soglaša in je izrecno seznanjen, da omenjena dokumentacija predstavlja poslovno skrivnost družbe Špica. 

8.3. Podatke, katerih razkritje bi lahko močno škodilo družbi Špica, mora naročnik kot poslovno skrivnost ohranjati še 5 let po preteku pogodbenega razmerja. V primeru kršenja poslovne skrivnosti je naročnik odškodninsko in kazensko odgovoren. Pogodbeni stranki se lahko v pogodbi dogovorita za izjeme od teh določb. 

9. Uporaba prava in reševanje sporov 

9.1. Za razlago teh prodajnih pogojev ali pogodb, sklenjenih med družbo Špica in naročnikom, se uporablja izključno pravo Republike Slovenije. Pogodbeni stranki se zavežeta vse spore reševati na miren način, v primeru izčrpanja vseh izvensodnih poti za dosego sporazuma, pa je za reševanje spora pristojno krajevno pristojno sodišče v Republiki Sloveniji po sedežu družbe Špica.