NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Novica

Intervju s Tonetom Stanovnikom - finalisti Zlate niti 2019

Intervju s Tonetom Stanovnikom - finalisti Zlate niti 2019
 
5 minutno branje
Datum
24/02/2020

1. Kaj po vašem mnenju zaznamuje dobrega voditelja in kaj dobrega kadrovika? Kakšno mora biti sodelovanje med njima?

Skozi svoje 35 letno vodenje Špice sem se v prvem obdobju pogosto pohvalil kako pametna je bila odločitev, da sem na samem začetku vodenja Špice osebno investiral zajeten znesek v kvalitetno finančno šolanje. Končal sem namreč elektro fakulteto in ocenil, da bo finančno znanje ključno za preboj in obstoj podjetja. Ne morem zanikati, da je to očitno Špici zelo koristilo, saj sem po vseh teh letih še vedno trdno v sedlu Špice in tudi ne kaže, da bi se “konj upehalˇ. Vse bolj mi je jasno, da bi se moj fokus moral po začetni fazi mnogo hitreje usmeriti v kadrovsko področje. Finance namreč odražajo pogled v preteklost, kadri pa vizijo v prihodnost. No, v zadnjem obdobju me je le “srečala pamet” in prava sodelavka na razvoju kadrov naš Špičake že proaktivno špiči za nove preboje, ki se nam kažejo na obzorju.

2. Kaj povezuje "Špičake", kot svoje sodelavce rad poimenujete? Na katere kadrovske prakse ste še posebej ponosni?

Mislim, da so vrednote in kultura glavno lepilo, ki nas drži skupaj, saj je naš slogan v zadnjem obdobju tudi “Best Together - Najboljši skupaj”. Ena takih vrednot, ki je nam lastna in, ki nas ločuje od povprečja je “hoja po robu”. Menimo namreč, da je sredina dolgočasna, ter se najboljše prebojne inovacije razvijajo na robu. Že Darwin je zaznal, da se najbolj bogato morsko življenje razvija med koralnimi grebeni kjer valovi najbolj divje bijejo in se penijo. Pred dvema letoma smo se prijavili na kadrovske projekt leta z iniciativo “OKR – Objectives and Key Results” ki smo jo prilagodili lastnim specifikam in jo na osebni ravni vsakega Špičaka nadgradili z pobudo “GTD - Gremo To Dokončat”. Seveda smo pokukali preko oceana in nekaj dobre prakse pretopili za našo uporabo. Če sem pred 25 leti po branju Petra Drukerja ves zanesen vpeljal MBO - Management by Objectives, potem sem sedaj obseden z OKR & GTD metodologijo.

3. Kako pomembno za uspeh v poslovnem svetu je, da znamo dobro izkoristiti in porazdeliti čas?

Čas je človekov ključni vir in vsem nam ga je bog dodelil v enakem dnevnem odmerku, 24/7. Kako upravljamo z njim nas ločuje navzgor ali navzdol od povprečja. Še bolj se to pozna v podjetjih, kjer vodstvo organizira procese in daje ritem ter takt poslovanju. V zadnjih dneh berem knjigo o japonskem avtomobilskem čudežu Toyoti in njihovih uspehih po celotni svetovni obli. Najbolj sem fasciniran, ker knjiga v večjem delu prostora sploh ne namenja njihovi tehnološki superiornosti, temveč koliko časa namenijo mentoriranju, samoizobraževanju in internemu razvoju naslednje generacije. Menim, da zahodni svet temu posveča mnogo manj pozornosti. 

4. Nekoč ste dejali: "Menim, da so nekateri direktorji v zmoti, ko poudarjajo: "Mene ne zanima čas, temveč samo rezultati!" Zakaj tako?

Še posebej v teh časih, ko se že čuti hladen piš z zahoda, in izgleda kot zatišje pred viharjem, je pomembno, da se zavedamo, da rezultati morda ne bodo več nekaj časa leteli v nebo kot so v preteklem obdobju. Velja se zavedati, da lahko obilico energije usmerimo v spodnji del formule za učinkovitost in to je čas. Dokazano je, da lahko enak izdelek severni sosedje naredijo v precej krajšem času. Japonski “Just in Time” pristopi so nam tu lahko navdih kako mala država kot je Japonska s svojim pristopom premaga velike ameriške avtomobilske korporacije. Če vse skupaj še zabelimo z Mediteranskim čustvenim nabojem, ki je ključen pri prodaji in ga nimajo ne Japonci, ne Nemci, je to odlična formula uspeha.

5. Kaj v podjetju Špica International razvijate na tem področju? Rešitev Time&Space?

V Špici imamo rešitve za upravljanje časa, prostora in logističnega pretoka izdelkov skozi proizvodnjo do kupcev. Pri upravljanju časa smo se v lanskem letu z našo rešitvijo Time&Space prebili na Gartnerjev seznam med TOP20 svetovno vodilnih ponudnikov Work Force Management rešitev in to nam je omogočilo, da smo postali dobavitelj mednarodnim multinacionalnim podjetjem kot so SPAR, Generali, Samsung, Danfoss, Palfinger, DM Drogerie Markt. Pogosto dobimo pogodbo najprej v vzhodni Evropi, kjer smo razvili alianso s partnerskim podjetjem od Baltiškega pa do Jadranskega in Črnega morja in ko nas tu spoznajo, se potegujemo za posle tudi na zahodu.

6. Kako vidite prihodnost dela - bomo imeli delovni čas, statično delovno mesto, pisarno? Kaj kažejo trendi?

Odnosi med delodajalci in zaposlenimi se vse bolj rahljajo. Nove generacije, ki prihajajo si želijo avtonomije ki je eden najpomembnejših motivatorjev. Posledica je hitra rast freelancerjev ali svobodnjakov na zahodu. Svet se vse bolj spreminja v Hollywood, kjer se projektno okoli snemanja novega filma zberejo najboljši in po zaključku razpadejo na atome, ki se nato v obliki nove spojine združijo okoli naslednjega projekta. Morda je to malce pretirano, a nekaj evidentnih vzorcev kaže na to smer razvoja. Najboljši bodo seveda vedno na “licu mesta” in ne v pisarni. Japonci, ki me trenutno obsedajo, temu konceptu pravijo “Genchi Genbutsu” - Go&See / Pojdi na teren in si oglej situacijo iz prve roke. Tukaj je tudi trenutno virozno širjenje “dela od doma” ki ga povzroča Coronavirus in bo tudi vitalno vplival na navade ljudi. 😉