NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Kakšen skladiščni sistem (WMS) uvesti v poslovanje?

Kakšen skladiščni sistem (WMS) uvesti v poslovanje?
Aleš Habič
Avtor
 
12 minutno branje
Datum
28/03/2022

Upravljanje skladiščnega poslovanja predstavlja izziv številnim podjetjem, ne glede na njihovo velikost, število zaposlenih ali dejavnost, ki jo opravljajo. Po drugiu strani pa urejeno oziroma informatizirano skladišče uvaja bistveno boljšo organizacijo poslovanja, občutne finančne prihranke ter višjo produktivnost zaposlenih. Preberite, kako izbrati in uvesti ustrezen sistem WMS sistem, koliko vas stane WMS sistem in katere korake po uvedbi morate narediti, za maksimalen izkoristek WMS sistema. 

 



Kako lahko WMS koristi vašemu poslovanju? 

Na začetku retorično vprašanje – ali sploh obstaja univerzalni sistem WMS? Na kratko – ne!  Je pa dobra novica ta, da je moč rešitve WMS prilagoditi poslovanju in posebnostim slehernega podjetja

In prav to je cilj, ki si ga velja postaviti ob implementaciji rešitve za upravljanje skladiščnega poslovanja. 

Prava WMS rešitev vam lahko pomaga izboljšati pripravo naročil, povečati vpogled v zaloge in avtomatizirati zbiranje podatkov. Sistemi za upravljanje skladiščnega poslovanja (WMS) lahko hitro obdelujejo podatke in usklajujejo premike znotraj skladišča. Prav tako lahko izdelajo poročila in obdelajo velike količine transakcij, kar je denimo zelo zaželena lastnost na področju spletnega poslovanja (beri: e-trgovine).  

Seveda uvedba programske opreme WMS lahko postreže še s številnimi drugimi koristmi za poslovanje, kot so:

  • učinkovito upravljanje dela osebja, kar vodi v znaten dvig produktivnosti,
  • vidnost in sledljivost zalog,
  • natančno vodenje zalog,
  • manj napak pri izbiri artiklov,  
  • natančno poročanje,
  • izboljšana odzivnost,
  • samodejno dopolnjevanje (naročanje) blaga,
  • izboljšane storitve za stranke (npr. deljenje podatkov),
  • minimizirana papirologija,
  • zmanjšanje napak pri prevzemu blaga,
  • odprava večdnevnih inventur. 

Naprednejši sistemi WMS pa podjetjem omogočajo še

  • upravljanje in združevanje nalogov glede na pogoje za odpremo,
  • kontrola naklade na vozilo glede na vrstni red razkladanja,
  • glasovno izbiranje izdelkov (voice picking),
  • tesna povezava z rešitvijo za pomoč vozniku pri dostavi,
  • storitve z dodano vrednostjo, kot sta enostavna proizvodnja/kompletiranje izdelkov,
  • zaračunavanje storitev logistike tretjih oseb (3PL),
  • povezava z mobilnimi roboti AMR

VIDEO: Glasovno upravljanje robora AMR

Koliko stane sistem WMS?

A še preden se na lastno pest lotite implementacije WMS, morate biti prepričani, da boste dosegli pomembne poslovne koristi. Poleg tega se morate zavedati, da rešitev WMS ni nekaj, kar lahko vzamete s police in vklopite v električno vtičnico in že naslednji hip magično deluje. Sodoben sistem za upravljanje skladiščnega poslovanja je tudi bistveno več kot sistem za nadzor zalog in orodje za zbiranje podatkov. Gre za rešitev, ki pomaga avtomatizirati vaše skladiščne operacije v največji možni meri. 

Koliko stane, vprašate? Odvisno od obsega uvedbe in stopnje avtomatizacije skladiščnega poslovanja. A naše izkušnje kažejo, da bo največji »strošek« pridobivanje zagona in podpore celotne skladiščne ekipe in vodstva, da bi zagotovili, da bo sistem pravilno uveden, nastavljen, uporabljan in redno optimiziran.  

Po drugi strani pa sistem WMS že takoj prinaša jasno vrednost poslovanju in prihranke, ki jih je moč izračunati, zato je naložbo vanj bistveno lažje upravičiti (vsaj v primerjavi z drugimi IT-projekti). WMS je pomemben sestavni del poslovanja podjetja, sploh v času digitalnih preobrazb poslovanja in novih poslovnih modelov, ki temeljijo na hitri in natančni izmenjavi podatkov in informacij pa tudi avtomatizaciji vsega, kar se avtomatizirati da. 

Še dobronameren nasvet: če niste še nikoli v poslovanje uvedli programske opreme WMS, ta del prepustite strokovnjakom. Strokovnjaki podjetja Špica imajo več desetletij izkušenj in vrhunska znanja, zato bodo številne dobre prakse lažje in bolje prilagodili ter uvedli v vaše poslovno okolje. 

Imate vprašanje vezano na sistem WMS?


Projekt uvedbe sistema WMS 

Uvedba novega sistema lahko za podjetje pomeni korenito spremembo poslovanja. Uspešnost in učinkovitost sistema ter s tem povezano zadovoljstvo naročnika so v veliki meri odvisni od ustreznega in organiziranega angažmaja vseh sodelujočih v projektu vpeljave sistema. V Špici se zavedamo pomembnosti celovitega projektnega pristopa, zato podjetjem ponujamo svoje projektne storitve, katerih cilj je predvsem doseganje kakovostne vpeljave ter visoka stopnja učinkovitosti sistemov. 

VIDEO:Kako uvesti sistem WMS v vaše poslovanje

Naš projektni pristop uvedbe sistema WMS temelji na organizirani in strokovno vodeni izvedbi aktivnosti, ki smo jih uvrstili v nekaj zaporednih faz. Naslonili smo se na večletne izkušnje in dobre prakse iz sveta in aktivnosti razdelili v več faz, ki si sledijo od diagnostike, preko izvedbe in končajo s predajo v vzdrževanje. Projektni pristop ima dve glavni fazi: analiza in implementacija, ki sta urejeni z dvema pogodbama, pri manjših projektih lahko tudi z eno samo.  

undefined

Kako izbrati najboljšo rešitev za upravljanje skladiščnega poslovanja?

Ko se odločite za naložbo v WMS, vam lahko teh sedem korakov pomaga izbrati najboljšo rešitev za vaše skladiščno poslovanje.  

1. korak: Izračunajte donosnost naložbe (ROI)

Vsaka nova rešitev mora biti poslovno utemeljena. Z uvedbo sistema WMS bo podjetje pridobilo izboljšano upravljanje in natančnost zalog ob zmanjšanju napak, ki negativno vplivajo na poslovanje. Zagotavljanje informacij v realnem času in takojšen vpogled v zaloge imata prav tako dodano vrednost, podobno kot tudi zagotavljanje sledljivosti in spremljanje učinkovitosti dela skladiščnega osebja. 

Ob izračunu dobe povrnitve naložbe upoštevajte naslednje dejavnike:

Licence. Licence za programsko opremo, potrebne za delovanje sistema, so navadno zaračunane na število uporabnikov – računalnika ali terminala. Nekateri ponudniki nudijo različne modele, vključno s plačilom na transakcijo in/ali mesečno naročnino namesto nakupa sistema.

Storitve ponudnika. Strokovne storitve obsegajo stroške vodenja projektov in usposabljanja.

Stroški razvoja pa pokrivajo zahteve, ki niso vključene v paket, kot so vmesniki za sisteme tretjih oseb.

Stroški podpore so navadno sestavljeni iz deleža cene pristojbin za licenciranje. Obseg storitev in stroški podpore se lahko med posameznimi ponudniki močno razlikujejo.  

3. korak: Analiza obstoječega stanja/sistema

Analiza trenutnega IT-okolja in rešitev v njem bo dala jasno sliko glede možnosti širitve in morebitnih omejitev. Prav možno je, da podjetje že uporablja poslovno-informacijski sistem ponudnika, ki funkcionalnosti rešitve WMS omogoča v obliki dodatnega modula. Če so možnosti, ki jih ta rešitev ponuja zadostne za podjetje in njegove cilje, potem utegne biti takšna rešitev najcenejša. Sicer pa velja izbrati bolj specializirano rešitev WMS. 

4. korak: Ocena ponudnikov in rešitev

Za podjetje, ki uvaja rešitev WMS, je zelo pomembno, da temeljito oceni razvojne zmožnosti posameznega ponudnika, saj so te zagotovilo za stalen razvoj in podporo rešitve. Posamezen ponudnik lahko stroške svojega razvoja razdeli med več sto strank, te pa so hkrati njegov razvojni poligon in vir bogatih izkušenj – na račun katerih lahko novim strankam že v izhodišču vpelje vrhunsko optimiziran sistem WMS. 

5. korak: Pregled referenc

Ker je urejeno skladiščno poslovanje velikega pomena za vsako podjetje, preverite, ali ima ponudnik rešitve kakšne reference s področja, na katerem deluje vašo podjetje. 

6. korak: Analiza ponudnikov in rešitev

Opremljeni z vsemi možnimi informacijami pretehtajte prednosti in slabosti posameznih ponudnikov in njihovih rešitev. 

7. korak: Izbira

Dobro izberite.   

VIDEO: Uvedba sistem WMS – pogosta vprašanja

Kdo je kdo v svetu rešitev WMS?

Da bo izbira vsaj malo lažja, smo vam pripravili povzetek Gartnerjevega magičnega kvadranta ponudnikov rešitev WMS. V njem je zbrana samo svetovna smetana sistemov WMS. 

undefined

Tudi WMS rešitev ponudnika Mecalux, ki jo strankam implementira in optimizira Špica, je ena izmed najboljših rešitev na trgu v svetovnem merilu. 

Tole so o njem zapisali analitiki družbe Gartner: 

Špansko podjetje Mecalux Software Solutions dosega 22-odstotno povprečno letno rast prihodkov v segmentu WMS. Ima okoli 1000 strank WMS in 320 od 4300 zaposlenih je osredotočenih zgolj na razvoj rešitev WMS, ki jih trži predvsem v Evropi in ZDA. Ponuja namenske izdelke in storitve za skladišča, od upravljanja skladiščnega poslovanja, avtomatizacije, načrtovanja in nadzora dela skladiščnega osebja in drugih sistemov. 

Mecaluxova rešitev je bil tehnološko popolnoma prenovljena. Fokus so podjetja, ki delujejo v segmentu SME, uporabljajo pa jo tudi večja podjetja, tudi v kombinaciji avtomatizacije in ročnega skladiščenja. Najpogosteje se uporablja v proizvodnih skladiščih, distribucijah, 3PL ter e-commerce. 

Ključne prednosti: 

  • Mecalux se osredotoča na zadovoljevanje potreb malih in srednjih podjetij, tako v ročnem kot avtomatiziranem skladiščnem okolju,
  • zagotavlja lastno programsko opremo za upravljanje skladiščnega poslovanja in več prilagodljivih orodij za simulacije in modeliranje, 
  • podjetje je razvilo tudi nove aplikacije in vzpostavil podporo za neizkušena podjetja s področja e-trgovine in tista, ki so se prisiljeni prilagajati spletni prodaji in e-naročilom, 
  • rešitev je dokaj enostavna za uvedbo in uporabo. Omogoča enostavno prilagoditev procesom , hkrati pa ponuja številne že pripravljene strategije delovanja out of the box, 
  • rešitve ponudnika Mecalux imajo relativno nizke skupne stroške lastništva (TCO, tako za programsko opremo kot storitve podpore) v primerjavi z drugimi ponudniki v tej raziskavi, prav tako so za večino podjetij enostavnejše za uvedbo. 

Špica in skrb za urejeno skladiščno poslovanje

V Špici imamo več desetletij izkušenj z razvojem in implementacijo najrazličnejših rešitev za skladiščno poslovanje. Pogosto smo ponudnik, ki pri strankah uvaja najnovejše tehnologije in rešitve. Ekipa izkušenih strokovnjakov pri vsaki stranki opravi temeljito analizo okolja, potreb in želja ter predlaga zanjo najbolj optimalno rešitev. 

Številnim podjetjem iz najrazličnejših gospodarskih panog smo pomagali urediti skladiščno poslovanje – naši strokovnjaki obvladajo vse vrste skladišč – klasičnih, proizvodnih, skladišč e-trgovin in distribucije blaga itd. Predlagamo ogled naslednjih študij primerov: 

Podjetje Zaloker & Zaloker, ki oskrbuje ambulante in bolnišnice, je v svojem skladišču v Ljubljani uvedlo napreden sistem WMS, ki zagotavlja sledljivost izdelkov od trenutka, ko pridejo v skladišče, do trenutka, ko ga zapustijo – in to brez napak. 

Podjetje Pfeifer zagotavlja logistične in transportne storitve za vse vrste podjetij in pospešeno postaja eden največjih ponudnikov logističnih storitev 3PL (logistika z zunanjimi izvajalci) v Sloveniji. Da bi Pfeifer okrepil svoje načrte za prihodnost, je svoje prostore v Nazarjah digitaliziral z napredno WMS-rešitvijo, ki skrbi za avtomatizacijo dela v skladišču in jo je uspešno implementirala prav ekipa Špice. 

Se vam zdi govorno upravljanje v skladišču znanstvena fantastika? Pa ni. Družba Mercator v svojih skladiščih uporablja dva do tri načine upravljanja komisioniranja, saj si ne more privoščiti, da blago ne bi pravočasno doseglo trgovin. Poseben izziv predstavlja hladilnica, kjer se je pri -25 °C na terminalih pojavljal led, mraz pa je zmanjšal tudi zdržljivost njihovih baterij. Sedaj zaposleni namesto bralnikov črtnih kod uporabljajo le slušalke in mikrofon, roke pa imajo zaščitene z rokavicami in proste za komisioniranje. Že v prvem tednu po uvedbi so zaznali pozitivne učinke. 

Glasovno komisioniranje so z namenom optimizacije skladiščnega poslovanja uvedli tudi v Merkurju, kjer so iskali rešitve za čim bolj prilagodljivo delo v skladišču, ki ga je močno zaznamoval trend spletne prodaje. 

Tehnološka poslastica so tudi t. i. avtomatski vozički z glasovnim upravljanjem, ki močno preoblikujejo delo v sodobnem skladišču ali proizvodnji. Roboti že dolgo niso več omejeni le na ograjene robotske celice, temveč so dobili kolesa in se lahko spretno vozijo po proizvodnji ali skladišču in uspešno izogibajo celo nepredvidenim oviram. In kaj počne človek? Razmišlja, odloča in poveljuje omenjenim tehnologijam. Da, prav z glasom.  

A to še ni vse. Integracija sistema WMS s platformo LogChain pa podjetjem znatno olajša upravljanje dostave pošiljk. Celovita rešitev LogChain omogoča popoln nadzor in sledljivost nad pošiljkami in vozili. Pošiljatelj, prevoznik in njegovi naročniki lahko v živo spremljajo status in lokacijo pošiljk – vidljivost oskrbovalne verige je zagotovljena od začetka do konca. Podatki so vedno na voljo za nadzor, upravljanje in analize ali kot pomoč pri raziskovanju izrednih dogodkov.  

Oprema, na katero se lahko zanesete 

Številna podjetja šele tekom uporabe določene rešitve spoznajo, kako ključna je ta za njihovo poslovanje. To velja od najmanjšega tiskalnika do poslovno-informacijskega sistema. Če karkoli ne deluje, to povzroči motnje v poslovanju. Prav zato v Špici izpostavljamo pomen kakovostne opreme za digitalizacijo oskrbovalne verige – podjetja potrebujejo opremo, na katero se lahko zanesejo. Tista, ki si želijo zagotoviti miren spanec, pa poskrbijo za »kasko zavarovanje« opreme. Pri kritičnih komponentah, od katerih so odvisni ključni poslovni procesi, je namreč treba razpoložljivost opreme urediti sistematično in dolgoročno. Spoznajte vrhunske tiskalnike in tablice Zebra ter storitev Zebra OneCare – gre za preverjeno dobre naložbe, s katerimi poskrbite za zanesljivo delo osebja v skladišču ali proizvodnji. 

Preberite več: