NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Kdo (naj) skrbi, da izdelek pride od dobavitelja do kupca? Rešitev WMS!

Kdo (naj) skrbi, da izdelek pride od dobavitelja do kupca? Rešitev WMS!
 
5 minutno branje
Datum
18/09/2020

Za nami je prvi v seriji spletnih seminarjev na temo rabe skladiščnih informacijskih sistemov. Špica WMS Master Class z naslovom Od dobavitelja do kupca je udeležencem predstavil nekatere napredne funkcije rešitev WMS in njihovo vlogo pri učinkoviti dostavi blaga strankam oziroma kupcem.

Skladišča in distribucija oziroma dostava blaga sta ključna člena oskrbne verige, saj skrbita, da naročeno blago pride do kupca. V času, ko se podjetja in ponudniki logističnih storitev borijo za slehernega kupca oziroma stranko, morajo poskrbeti za odlično uporabniško izkušnjo. Pridevnik odličen pa si ta lahko zasluži le, če vse deluje kot dobro naoljen stroj, napake niso zaželene.

»Danes ni več dovolj, da podjetja naročeno blago ustrezno pripravijo v lastnem skladišču. Vedeti morajo, kaj so dostavljali in komu so dostavljali. Zato pa rabijo poleg sistema WMS tudi informacijsko podprto dostavo blaga (electronic Proof of Delivery). Če so bile te rešitve nekoč očitna konkurenčna prednost, so danes nujno potrebne, če naj podjetje zagotavlja visok nivo storitve kupcem,« je uvodoma dejal Aleš Habič, vodja prodaje WMS-rešitev v podjetju Špica.

Nova realnost – tudi za skladišča in dostavo

Globalna virusna pandemija COVID-19 je v podjetjih in oskrbni verigi poskrbela za veliko sprememb, ki jih je bilo treba uvesti ali pa se jim prilagoditi v kratkem času. Nekatere med njimi utegnejo obveljati tudi na dolgi rok. Najbolj očitna posledica zapiranja držav in občin je bil strm porast spletnih naročil, kar je močno vplivalo tudi na skladiščno poslovanje podjetij. Namesto v trgovine ali trgovske centre, je bilo treba praktično čez noč poskrbeti za več manjših odprem blaga. Prav tako se je marsikatero podjetje soočilo s kadrovskimi izzivi. Ne le, da je bilo osebja v skladišču ob povečanem povpraševanju premalo, zaradi zdravstvenih ukrepov je lahko več zaposlenih ostalo doma, obremenitve tistih, ki so delali, pa so bile hude, kar je vodilo do še večje fluktuacije zaposlenih v skladišču. Uvajanje novih skladiščnikov pa je za marsikatero podjetje izjemno stresno opravilo, saj je lahko povezano z vrsto različnih napak, ki lahko vodijo do izgube denarja, ugleda in posla.

»Fluktuacija kadrov v skladišču ni zaželena, a je realnost. Hitro uvajanje novincev je zato nuja, pri tem pa je sistem WMS v izdatno pomoč, saj skrbi za pospravljanje blaga na pravo mesto. V kolikor skladišče uporablja sodobno informacijsko podporo za skladiščno poslovanje, je moč novega skladiščnika uvesti že v enem dnevu, saj WMS vodi in nadzoruje skladiščnike, da opravila izvajajo na enak način,« je pojasnil Habič.

Elektronsko, digitalno …

Uvedba sistema WMS je nujna tudi z vidika digitalizacije poslovanja podjetja, saj skrbi, da podatki krožijo v realnem času – znotraj skladišča pa vse do kupca in so vmes na voljo vsem povezanim sistemom (ERP, CRM …). Tako podjetje poskrbi, da kupcem izdaja pravo blago in da ima dostava ali logistični partner na voljo prave informacije.

V času povečanega obsega dostave do vrat kupca se podjetja pospešeno odločajo tudi za implementacijo rešitev ePOD (ang. electronic proof of delivery). Gre za uvedbo kontrole pri nakladanju (v skladišču) in razkladanju blaga (pri kupcu), ki pa je več kot le nadzorni mehanizem. Kombinacija rešitev ePOD in WMS podjetjem omogoča, da optimizirajo vrstni red dostave blaga ter informacije s terena takoj prenesejo v podjetje. Sledljivost in informiranost pa sta pogoja, ki omogočata nadaljnjo optimizacijo skladiščnega poslovanja in dostave. 

Upravljanje dostave pošiljk

Popoln nadzor nad pošiljkami v transportu in avtomatska komunikacija s strankami.


WMS in logistični profil izdelka

Marjan Vrankar, ki v Špici skrbi za uvedbo rešitev WMS pri strankah, je z udeleženci spletnega seminarja delil nekaj dragocenih praktičnih izkušenj.

»Podjetja, ki potrebujejo sledljivost izdelkov, ne morejo brez WMS. Če izdelke ali material zajamejo v WMS že ob vstopu v podjetje, je v nadaljevanju vse bistveno lažje, od upravljanja šifrantov, zalog in sledenja preko najrazličnejših atributov,« je dejal.


Sistem WMS in vpeljana metoda/strategija sledljivosti (npr. FIFO ali FEFO) se razlikujeta med posameznimi panogami, v vsakem primeru pa velja, da sta zlata vredna. Že najbolj enostavna implementacija sledljivosti blaga glede na datum izdelave ali uporabnosti izdelka podjetju omogoča, da ne prevzema pretečenega blaga in uvede kontrolo preostalega časa uporabnosti izdelka. Rešitev WMS je v primerih pokvarljivega blaga pravi blagoslov na področju komisioniranja izdelkov, saj podjetju omogoča, da ustreže tudi posameznim preferencam in zahtevam strank.

»WMS omogoča, da ima vsak artikel logistični profil, prav tako pa tudi stranka. Stranka lahko zahteva določeno preostalo število dni uporabnosti izdelka, zato ji slabšega blaga ne smemo pripeljati. Takšen nadzor sistem WMS opravlja z lahkoto, pri ročnem delu pa je v skladiščih prihajalo do veliko napak in dragih reklamacij,« je povzel Vrankar.


Sistemska rešitev za skladiščno poslovanje omogoča ustvarjanje vrste prihrankov na račun optimizacije poslovanja in izogibanja napakam. Sistem WMS se v praksi s pridom uporabi pri optimizaciji palet oziroma blaga za nakladanje, pri čemer lahko upošteva različne dejavnike in omejitve – npr. višino blaga na paleti. V tem primeru lahko sistem skladiščnika opozori, da se približuje prednastavljeni mejni višini. Še prej pa poišče optimalno pot komisionarja skozi skladišče in ga pri zbiranju blaga glede na prevzemni nalog tudi ustrezno vodi.

Prednosti, ki prepričajo

»Prednost sistema WMS je znatno izboljšana natančnost, ki omogoča skladiščno poslovanje praktično brez napak. Pomemben dejavnik sta tudi natančna sledljivost in izsledljivost blaga, vse to pa vodi v višjo kakovost storitve, ki jo zazna stranka,« je zaključil Habič, Vrankar pa dodal: »Ponudniki rešitev WMS podjetjem navadno obljubljajo povečanje produktivnosti osebja v skladišču med 10 in 30 odstotkov, kar je samo po sebi ogromno, a v praksi so rezultati lahko še boljši. V več primerih v Sloveniji so podjetja z uvedbo sistema WMS dosegla tudi več kot 50 % dvig produktivnosti skladiščnega osebja, posebej v primeru večjih skladišč z velikimi ekipami.«

Razmišljate o digitalizaciji skladišča s sistemom WMS?