NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Tehnološka poslastica: avtomatski vozički z glasovnim upravljanjem

AMR and Voice picking
Industrije: Proizvodnja
 
4 minutno branje
Datum
23/02/2022

So vam všeč prizori iz filmov znanstveno-fantastičnega žanra, ki prikazujejo, kako vestno se roboti odzivajo na ukaze glavnih junakov? V njihovi vlogi ste lahko tudi vi, saj je naslednja stopnja avtomatizacije v skladiščih in proizvodnji že na voljo slovenskim podjetjem.

 


Skladiščno poslovanje in z njim povezane tehnologije so v zadnjih desetletjih vsekakor prehodile dolgo pot. Če je črtna koda sprožila prvo revolucijo, so robotski vozički znanilec druge revolucije. Roboti niso več omejeni le na ograjene robotske celice, temveč so dobili kolesa in se lahko spretno vozijo po proizvodnji ali skladišču in uspešno izogibajo celo nepredvidenim oviram. In kaj počne človek? Razmišlja, odloča in poveljuje omenjenim tehnologijam. Da, prav z glasom. 

Brez rok in črtnih kod, samo z glasom

Črtne kode in značke RFID so v navezi s skladiščnimi sistemi (WMS) omogočile drastično avtomatizacijo skladiščnega poslovanja. V skladišču največji del stroškov, in sicer v povprečju kar 60 odstotkov, predstavljajo stroški dela, posebej »izzivalen« pri tem pa je postopek komisioniranja blaga. A tudi tega je z avtomatizacijo nalog in procesov možno delno ali v celoti avtomatizirati. 

Zadnji »krik skladiščne mode« je glasovno komisioniranje (ang. pick-by-voice). Zakaj je upravljanje z glasom tako zelo zanimivo za skladišča, kjer je veliko ročnega dela in kaj z njim pridobimo? Glasovno komisioniranje odpravlja številne primere t. i. mrtvih časov, ki jih povzroča raba drugih tehnologij. Kaj je mrtev čas, vprašate? Gre za čas, ki ga ne moremo nadomestiti. Nek gib, potezo ali aktivnost preprosto moramo narediti, a od nje(ga) ni prave učinkovitosti. Pogosto gre za stvari, povezane z opremo za komisioniranje – najprej jo moramo poiskati (s pogledom in rokami), pogledati na zaslon, se ustaviti za njeno uporabo, jo odložiti … Vsega naštetega pri glasovnem komisioniranju ni. Nalogo lahko slišimo med gibanjem in se hitreje usmerimo k cilju, prav tako lahko potrditev lokacije ali količine blaga opravimo z zvokom in ne vnosom preko terminala. Pri tem imamo vedno proste oči in roke ter tako prihranimo veliko časa, ki bi ga porabili za iskanje naprav, branje ter vnašanje informacij. 

Ko bi le imeli še Tešitev za avtomatizirano premikanje blaga med posameznimi lokacijami – v skladišču in/ali proizvodnji … Pa saj jo imamo. 

Avtomatski vozički (AMR)

Naslednjo stopnjo avtomatizacije v skladiščih in proizvodnji predstavljajo avtomatski vozički (AMR). Ti poskrbijo za prevoz materiala po proizvodnji/skladišču in razbremenijo zaposlene. Ljudje naj pač delajo tam, kjer so bolj koristni, npr. na področju manipulacije z artikli, t. i. interne prevoze pa naj prepustijo avtomatskim vozičkom, saj ti »stroji« dokazano bolje in predvsem stroškovno učinkoviteje opravljajo tovrstne naloge. 

Avtomatski vozički so uporabni za razvoz artiklov po večjih skladiščih ali proizvodnji, mimogrede, prevažajo lahko tudi palete, torej jih lahko podjetje s pridom uporabi tudi za oskrbo delovnih mest v proizvodnji – za dovoz in odvoz materialov, sestavnih delov, polizdelkov … 

Najboljše iz dveh svetov

V Špici smo šli še korak dlje. Povezali smo avtomatske vozičke (AMR) in glasovno upravljanje. Zdaj delujejo v istem sistemu, tako da jih glasovno vodeni skladiščni (WMS) ali proizvodni (MES) sistem pokliče na pravo mesto. In ker sistem navadno že ve, kje je kak voziček potreben v določenem trenutku – tudi brez glasovne zahteve zaposlenega, lahko flota teh vozičkov pridno »šiba« po proizvodnji ali skladišču.  

Na ta način dosežemo edinstveno produktivnost, saj iz skladiščnih in proizvodnih procesov izločimo še zadnje »neučinkovitosti«, obenem pa se dvigne tudi varnost pri delu.  

Oglejte si demo posnetek, kako se takšna rešitev znajde v pisarniškem okolju – proizvodnja ali skladišče pa sta še bistveno bolj urejena (beri: predmet jasno določenih pravil/lokacij) in je zato tam učinkovitost še znatno večja.