Ne spreglejte  •  Brezplačni webinar: Spoznajte opremo za hitro preverjanje PCT pogoja. 14.10.2021, ob 9:00 uri, trajanje 30 minut. Prijave 
   
Choose languageLanguage
Blog

Tehnologija v skladišču naj bo v službi skladiščnega osebja

Tehnologija v skladišču naj bo v službi skladiščnega osebja
Datum
16/11/2020

Na Špicinem spletnem seminarju na temo rabe skladiščnih informacijskih sistemov so tokrat strokovnjaki pod drobnogled vzeli varnost in učinkovitost dela v skladišču. Obe velja skrbno načrtovati, če želi podjetje doseči kar se da zgledno in stabilno skladiščno poslovanje. Posnetek webinarja si lahko ogledate tukaj.

V slovenskih in tujih skladiščih lahko vidite veliko dobrih pa tudi slabih praks. Spletni seminar, naslovljen Varnost in učinkovitost dela v skladišču, je udeležencem razkril pregovorno modrost, da se je najceneje učiti na napakah drugih in jih ne ponavljati. 

Posnetek webinarja: Varnost in učinkovitost dela v skladišču


»V praksi se prepogosto dogaja, da podjetje pri načrtovanju IT-rešitev v skladišču pozabi na ljudi – uporabnike tehnične opreme. Predvsem rado se pozabi na to, kako oprema in ravnanje z njo vplivata na skladiščno osebje in njegovo učinkovitost ter varnost,« je uvodoma dejal Andrej Planina, vodja divizije rešitev za oskrbovalne verige v podjetju Špica. 

Oprema, s katero delajo zaposleni v skladišču, naj bo zato prilagojena predvsem njim, tako z ergonomskega kot procesnega vidika. V tem primeru bo tudi njihova učinkovitost večja, manj bo napak. »S primerno opremo glede na vrsto dela v skladišču lahko znatno dvignemo produktivnost osebja. Na področju komisioniranja blaga lahko optimalne rešitve hitro prinesejo tudi 20 % višjo produktivnost zaposlenih,« dodaja Planina. 

Oglejmo si, kako torej čitalci črtne kode in različna nosljiva oprema, kot so slušalke in pametna očala, vplivajo na delo skladiščnega osebja.

Prenosni čitalci – klasika, ki je lahko še boljša

Čeprav se zdi prenosni čitalec črtne kode, ki ga skladiščnik nosi v roki, preverjena klasika, jo je moč znatno izboljšati. Čitalec črtnih kod, najpogosteje v obliki pištole, namreč v praksi nehote »ohromi« delavca v skladišču, saj njegova uporaba pomeni, da ima eno roko takoj zasedeno z držanjem čitalca, torej ne more sočasno delati z njo. Odlaganje čitalca za manipulacijo z blagom oziroma embalažo pa ima za rezultat takojšnjo izgubo časa. Izkušnje iz prakse kažejo, da so tudi torbice za nošenje/držanje bralnikov, ki si jih skladiščniki namestijo okoli pasu, pogosteje (dodatna) ovira kot pomoč, saj štrlijo z boka in vodijo v dodatne težave. 

»Poleg tega pogled na zaslon bralnika osebju jemlje pozornost in lahko vodi do napak. Včasih se zgodi, da skladiščnik vzame napačen artikel, čeprav je prej prebral pravilno črtno kodo,« pravi Planina in dodaja: »Gre za drobne distrakcije, napakice in izgube po nekaj sekund, ki pa se že na dnevni ravni naberejo v oprijemljiv znesek – časa in denarja.« 

Imajo pa čitalci črtnih kod seveda tudi pozitivne plati. Njihova oblika (pištola) in ergonomija sta prilagojeni manjši obremenitvi zapestja, zato je njihova raba priporočljiva pri intenzivnem skeniranju (črtne kode). Strokovnjaki s področja logistike podjetjem svetujejo rabo t. i. 2D-bralnikov črnih kod, saj prepoznavanje črtne kode v tem primeru deluje tudi pod kotom in je bralnik prijaznejši do uporabnika. 

V zadnjih letih so močno napredovali tudi bralniki, ki omogočajo branje črtnih kod na daljše razdalje – tudi 5 ali več metrov, ki skladiščnikom omogočajo dodatne prihranke časa in poti.

Vas zanima uvedba čitalcev črtnih kod v vaše poslovanje?


Viličarski terminali

Za skladišča, kjer so v rabi viličarji, velja, da morajo zadostiti vrsti pravil in predpisov. Te je treba upoštevati tudi pri vpeljavi tehnologije za skeniranje črtnih kod. Prvo pravilo je, da se voznika viličarja med vožnjo ne sme motiti, torej mora biti oprema za komisioniranje med vožnjo neaktivna. V praksi to pomeni, da se mora zaslon terminala med vožnjo ugasniti. Ustrezno mora biti poskrbljeno tudi za vso dodatno na viličar nameščeno opremo. »Nič oziroma čim manj naj bo žic. Vse mora biti skrito in umaknjeno, da ne moti viličarista pri delu,« razlaga Planina.

Nujna oprema viličarja je tudi odložni nosilec za čitalec črtne kode, da ta ne pade po tleh in se poškoduje. Strokovnjaki za optimizacijo skladiščnega poslovanja posebej viličaristom svetujejo rabo zmogljivih čitalcev črtne kode, ki znajo črtne kode brati na daljše razdalje.

Nov standard – nosljiva oprema

Nosljive naprave v modernih skladiščih postajajo nov de-facto standard. Razlog je očiten – skladiščnemu osebju osvobodijo roko, ki jo je prej zavzemal čitalec črtne kode. Posebej priljubljeni so nosljivi čitalci, ki se namestijo na prst ali pa so v obliki nadgrajene rokavice, ki zagotavlja popolno ergonomijo. Zaslon je v tem primeru nameščen na čitalcu (manjših mer in z le osnovnimi informacijami) ali pa na zapestju (večji zaslon, bolj zmogljiv zapestni terminal). Povezava med čitalcem in zaslonom ter skladiščnim sistemom je brezžična, oprema se lahko nahaja na poljubni roki.

»Nosljiva oprema za skladiščnike je pravo razodetje. Še tako izkušeno osebje z njo ustvari prihranek vsaj dveh ali treh sekund za vsako komisionirno vrstico. V istem delovnem času zato zaposleni v skladišču opravi od 10 do 15 odstotkov več nalog,« pojasnjuje Planina in dodaja: »Če se oprema »drži« delavca, je tudi bistveno manj možnosti, da jo ta založi ali izgubi. Pogosto pa je spregledan tudi vidik varnosti – če se zaposleni spotakne in pade, ima v primeru rabe nosljive opreme prosti obe roki in se lažje ujame.«

Pametna rokavica s skenerjem ProGlove


Glasovno vodeno delo

Tudi glasovna komunikacija v skladiščih je vedno bolj razširjena. Ni težko ugotoviti zakaj, saj ohranja pozornost delavca na delo in na okolico. Skladiščno osebje v tem primeru pri delu uporablja le slušalke in mikrofon, torej imajo zaposleni proste oči, ni jim treba gledati in klikati na zaslon. Skladiščni sistem vedno reagira na govorjene ukaze delavca, za povratno zanko lahko skrbi verifikacija pravilnosti lokacije preko lokacijskih nalepk ali kombinacija s črtno kodo. Glasovno komisioniranje blaga v praksi prinaša od 20 od 25 % povečano produktivnost zaposlenih, zato ne čudi, da ga podjetja pospešeno uvajajo. O dodatnih prednostih glasovnega komisioniranja si več preberite v tem članku.

Pametna očala – prihodnost, ki se mora še dokazati

Scenarij iz znanstveno-fantastičnih filmov, kjer zaposleni pri delu uporabljajo pametna očala, so z zanimanjem pograbili tudi ponudniki skladiščnih rešitev. Ideja je dobra – če delavec preko zaslona v očalih prejme navodila in informacije za delo, ima prosti obe roki, torej je lahko hiter, prenos informacij pa hipen.

Zgodnja praksa pa izpostavlja več pomanjkljivosti. Največja težava rabe pametnih očal so stalne motnje v vidnem polju delavca. »Raziskave, ki smo jih opravili skupaj z ZD Maribor in Fakulteto za logistiko ugotavljajo, da zaposleni v skladišču težko delajo več kot eno uro z nameščenimi pametnimi očali. Trenutne rešitve namreč niso povsem prijazne do uporabnikov, z zanimanjem pa pričakujemo novo generacijo tovrstnih naprav in boljše izvedbe v praksi,« je aktualne izkušnje povzel Planina.

Tehnična oprema v navezi s skladiščnim informacijskim sistemom

Zaposlenim v skladišču je treba dati pravo orodje in opremo za učinkovito delo.

»Ko delamo z računalnikom, mora biti ta dovolj zmogljiv, da on čaka nas in ne obratno. Isto velja v skladišču – delo mora potekati brez zastojev, zato je še kako pomemben izbor opreme. To je nato treba še povezati in integrirati z različnimi sistemi,« je na izzive uvedbe tehnoloških rešitev v skladiščno poslovanje spomnil Aleš Habič, vodja prodaje WMS-rešitev v podjetju Špica.

Tehnološko dovršeno skladiščno poslovanje


Virusna epidemija in skladiščno poslovanje

Epidemija koronavirusa je močno posegla tudi na področje skladiščnega poslovanja. V okolju, kjer opremo uporablja več zaposlenih, je nujna dezinfekcija opreme. Ročno čiščenje z razkužili naj poteka skladno z navodili proizvajalca, strokovnjaki pa svetujejo tudi rabo t. i. dezinfektorja na ozon, ki učinkovito opravi z morebitnim virusom in postopek dezinfekcije opreme močno pohitri.

Novim razmeram so se prilagodili tudi drugi sistemi v skladišču. Skladiščni informacijski sistem, denimo, skrbi, da zaposlenim ni treba obiskati dispečerja, saj zaposleni vse naloge prejmejo na zaslon svoje naprave. Prav tako sistem WMS v navezi z rešitvijo za spremljanje lokacije v realnem času (RTLS) lahko spremlja gibanje zaposlenih in blaga ter pokaže, kdo se je sreč(ev)al s kom. Prav tako lahko sistem zaposlene sproti opozarja na bližino in jih »drži« na ustrezni razdalji.

Med rešitvami, ki lahko elegantno in učinkovito poskrbijo za manj kontaktov med skladiščnim osebjem velja omeniti še avtomatizirane robotske vozičke, ki nadomestijo del nalog, ki jih opravlja človek – predvsem prevoz blaga med posameznimi lokacijami.

Skratka – tehnologija za učinkovito in varno skladiščno poslovanje obstaja – uporabite jo sebi v prid.