NE SPREGLEJTE  •  Vabljeni na brezplačni webinar "Pametno sledenje - hitrejši procesi", že 23.4.25, od 9:00 do 9:30 ➡️ INFO IN PRIJAVE
Choose languageLanguage
Blog

Špica WMS je po novem »nabildan« z umetno inteligenco

Umetna inteligenca v skladišču
Aleš Habič
Avtor
 
4 minutno branje
Datum
25/03/2025

Mecalux, ki ga na slovenskem trgu uspešno zastopa Špica international,  je integriral tehnologijo generativne umetne inteligence v svoj sistem za upravljanje skladiščnega poslovanja WMS. Rezultat: naravna pogovorna interakcija z uporabniki.


Nova funkcionalnost uporabnikom omogoča, da prek klepetalnega vmesnika sistemu postavljajo kompleksna vprašanja v (zaenkrat) sedmih velikih svetovnih jezikih, kar poenostavlja sprejemanje odločitev in izboljšuje učinkovitost skladiščnih procesov. ​ 

Generativna umetna inteligenca v Špica WMS prinaša štiri pomembne prednosti: 

  • Enostavne poizvedbe o podatkih: Uporabniki lahko povprašujejo o različnih vidikih skladiščnega poslovanja v realnem času. Preverijo lahko stanje nujnih naročil ali trenutne zaloge določenega izdelka. Umetna inteligenca razume njihova vprašanja in iz sistema pridobi natančne odgovore v različnih formatih, vključno s številkami, seznami, tabelami in/ali grafi. ​Umetna inteligenca v interakciji z uporabniki določi, katere podatke potrebujejo, in samodejno sestavi nadzorno ploščo z vsemi zahtevanimi ključnimi kazalniki (KPI), metrikami in drugimi oznakami. 
  • Optimizacija procesov: S pomočjo umetne inteligence lahko uporabniki prepoznajo področja za izboljšave, kot so prepoznavanje ozkih grl ali predlogi za optimizacijo skladiščnih operacij, kot so blokirane lokacije ali zaloge z najbližjim rokom uporabe. 
  • Izvajanje posebnih opravil: Uporabniki lahko zahtevajo tudi posebna opravila, ki jih nato izvede umetna inteligenca, na primer sprostitev vseh hitrih naročil ali sprostitev določenega hodnika v skladišču. Te zahteve se lahko izvedejo samodejno, kar poenostavi procese in zmanjša število ročnih posegov, sicer pa sistem najprej pripravi povzetek ukrepa in pregled vpliva na poslovanje, še preden uporabnik prek klepeta ukrep dokončno potrdi. 
  • Neprekinjeno učenje: Umetna inteligenca se nenehno uči iz povratnih informacij uporabnikov, s čimer izboljšuje svoje odgovore in se bolje prilagaja spreminjajočim se potrebam, kar zagotavlja večjo učinkovitost in natančnost pri delu ter sprejemanju odločitev v skladišču.​

Špica International in Mecalux 

Sodelovanje med Mecalux in Špico International vključuje svetovanje in implementacijo naprednih rešitev za upravljanje skladišč v Sloveniji in širši regiji. Več let zapored je naš WMS sistem uvrščen v Gartnerjev seznam rešitev za upravljanje skladišč ter prepoznan po izjemno visoki kvaliteti. Špica International, ki številna podjetja opremlja tudi s strojno opremo vodilnih proizvajalcev, kot sta Zebra in Honeywell, se lahko na slovenskem trgu pohvali s kompleksnimi in uspešnimi WMS implementacijami, lastno razvojno ekipo in številnimi zadovoljnimi strankami

To partnerstvo omogoča podjetjem, ki uporabljajo našo WMS rešitev, številne in merljive izboljšave:

  • enostavno upravljanje z zalogami
  • natančno in hitro komisioniranje brez napak (tudi glasovno)
  • optimizacija skladiščnega prostora in poti
  • hitrejše izdobave brez napak
  • in številne druge 

Več o tem, kako se na Špici lotevamo WMS projektov v videju spodaj.


Prvemu koraku že sledijo novi

Integracija tehnologije generativne umetne inteligence v programski paket WMS predstavlja šele prvi, a zelo pomemben korak naprej pri optimizaciji logističnih operacij, saj omogoča učinkovitejše izvajanje vsakodnevnih nalog, izboljšuje procese, omogoča učinkovitejši dostop do podatkov in zmanjšuje število človeških napak. 

Podjetje Mecalux že širi uporabo generativne umetne inteligence na različna področja poslovanja s cilji optimizirati notranje procese, izboljšati kakovost programske opreme, čim bolj izkoristiti vire, izpolniti zahteve trga in spodbujati inovacije. 

Tehnologija umetne inteligence je tako »okrepila« tudi spletni portal za programerje. S pomočjo umetne inteligence lahko programerji hitro dostopajo do dokumentacije, ki jo potrebujejo za hitrejše opravljanje svojih nalog. Vprašanja zastavljajo v naravnem jeziku, umetna inteligenca pa se pomika po skladiščih in pridobi natančne informacije. 

Uporabniki so nad novo implementacijo umetne inteligence navdušeni, saj jim omogoča bolj pristno (govorno) interakcijo s sistemom in prihrani ogromno časa, obenem pa zna samodejno odkriti in preprečiti marsikatero napako.

 Če razmišljate o WMS projektu predlagam, da se slišimo. Spodaj so moji podatki. Se veselim morebitnega sodelovanja.

Mag. Aleš Habič, Vodja prodaje WMS rešitev, ales.habic@spica.com, M: + 386 41 764 990