NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

»Digitalizacija nam omogoča popoln nadzor nad logističnimi procesi v našem skladišču.«

carglass špica
Špica International
Avtor
Špica International
 
6 minutno branje
Datum
16/02/2023

Carglass, vodilno podjetje na področju popravil in zamenjave vetrobranskih stekel, je digitaliziralo svoje skladišče v Sloveniji. K sodelovanju je povabilo podjetje Špica International, ki je vzpostavilo svojo WMS rešitev za upravljanje skladišča.

Ta omogoča organizacijo poslovanja in nadzor sledljivosti več kot 10.000 različnih vetrobranskih stekel, ki jih imajo na zalogi. Blago distribuirajo iz Carglassovega centralnega skladišča v druge centre in številne servisne delavnice po vsej državi. Podjetje Špica je k pogovoru povabilo Dejana Šerugo, generalnega direktorja podjetja Carglass Slovenija, da bi povedal, kako so z digitalnim upravljanjem skladišča optimizirali svojo oskrbovalno verigo, kar je pripomoglo k rasti v poslovanju.

Zakaj se je podjetje Carglass odločilo za digitalizacijo svojega objekta?

Potrebovali smo orodje, ki bi nam zagotovilo popoln nadzor nad zalogami in nas obveščalo o natančni lokaciji vsakega kosa vetrobranskega stekla v skladišču. Naša glavna težava je bila, da nismo vedeli, kje točno je posamezen kos shranjen, kar je oteževalo iskanje in sledenje. Poleg tega se število različnih artiklov nenehno povečuje kar predstavlja še dodaten izziv. Ko smo prejeli naročilo, so morali operaterji hoditi gor in dol po skladišču in iskati pravo vetrobransko steklo. In to je bilo precej težavno, saj imamo na zalogi več kot 10.000 artiklov. Lahko si predstavljate, kako težko je bilo najti potrebne artikle – še toliko bolj, če so si artikli zelo podobni in jih je težko razlikovati.

Kakšne so bile logistične operacije podjetja Carglass pred uvedbo digitalizacije?

Pred tem smo zaradi «dela s papirjem« naredili preveč napak. Dodatna težava je bila odsotnost operaterjev, ki je lahko povzročila zamude pri opravljanju storitev. Na splošno je bil naš način dela zelo osnoven. Ko nam je na primer servisna delavnica poslala naročila po e-pošti, je naše skladiščno osebje natisnilo dobavnice, v katerih so bili navedeni artikli, ki jih je bilo treba poiskati. Ko so bila naročila zaključena, so morali operaterji v naš poslovni sistem vnesti vetrobranska stekla, ki so jih odposlali, ter servisno delavnico obvestiti o prihajajoči pošiljki. Tveganje za napake je bilo zelo veliko, zato smo vedeli, da ta način dela dolgoročno ne more biti primeren.

Ali lahko opišete postopek digitalizacije Carglassovega skladišča?

To je bil eden največjih projektov, ki jih je podjetje Carglass Slovenija izvedlo v zadnjih letih. Od samega začetka smo vedeli, da se moramo zanesti na podporo in nasvete partnerja s potrebnim znanjem in dokazanimi izkušnjami v panogi. Odločili smo se za podjetje Špica, ki je v Sloveniji vodilno podjetje rešitev za oskrbovalne verige. Ima visoko usposobljeno ekipo strokovnjakov in odlične reference. Špica se je v celoti zavezala k reševanju našega problema in skupaj smo prišli do resnično dobre rešitve za podporo našim procesom in delu v skladišču.

Kakšne izboljšave ste opazili ob uporabi programske opreme WMS za upravljanje skladišča?

Zdaj je delo veliko lažje. S programsko opremo WMS obvladujemo vse postopke, od prejema blaga in skladiščenja, do obdelave naročil in odpošiljanja. Operaterji svoje naloge opravijo zelo natančno, saj jih sistem vodi in jim natančno pokaže, katere enote vetrobranskega stekla morajo izbrati. Če je v našem objektu na primer 10 vetrobranskih stekel iste vrste, programska oprema operaterju izračuna najkrajšo pot do najbližjega vetrobranskega stekla. Druga izboljšava, ki smo jo opazili, je skrajšanje časa izvajanja postopkov. Naši operaterji ne izgubljajo več časa z nepotrebnim iskanjem pravega vetrobranskega stekla. WMS usmeri operaterja do naročenega stekla tako, da ga lahko nemudoma odpošljemo. Pred digitalizacijo naših logističnih procesov je bilo tveganje za napake izjemno veliko. Sedaj napak ni več, zaradi česar se je izboljšalo tudi zadovoljstvo naših strank. 

Potrebujete nasvet pri implementaciji sistema WMS?


Kako je sistem WMS pomagal zmanjšati število napak pri izpolnjevanju naročil?

Operaterjem pošilja natančna navodila. Operaterji v skladišču so opremljeni z RF terminali in programska oprema jim pošilja napotke preko njih. V primerjavi z našim starim načinom dela so ti operaterji zdaj veliko hitrejši in bolj natančni pri opravljanju svojih nalog. Vzemimo primer operaterja, ki izbere napačno vetrobransko steklo. Ob branju kode mu WMS sporoči, da je naredil napako. Sprotna odprava napak je ena od glavnih prednosti, ki smo jih pridobili z digitalizacijo naših logističnih postopkov. 

Katere druge prednosti je digitalizacija prinesla vašemu podjetju?

Digitalizacijo svojega osrednjega skladišča smo izkoristili tudi pri odločitvah glede izboljšav v drugih obratih. Povečali smo uporabne površine, pri čemer je glavno vlogo igrala optimizacija logističnih procesov. Poleg tega smo se odločili, da bomo hranili le zaloge, ki so bistvene za izvajanje naših storitev, da bomo stalno usposabljali svoje operaterje in da bomo obnovili svoj vozni park viličarjev. Tako naše poslovanje poteka veliko bolj nemoteno, zadovoljstvo strank pa se je povečalo. 

Kako bodo v prihodnosti izgledale Carglassove logistične operacije?

Še bolj bodo optimizirane. Konec koncev smo podjetje, usmerjeno k strankam, in naša prednostna naloga je učinkovito izpolnjevanje potreb naših strank. Sprejemamo ukrepe, za katere upamo, da bodo dodatno izboljšali naše storitve za stranke. Radi bi na primer skrajšali čas, ki ga porabimo za procese v skladišču. Postopke poskušamo vedno bolj krajšati, da bi jih lahko hitreje izvedli. 

In kako bo po vašem mnenju digitalizacija pripomogla k rasti podjetja?

Digitalizacija že od nekdaj deluje podporno. V preteklosti se nam je dogajalo, da je stranka prišla v trgovino po naročeno vetrobransko steklo, vendar ga tam ni bilo. Operaterji so pogosto v zadnjem trenutku ugotovili, da artikla ni na zalogi, in stranka je bila seveda nezadovoljna. To nas je prisililo k spremembam. Zdaj pa do teh napak ne prihaja več. WMS zbira podatke o vseh logističnih postopkih, ki jih uporabljamo za analizo različnih scenarijev in strateške izboljšave. Dejstvo je, da smo začeli s štirimi servisnimi delavnicami, danes pa jih imamo 12. Poleg tega jih nameravamo v prihodnjih letih odpreti še več. Brez programske opreme za upravljanje skladišča naša širitev ne bi bila mogoča.