NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Oprema, na katero se lahko zanesete

 Oprema, na katero se lahko zanesete
 
4 minutno branje
Datum
24/01/2023

Si predstavljate, da bi v skladišču slovenskega trgovca prenehali delovati vsi čitalci črtne kode? Kaj hitro bi bile prazne tudi police trgovin ...


Ne le doma, tudi v poslu ljudje marsikatero stvar jemljemo za samoumevno. Verjetno si nihče izmed nas ne predstavlja, kaj bi se zgodilo, če bi v trgovskih podjetjih prenehali delovati čitalci črtne kode. Polovica Slovenije bi bila kaj hitro brez kruha in mleka. Prav zares. In prav zato velja poskrbeti za zanesljivo delovanje opreme, od katere so odvisni poslovni procesi. 

Recept za to je res preprost, sestavljen je iz vsega dveh delov. Oglejmo si ju. 

1. del: Uporaba profesionalne opreme

Poslovni uporabniki se že od nekdaj ločijo od domačih uporabnikov, podobno pa velja za vse naprave, ki jih uporabljajo pri svojem delu. Za manjša in redka opravila imamo v trgovinah s tehničnim blagom t. i. hobi programe oziroma oddelke, medtem ko imajo profesionalci na voljo specializirana in pogosto tudi nekajkrat dražja orodja. Slednja so seveda tudi izdelana tako, da lahko posamezno opravilo zanesljivo opravijo velikokrat brez tveganja okvare. 

Za vso profesionalno opremo velja, da je prilagojena delu v zahtevnem okolju. Čeprav lahko črtne kode skeniramo z brezplačno aplikacijo na mobilnem telefonu, te rešitve v skladiščih ne boste zasledili. Zakaj? Zato ker bo že prva nerodnost poskrbela za padec in razbitje telefona. Drobni trki in udarci so pač stalnica v okolju, kjer je zahtevana hitrost. Prav zato skladiščno osebje uporablja namenske prenosne čitalce črtne kode, ki jih tudi večkratni padci po tleh ne iztirijo. 

»Oskrbovalna veriga je bržkone najbolj očitno odvisna od zanesljivo delujoče tehnologije – in prav čitalci črtnih kod so njen vitalni del. Moj nasvet je zato kratek in jedrnat, podjetjem svetujem rabo namenske opreme, ki je prilagojena za delo v trgovini in skladiščih, saj je to dolgoročno najcenejša rešitev. Vsaka prekinitev dela zaradi (začasnega) nedelovanja ali okvare je namreč povezana z izgubo časa, čas pa je v poslu denar,« pravi Andrej Planina, strokovnjak za logistiko in skladiščno poslovanje v podjetju Špica International. 

2. del: Sklenitev servisno-vzdrževalne pogodbe

Za razliko od potrošniških izdelkov poznajo profesionalna orodja tudi t. i. servisno-vzdrževalne pogodbe, ki dodatno poskrbijo za zanesljivo poslovanje podjetij. Servisne pogodbe namreč ne jamčijo zgolj brezplačnega popravila opreme, temveč tudi kratke časovne roke, v katerih je naprava popravljena ali zamenjana.  

»Servisno-vzdrževalno pogodbo lahko primerjamo s kasko zavarovanjem avtomobila. Tudi če je okvara naprave naša krivda, jo bo proizvajalec oziroma pooblaščeni servis odpravil,« laično pojasni Planina. 

Strošek vzdrževalne pogodbe, ki se navadno sklepa za obdobje treh ali petih let, odvisno od predvidene življenjske dobe izdelka, je najpogosteje opredeljen kot odstotek nabavne cene.  

»Drži, strošek vzdrževalne pogodbe ni majhen, a je v praksi še vedno cenejši kot vsak posamezni servis okvarjene profesionalne opreme. A to ni glavna motivacija, zakaj podjetja kupujejo vzdrževalne pogodbe. Največja vrednost je v tem, da si na ta način kupijo jamstvo, da bo okvarjena oprema hitro popravljena in bodo lahko nadaljevali z delom in služenjem denarja,« pojasni Planina.

Sogovornik nam je razliko pojasnil na praktičnem primeru. Pri okvari delovnega orodja, ki ga ima podjetje zavarovanega v okviru zavarovanja opravljanja dejavnosti, mora podjetje okvarjeno orodje najprej poslati v servis na oceno popravila. Ko to – pogosto po nekaj dneh ali celo tednih – pridobi, mora dokumentacijo poslati na zavarovalnico, kjer zopet traja nekaj dni, da zavarovalnica ugotovi, ali so vsi pogoji za kritje iz naslova zavarovanja izpolnjeni, šele nato odobri izdajo naročilnice in plačilo »odškodnine«. Šele nato se popravilo izdelka zares začne – lahko pa se tudi zavleče, če mora servis naročati in čakati dele iz tujine. Podjetja so tako brez ključnih orodij tudi po več kot mesec dni. 

V primerjavi s tem je servisno-vzdrževalna pogodba, kakršna je Zebra One Care, pravi blagoslov. Omenjeni proizvajalec ima v Evropi organiziran velik servisni center, kamor podjetje pošlje okvarjen izdelek. Ponudnik sam jamči za popravilo v treh delovnih dneh, te roke pa v praksi tudi dosega. Manjše okvare so odpravljene celo znotraj delovnega dne, kar pomeni, da podjetje popravljen izdelek prejme že naslednji delovni dan. 

»Ne glede na dejavnost, v kateri podjetje deluje, potrebuje zanesljivo opremo in partnerja, ki mu bo jamčil, da bo tudi v primeru težav lahko kar najhitreje spet opravljalo svoje poslanstvo,« sklene Planina.