Choose languageLanguage
Blog

Napredne možnosti RFID upravljanja s perilom

RFID upravljanje s perilom
Rešitve: RFID
Avtor
Jaka Sluga
Datum
02/11/2021

Bolnišnice, hoteli, pralnice in podobne organizacije morajo vsakodnevno poskrbeti za večjo količino delovnih uniform, posteljnine, brisač in drugega perila s katerim je potrebno ustrezno upravljati. S tehnologijo RFID je upravljanje bistveno bolj učinkovito.

Cikel pranja z nekaterimi vmesnimi fazami običajno izgleda približno tako:

  • prevzem umazanega perila;
  • odvoz umazanega perila v pralnico;
  • prevzem čistega perila iz pralnice;
  • izdaja čistega perila zaposlenim. 

Ker se vsak dan obdela ogromna količina oblek, lahko ob pomanjkanju ustreznega nadzora hitro pride do zastoja v procesu ali do izgube posameznih kosov nekje v sistemu. Upravljanje s perilom je lahko za ustanovo velik izziv, ki ga večje organizacije že bolj ali manj uspešno rešujejo s pomočjo različnih sistemov za upravljanje s perilom.

RFID tehnologija kot gradnik učinkovitega sistema za upravljanje s perilom

Razvoj in dostopnost RFID tehnologije sta v zadnjih letih tlakovala pot velikemu napredku tudi na področju upravljanja s perilom.

Srce vsakega učinkovitega sistema za upravljanje s perilom je ustrezna označitev perila. Vsak kos uniforme dobi svojo unikatno oznako - za to se uporabi RFID značke ali etikete, ki se jih všije ali enostavno »polika« na perilo. Značke so dovolj robustne, da preživijo industrijsko pranje in so odporne na vse morebitne fizične poškodbe, katerim so obleke lahko izpostavljene med uporabo, sortiranjem in transportom.

Ustrezno označene kose perila je možno enostavno spremljati s pomočjo RFID anten, ki so nameščene na ključnih točkah in programske opreme za sledenje perilu. Z uporabo RFID sistema lahko ustanova izboljša učinkovitost in transparentnost, pri čemer so zabeleženi vsi bistveni premiki in dogodki, povezani s perilom. Študijo uvedbe RFID sledenja v UKC Ljubljana si lahko preberete na povezavi.

Avtomatske ali ročne razdeljevalnice?

Ob implementaciji rešitve za sledenje perila lahko ustanova izbira med t.i. sistemom z ročnim razdeljevanjem uniform in avtomatskim sistemom, kjer ni potrebna prisotnost zaposlenega v sami razdeljevalnici.

V ročni razdeljevalnici uniform mora biti prisotna oseba, ki zaposlenim asistira ob izdaji in prevzemu delovnih oblek. To je po navadi nekdo iz službe za oskrbo s perilom, ki skrbi, da vsak zaposleni dobi ustrezno obleko in da se umazano perilo sortira na ustrezno mesto.

Kljub temu, da delo v bolnišnicah poteka 24/7, pa bolnišnice kadrovsko težko zagotovijo, da bi bil nekdo iz podporne službe ves čas prisoten v razdeljevalnici, saj se predvideva, da večina zaposlenih prevzema ali vrača perilo v jutranjih ali popoldanskih urah, ko je frekvenca prihodov in odhodov največja. Posledično se običajno določi časovna okna, ko sta možna prevzem in izdaja delovne uniforme. Tukaj pa obstaja nekaj nevarnosti za zastoj v delovnem procesu:

Urniki zaposlenih v zdravstvu so zelo različni. V kolikor zaposleni pride na delovno mesto izven predvidenega termina za izdajo obleke ali potrebuje zamenjavo obleke, ki se je umazala med delovnim procesom, pogosto ostane brez prave možnosti, da bi prišel do sveže uniforme.

V najbolj frekventnih terminih pogosto nastane gneča v razdeljevalnicah, ko želi večje število zaposlenih hkrati prevzeti in/ali vrniti svoje uniforme.

Pri razdeljevanju oblek vedno obstaja nevarnost človeške napake.

Vračanje umazanega perila na isto mesto (v razdeljevalnice) je za uporabnike lahko zamudno, hkrati pa se z vračanjem umazanega perila še dodatno obremenjuje zaposlene v službi za oskrbo s perilom, ki morajo prevzeti vsak kos posebej.

Pametne razdeljevalnice za popolno avtomatizacijo tekstilnega cikla

Zgoraj opisan izziv, povezan z razdeljevanjem in prevzemom uniform, zdravstvene ustanove v tujini pogosto rešujejo s pomočjo tako imenovanih pametnih garderobnih sistemov, ki zagotovijo popolno digitalizacijo tekstilnega cikla: rešitev namreč omogoča popolnoma avtomatsko izdajo, vračanje in vso administracijo, povezano z uniformami zaposlenih.

Z ustreznim arhitekturnim posegom se lahko razdeljevalnico za uniforme preuredi v pametno garderobno omaro, ki je zagrajena z vstopnimi in izstopnimi vrtljivimi vrati.

undefined

Uporabnik se pri vstopu v razdeljevalnico skozi vrtljiva vrata avtomatsko identificira s pomočjo osebne kartice za kontrolo pristopa. V prevzemnici perila si zaposleni nato sami izberejo ustrezno oblačilo in zapustijo prostor skozi izhodna vrtljiva vrata, ob tem pa se v sistemu avtomatsko zabeleži, katero obleko je uporabnik prevzel.  

Avtomatizirana izdaja čiste uniforme traja največ 30 sekund

Vračilo umazanih oblek je še bolj enostavno z uporabo pametnih omaric, ki so lahko locirane na različnih priročnih lokacijah. Uporabnik s pomočjo kartice za kontrolo pristopa odklene loputo na omarici in vanjo odloži umazano perilo, kar sistem samodejno zabeleži.

Sistem tako zagotavlja sledljivost perila skozi celoten cikel perila: izdajo ter vračilo oblačil, pošiljanje rabljenih oblačil v pralnico in dostavo očiščenih in popravljenih oblačil v skladišče/razdeljevalnico.

Če na kratko povzamemo - poglavitne prednosti uporabe avtomatskega sistema za upravljanje uniform se kažejo predvsem v razbremenitvi uporabnikov:

  • brez čakalnih vrst pri izdaji oblek;
  • pomoč delovne sile pri razdeljevanju in prevzemu oblek ni potrebna;
  • izdaja uniforme traja pol minute;
  • uniforme so vsem zaposlenim na razpolago 24/7;
  • možnost fleksibilne individualne arhitekturne rešitve pametne garderobe;
  • avtomatska identifikacija uporabnikov in avtomatsko beleženje vseh premikov oblačil;
  • možnost vračanja umazanih oblek na različnih lokacijah.