NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Naj pakiranje in odprema pošiljk ne bosta vaše ozko grlo

Naj pakiranje in odprema pošiljk ne bosta vaše ozko grlo
 
4 minutno branje
Datum
06/03/2023

Veliko podjetij se osredotoča predvsem na proizvodnjo izdelkov in cenovno ugodno skladiščenje. Spotikajo pa se v korakih, ko morajo izdelki čim bolj učinkovito zapustiti skladišče in začeti svojo pot do kupca. To povzroča napake, slabo voljo in slabša uporabniško izkušnjo ter dobičkonosnost.


Podjetja pogosto pozabijo, da naloga ni opravljena vse dokler kupec ne prejme naročenega blaga. Tudi če so bili predhodni koraki, kot so nabava materialov, učinkovita proizvodnja in ustrezno skladiščenje opravljeni vrhunsko, se podjetjem v praksi lahko zalomi v koraku, ko je treba blago spraviti do kupca. Pakiranje in odprema pošiljk sta tako, kot vsako drugo področje, lahko prava umetnost v malem

Čeprav v splošnem velja prepričanje, da na področju pakiranja in odpreme pošiljk vlada le pravilo »hitro in poceni«, temu ni nujno tako. Splača se vložiti nekaj časa v optimizacijo teh področij, predvsem izbiro najustreznejše embalaže in uporabo pametnih načinov pošiljanja. Ti preprosti triki in nasveti vam bodo pomagali zmanjšati stroške, prihraniti čas, porabljen za pakiranje, in ponuditi najboljšo obliko zaščite za vašo pošiljko. Dolgoročno pa boste z njimi vsekakor prihranili, saj pri pakiranju ne bo več prihajalo do napak in posledično slabe volje ter reklamacij s strani kupcev. 

Proces priprave pošiljk

Kako urediti pakiranje in pripravo pošiljk? Pripravite več različnih velikosti in vrst škatel, ki so primerne za večino vašega blaga. Zatem se nujno lotite drugega koraka in v WMS uredite postopek priprave pošiljk. Zaposlenim na njihovih namiznih delovnih mestih pripravite ekrane, tiskalnike in WMS modul, kjer bodo dobili jasne napotke in kontrole, kako pripraviti, opremiti in odpremiti pošiljko. 

Še dodaten koristen nasvet: veliko časa in zmede boste prihranili, če vzpostavite namensko območje pakiranja, kjer so vsa orodja, ki jih potrebujete za pakiranje in odpremo izdelkov, urejena na pregleden in logičen način (ekran, tiskalnik, čitalec črtne kode, embalaža, dovolj prostora za dela, škarje, noži za pakiranje itd.). 

Urejena odprema pošiljk

Pošiljk za kupce ni dovolj samo natančno in hitro pripraviti, potrebno jih je tudi ustrezno opremiti z logistično nalepko in predati kurirski službi. Kurirska služba pa mora tekom dostave prejemniku blaga proaktivno javljati, kje je pošiljka in kdaj jo lahko pričakuje.  

Poglejmo praktični primer. Špica je spletni trgovini Manzara implementirala rešitev za upravljanje skladiščnega poslovanja – Špica WMS. V okviru projekta smo pripravili tudi namensko rešitev za pakirne postaje v skladišču. Temeljito smo preučili in uredili področje, kjer se pošiljke pakirajo, preveri vsebina paketov, izdela logistična nalepka in podatke o pošiljki elektronsko pošlje izbrani kurirski službi. Poleg računalnika, opremljenega z zaslonom na dotik, je vsaka pakirna postaja opremljena še s čitalcem črtne kode in tiskalnikom nalepk. Manzara je s takim pristopom precej pohitrila pripravo in odpremo pošiljk, napak skoraj ni več, vsa komunikacija pa poteka avtomatsko in elektronsko. undefined

Špicina rešitev Frontman ePOD v nadaljevanju pomaga kurirskim službam načrtovati in spremljati vse pošiljke v fazi dostave, še več, kurirjem daje navodila za dostavo in omogoča, da v svoje mobilne naprave zabeležijo vse dostave, poberejo podpise strank in fotografije (dostavljenih pošiljk) s terena. Zadnji korak prodaje, faza dostave, tako postane nadzorovan in urejen proces, ki je transparenten tako za pošiljatelje kot prejemnike blaga. 

Ne pozabite: kupcem predstavite pogoje dostave

Kupci želijo biti zelo dobro informirani o dostavi naročenega blaga. Informiranost pa se začne že z jasno objavljenimi pogoji dostave – velja tako za klasična podjetja kot spletne trgovine. Strokovnjaki vsem podjetjem priporočajo, da pripravijo tudi spletno stran s pogosto zastavljenimi vprašanji in odgovori, ki zajema pogosta vprašanja o pakiranju, pošiljanju, vračilu in času dostave. Ta naj odražajo dejanske okoliščine, poskrbite za morebitne spremembe ali prilagoditve v obdobjih, ko so dostavne službe ali vaše skladišče najbolj obremenjeni. Prav tako ne pozabite vključiti informacij, ki so morda nekoliko neprijetne, kot so informacije o večjih zamudah.

In ko smo že pri zamudah: zamudam se najlažje izognete tako, da zagotovite pravilne podatke o naslovu. Vedno se prepričajte, da so nalepke in oznake na pošiljki pravilne – pa tudi, da so črtne kode in etikete pravilne ter pravilno nameščene (nalepljene, pritrjene …). Poskrbite torej, da bodo podatki o naslovu kupca povsem pravilni, dobrodošli pa so tudi drugi podatki, posebej telefonska številka. Kurirji dostavnih služb pogosto stranke pokličejo že na poti, saj tako sam postanek za dostavo pošiljke traja kar najmanj časa.  

Uspešno prodajo, pakiranje in odpremo pošiljk vam želim.