Blog

Koliko rezerve še ima vaše skladišče?

02/03/2020
Aleš Habič
Avtor
Koliko rezerve še ima vaše skladišče?

Mar veste, koliko rezerv še ima vaše skladišče ter kako in kje jih poiskati? Za vas imamo nekaj uporabnih nasvetov.

Stranke me večkrat vprašajo, kje in kako se lotiti optimizacije skladiščnega poslovanja. To velja opraviti periodično, saj je skladišče živa stvar oziroma sistem, pri katerem spremenjene razmere zahtevajo ustrezne popravke v prid čim večji učinkovitosti.

Kje začeti?

Optimizacije skladiščnega poslovanja se velja lotiti tam, kjer lahko največ pridobimo. Za večino skladišč vseh vrst, velikosti in oblik to pomeni optimiranje poti v skladišču. Če bodo razdalje, ki jih prehodijo ljudje ter prevozijo viličarji ali avtonomni mobilni roboti krajše, bomo ustvarili prihranke in pohitrili delo. Že hitra analiza skladiščnih procesov in trendi premikanja blaga vam bodo dali jasnejšo sliko glede tega, kako optimalno deluje vaše skladišče in delno tudi odgovor, katero blago bi veljalo premakniti in na katero lokacijo. Morebiti bi veljalo ob potencialni zamenjavi blaga zamenjati tudi razporeditev regalov v skladišču. Pri tem si seveda lažje pomagamo s skladiščnim informacijskim sistemom, t. i. WMS-sistemom. Vas zanima, kaj zmorejo roboti AMR? Izvedite več iz tega bloga.

Optimizacija poti in združevanje naročil

Rešitve WMS ponujajo tudi funkcionalnost združevanja naročil in optimizacije poti, kar je zelo dobrodošlo v skladiščih, kjer ima skladiščno osebje opraviti z velikimi številom naročil, ki vsebujejo majhno število izdelkov. Zakaj bi torej hodili komisionirat naročilo za naročilom, če lahko spotoma naberete blago za več naročil?

Skrb za blago

Ena največjih frustracij, ki jo doživljajo skladiščniki, je ta, da ob prihodu na določeno lokacijo na tej ni blaga ali ustreznega blaga. Komisionirna lokacija preprosto mora imeti natančno prešteto in opredeljeno blago. Tudi v tem primeru velja v skladiščno poslovanje uvesti sistemsko rešitev, ki zagotavlja prisotnost blaga s pravočasnim popolnjevanjem. Avtomatskim, seveda. Sistem ima namreč vgrajeno samodejno kontrolo zaloge in glede na nastavljene parametre proži zahtevke za dopolnjevanje blaga.

Moderen sistem za skladiščno poslovanje lahko učinkovito podpre tudi najrazličnejše akcijske ponudbe, ki predvidevajo bodisi združevanje bodisi drobljenje artiklov. Sistem zna v tem primeru sam »dozirati« naročila za posamezne artikle, da jih ne zmanjka ob povečanem povpraševanju po akcijski ponudbi.

Tudi v primeru sezonskega blaga, npr. pijače ali sadja, velja urediti položaj blaga v skladišču tako, da bo sezonsko blago čim bližje odpremi. Pretekla poročila o prodaji in napovedi prodaje pa vam bodo povedala, katero blago premakniti.

Naloge naj romajo na pravi naslov

Precej pogosta napaka, ki jo opažam v skladiščih, je tudi obravnava zahtevkov. Sodobno skladišče premore veliko informacij, ki bi jih veljalo dodati v skladiščni sistem. Zahtevki oziroma naloge bi morale biti vezane najprej na opremo in šele nato na skladiščnika. Tako bi nalog za prenos blaga, ki se skladišči visoko pod stropom dobil le voznik viličarja, ki seže do tretje višine in ne tisti, katerega viličar seže le do druge višine in blaga ne more doseči. Povedano drugače – naloge naj pridejo zgolj do skladiščnih delavcev, ki imajo tisti hip na voljo ustrezno opremo ali orodje, da lahko nalogo uspešno opravijo.

Brezpapirno poslovanje

Skladiščni informacijski sistemi omogočajo tudi brezpapirno poslovanje v skladišču. Kdor dela »s papirjem« v skladišču, ve, da stanje zalog skoraj nikoli ni 100 %, nasprotno pa sistem WMS zagotavlja, da so prevzete stvari takoj na zalogi in prodane stvari razknjižene. Tako odpade podvajanje dela, ki ga ima skladiščno osebje ob papirnem poslovanju, saj mora dokumente še tiskati, vnašati podatke v sistem, skratka porabiti ogromno časa, v katerem se lahko prikrade marsikatera človeška napaka (da, tudi vi ste kdaj zgrešili tipko na tipkovnici ali ustrezno polje na zaslonu na dotik). WMS pa ima vse informacije o zalogah in jih lahko z drugimi sistemi in aplikacijami deli v realnem času.

Sistem WMS uredi skladiščno poslovanje – vsaka aktivnost se namreč izvede zgolj na podlagi elektronskega dokumenta. Tako se tudi izognemo scenariju nekontroliranega vnosa ali iznosa blaga, ki ponekod močno otežuje življenje skladiščnikom – če npr. prodajniki samovoljno vzamejo kak vzorec blaga ali pa blago iz proizvodnje ni ustrezno označeno.

Prilagajanje strankam

Danes nas z vseh strani bombardirajo s stavki o pomembnosti uporabniške izkušnje in prilagajanja strankam. Kaj ima to opraviti s skladiščem, vprašate? Veliko. Ne le, da lahko informatizirano in (vsaj delno) avtomatizirano skladišče poskrbi za kar najhitrejšo odpremo naročenega blaga, s sistemom WMS lahko poskrbite še za dodatno personalizacijo v obliki stranki prilagojenega označevanja (vrsta in oblika etiket) ali dodatne dokumentacije (sistem skladiščnika opozori na dodajanje vsebin/dokumentov ipd.)

Kot ste lahko ugotovili ob branju zgornjih odstavkov, obstaja več načinov za optimizacijo skladiščnega poslovanja, skoraj vsi pa so povezani z uvedbo sistema WMS. A pomnite – WMS je tudi obveznost – obveznost dela po pravilih. Če ljudje stvari ne delajo prav, tudi WMS ne dela optimalno.

Če so se vam ob tem porajala vprašanja ali ideje za vzpostavitev informacijskega skladiščnega sistema, vam z veseljem odgovorimo in svetujemo.