NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Podcast #4: Kako motivirajo zaposlene v Kingsboxu in zakaj jim je uspelo v tujini

Podcast #4: Kako motivirajo zaposlene v Kingsboxu in zakaj jim je uspelo v tujini
Tagi: ahstudije
Špica podcast
Avtor
Špica podcast
 
6 minutno branje
Datum
26/11/2020

Z Živo Cotič Bizjak iz Kingsbox smo se pogovarjali o motivaciji zaposlenih, razvoju organizacijske kulture in osvajanju tujih trgov in urejanju poslovanja, katerega del je tudi evidenca delovnega časa. 


Živa Cotič Bizjak skrbi za razvoj kadrov v podjetju Kingsbox, ki izdeluje in prodaja športno opremo za funkcionalno vadbo – za profesionalne telovadnice in zasebno uporabo. Podjetje sta pred petimi leti ustanovila Luka Železnik in Dejan Kobal. Danes je v njihovi ponudi že več kot 540 izdelkov, Kingsbox pa je eden največjih ponudnikov v Italiji, Nemčiji, Avstriji, Sloveniji, na Hrvaškem, v Turčiji, Združenih arabskih emiratih in v Kuvajtu. Skupno so prisotni na 23 trgih. Začeli so v domači garaži, danes se veselijo skorajšnje gradnje svoje poslovne stavbe. Uspeli so z lastnim kapitalom in predvsem trdim delom brez zunanjih finančnih spodbud.

3:10 Kako svoje zaposlene motivirate, da naredijo korak dlje?

Iščemo motivirane kadre, ki so doma v športu in je to njihova strast. Najprej jim predstavimo naš model, kulturo našega podjetja, ki vključuje tudi ta korak dlje. Pri motivaciji je pomemben naš 4-stebrni sistem, v katerem nagrajevanje temelji na izpopolnjevanju ciljev, na tem, da je oseba kompatibilna s kulturo podjetja, da se izobražuje in se športno udejstvuje. Zaradi teh štirih stebrov vsi stremimo k doseganju ciljev in k uspehu. Ko smo uspešni kot posamezniki, smo lahko uspešni tudi kot podjetje.

5:14 Kako pomembno se vam zdi izobraževanje zaposlenih?

To je izrednega pomena. V našem podjetju je izobraževanje že od samega začetka zelo pomembno, zato smo ga vpeljali tudi v sistem štirih stebrov. To pomeni, da smo za izobraževanje tudi nagrajeni. Vsak od nas se v vsakem četrtletju izobražuje bodisi na področjih, ki so vezani na naše cilje v podjetju ali pa na pridobivanje mehkih veščin. Izobraževanje je lahko v obliki tečajev, seminarjev, obiskov drugih podjetij, branja knjig ali v kakšni drugi obliki.

10:00 Koliko zaposlenih je v vašem podjetju in koliko je zunanjih sodelavcev?

Trenutno imamo 26 zaposlenih in dodatno tudi nekaj študentov. Število študentov variira, trenutno jih je nekaj čez deset. Število zaposlenih neprestano raste, v oktobru smo zaposlili sedem novih sodelavcev in povečali število študentov. Ker nimamo lastne proizvodnje, imamo tudi veliko zunanjih sodelavcev, ki delajo za nas.

30:28 Prisotni ste na 23 trgih, najmočnejši ste v Italiji. Kateri trg pa vam predstavlja največji izziv?

Vsak trg je po svoje izziv – iz najrazličnejših razlogov. Italijanski trg je na primer velik izziv, ker so tam kupci kar zahtevni. Sicer so zelo prijazni, ko pa gre kaj narobe, zahtevajo polno pozornost. Francija je izziv zaradi dostavnih služb. Trgi izven EU so izziv zaradi carin in vedno stiskamo pesti, da je vsa dokumentacija ustrezna in bo pošiljka lahko šla čez mejo. Zato težko izpostavim samo en trg, vsak ima svoje posebnosti.

32:05 Pred kratkim ste se odločili za vpeljavo Špicinega sistema za evidenco delovnega časa. Glede na vaš odnos z zaposlenimi bi pomislili, da evidenca delovnega časa pri vas ni tako pomembna. Zakaj ste se odločili za AllHours?

Razlogov je bilo več. Prvi je ta, da smo želeli zadostiti zakonskim obveznostim, ki določajo, da moramo beležiti čas prihoda, odhoda in čas vmesnega odmora za malico. Pred uvedbo AllHours smo imeli sistem, ki ni bil skladen z GDPR-jem, vsi smo videli podatke vseh zaposlenih. Poleg tega sem ob koncu meseca porabila ogromno časa za pripravo obračuna plač in še so se pojavljale napake. Glede na to, kako hitro podjetje in z njim število zaposlenih raste, smo takoj vedeli, da potrebujemo celosten sistem.

33:35 Katere funkcionalnosti rešitve za evidenco delovnega časa uporabljate v podjetju Kingsbox? Spremljate prisotnost, odsotnost, odobritve, pripravljate podatke za plače?

Uporabljamo vse, kar nam AllHours Pro ponuja: prihod, odhod, čas malice, službene izhode, nadure, vpisujemo bolniške odsotnosti in dopuste. Program izkoriščamo, kar se le da in smo z njim zelo zadovoljni.

Registrirajte čas kot Kingsbox

  • Enostavna evidenca delovnega časa
  • Vodenje odsotnosti
  • Obračun plač


34:18 Kako pa uporabljate aplikacijo, na telefonu ali preko spleta?

Jaz spodbujam uporabo na terminalih preko kartičnega sistema. Tako so nam svetovali tudi na Špici. Če pa na primer delaš od doma, se prijaviš preko telefona. Večinoma vsi uporabljamo kartice in občasno telefon. Konec meseca prek računalnika preverimo, če je vse v redu, saj je spletna aplikacija zelo pregledna.  

35:06 Ali je evidenca delovnega časa prinesla v podjetje kakšen nov poslovni proces oz. se je kakšen star proces izboljšal?

Vpeljava AllHours je bila del širšega cilja, da sistemsko uredimo svoje poslovanje. Zdaj smo bolj sproščeni, saj vemo, da je poslovanje transparentno. Procesi so se pohitrili, saj je bila vpeljava AllHours del večje celote. Kot sem že prej omenila, sem pri starem sistemu za pripravo plač porabila ogromno časa, pa nas je bilo ob začetku sodelovanja s Špico verjetno pol manj. Zdaj mi priprava podatkov za vse zaposlene in študente vzame nekaj ur dela, kar je občutno manj.

36:04 Kako pa so novo evidenco delovnega časa sprejeli zaposleni? Gre za rešitev, ki jo mnogi enačijo s kontroliranjem zaposlenih na delovnem mestu. Ste imeli kakšno težavo?

Niti ne. Mislim, da je vse odvisno od tega, kako zadevo predstaviš in zakaj se uvedbe lotevaš. Nikoli nismo imeli težav z zaupanjem sodelavcem niti ni nihče izkoriščal sistema, ki smo ga imeli prej. Je pa prav, da sistem zadosti tudi zakonskim zahtevam, česar prejšnji sistem ni omogočal. Zaposlenim smo uvedbo novega sistema predstavili kot inštrument za transparentno beleženje. Vsak je dobil svojo kartico, pridno se »štemplamo«, ni grdih pogledov ali sumničenja.

36:53 Kako se je pri vpeljavi sistema odrezala Špica, ste zadovoljni s sodelovanjem?

Sodelovanje je res dobro, nimamo nobenih pripomb. So zelo odzivni pri vsem, kar potrebujemo. Rešujejo tudi moje zagate, ki se njim zdijo verjetno zelo enostavne, zame pa so španska vas. Veseli nas, da so nas prepoznali kot zaupanja vrednega partnerja in nas kot primer dobre prakse vključili v svoje projekte.

37:42 Kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Kratkoročno moramo zagnati sestavljalnico, ki je del skladišča. S tem želimo pohitriti pošiljanje in olajšati delo skladiščnikom. Načeloma je že vse pripravljeno, tako da bodo rezultati tega plana vidni že zelo kmalu. V roku dobrega leta načrtujemo selitev na novo lokacijo, kjer bomo končno vsi skupaj in ne ločeni v dve enoti, kjer smo zelo na tesnem s prostorom. Naša nova lokacija je zaenkrat sicer le parcela, vendar smo vsi navdušeni in se veselimo. Dolgoročno smo na lovu za novimi trgi. Letos smo osvojili Španijo in Francijo, tako da je bilo to kar dovolj. Prihodnje leto pa verjetno kakšen izlet proti severu.