Kako po principu OKR voditi celotno podjetje
Špica je za svojo metodologijo “laserskega preboja”, ki vključuje tudi OKR metodologijo prejela nominacijo za HRM projekt leta 2017.
3 Špicini elementi HRM vodenja
Špičaki že od samega začetka, od leta 1993, dajemo velik poudarek na timskem vodenju sodelavcev. Na začetku smo se ravnali po metodologiji MBO – Management By Objectives, ki jo je v svoji knjigi opisal Peter Drucker. Skozi leta in rast, pa smo pristop prilagodili posebnostim Špice in vanj uvedli rabo naših core-business produktov za upravljanje z delovnim časom.
Tako dandanes sestoji naš pristop iz treh elementov:
- MBO – Management by Objectives prej omenjenega Petra Druckerja,
- BSC – Balanced Scorecard, ki smo ga vgradili v DNK Špice, saj ceni zaposlene in njihovo znanje,
- OKR agilne metode, ki smo jih oplemenitili s SMART cilji posameznih sodelavcev skladno s kvartalnimi smernicami podjetja.
Kaj so OKRji in kako jih postaviti, da bodo učinkovito pripomogli napredku v podjetju si lahko preberete tukaj >> OKR: cilji in ključni rezultati – najboljša tehnika določanja ciljev
Špičasti OKR proces
Pobuda, da bi prešli na koncept OKR je prišla od sodelavca v razvoju, ki je predlagal, da ta koncept, ki smo ga do tedaj uporabljali za razvoj programske opreme, prilagodimo tudi za razvoj poslovanja celotnega podjetja.
Kako deluje naš OKR:
- Vsak Špičak aktivno prispeva v skupni seznam (backlog) predloge za izboljšave in razvoj lastnega delokroga in podjetja.
- Na letnem nivoju določimo ključne smeri razvoja podjetja, ki so zapisane v letnem dokumentu FOKUS 20XX.
- Na podlagi teh smernic in trenutnih prioritet nato kvartalno (sprint) določimo tri ključne cilje za poslovno enoto.
- Splaniramo jagodni izbor (sprint planing) predlogov iz skupnega seznama. Tipično uporabljamo Design Thinking delavnice.
- Vsak sodelavec kvartalno pri sebi na podlagi letnih smernic in jagodnega izbora za sebe splanira 3 kvalitativne cilje in vsakemu cilju 3 kvantitativne rezultate, ki dokazujejo doseganje ciljev (3×3 sprint backlog).
Zakaj smo se v Špici odločili za uvedbo tega projekta?
V današnjih časih obilje informacij, nenehni motilci v obliki opomnikov (na telefonih, v pop-up okencih,…) in količina elektronske pošte pogosto zamegli naš fokus in smer, v katero moramo sodelavci usmerjati svoje aktivnosti, da dosežemo skupni cilj.
Ključne ovire na poti za doseganje skupnih ciljev so:
Sistemske ovire:
- Prenos strategije v izvedbo,
- širjenje podjetja in prihajajoče nove generacije sodelavcev, ki zahtevajo agilnejše pristope,
- hiter razvoj novih tehnologij, med katerimi se mnoge ne obnesejo.
Operativne ovire:
- Ne postavimo in ne držimo se prioritet,
- dogovorjene prioritete premalo strastno komuniciramo sodelavcem,
- ne splaniramo procesnega in projektnega pristopa k nalogam,
- ne rezerviramo si dovolj časa za izvedbo,
- ne vztrajamo na poti stalnih izboljšav.
Z uvedbo metodologije OKR smo od leta 2015 Špičaki uspešno premagali gornje ovire in ker je osnovno poslanstvo Špice, da pri naših strankah vzpostavimo učinkovite procese in jih preplaknemo z agilnostjo, ki jo prinašajo novi agilni in »lean« pristopi, smo pričeli tudi skozi naše produkte metodologijo uveljavljati pri naših strankah.
Glavne prednosti in učinki, ki jih je projekt prinesel Špičakom:
- Poenostavljen pristop je omogočil, da so sodelavci hitro vzeli metodologijo za svojo, še posebej, ker je prišla iz vrst sodelavcev in ne z vrha.
- Prehod iz letnih MBO sestankov na kvartalno frekvenco, je povečal prilagodljivost Špice vedno bolj hitrim spremembam na trgu.
- Sinhronizacija in orkestracija prioritet posameznikov s podjetjem v fokus z lasersko prebojnostjo, ki je potrebna za preboj in obstanek na trgu.
- Popolna transparentnost ciljev in ocene doseganja rezultatov vzpostavlja prepotrebno zaupanje, ki je predpogoj za hitro napredovanje proti ciljem in prepoznavanje odličnosti znotraj ekipe.
- z OKR pristopom se izognemo pojavu, da »Sodelavci ne zapuščajo podjetja, ampak zapuščajo managerja«. Managerjem ta princip narekuje redno komunicirajo s svojimi sodelavci v vnaprej definiranih časovnih okvirih, kar daje odličen ritem pri medsebojnem usklajevanju.
- Pozitivna napetost, ki jo povzroči cilj, ki ga postavita sodelavec in vodja v dogovoru. Ob tem Špičaki prevzemamo športni pristop vizualizacije zmagovalne pozicije kot močan notranji motivator, ki ga Slovencem zaradi zgodovinskih razlogov pogosto primanjkuje.
Izročki:
- Časovni koledar s termini, ki pomagajo navigirati sodelavcu skozi svoje vsakodnevne aktivnosti (iznad »dreves« zagledamo »gozd«).
- Tehnološke platforme za transparenten zapis ciljev in sprotnega dashboard preverjanja statusa doseženih rezultatov.
- Proces kvartalnih delavnic.
- 30 min. osebni sestaneki z nadrejenim, kjer skupaj s sodelavcem pogledata v platformo planiranega in realiziranega za zadnji kvartal in splanirata naslednji kvartal.
Plani za prihodnost
Špičake na lastnem igrišču čaka še:
- GTD – »Gremo To Dokončat« metodologija optimizacije osebne organizacije aktivnosti.
- Razširitev na šest sestrskih podjetij v regiji.
- Vgradnja metodologije v naša software orodja za upravljanje delovnega časa allhours.si in vodenje po projektih myhours.com.
- Vzpostavitev sodelovanja s HRM svetovalci za vzpostavitev delavnic za svetovanje na dotičnem področju.
Ocenjujemo pa, da v Sloveniji še ni prisotne tozadevne prakse, zato nas čaka še vzpostavitev sodelovanja s HRM svetovalci za vzpostavitev delavnic o tej tematiki.
Nekaj pa smo tudi že naredili. Zadevo smo predstavili:
- kot dobro prakso na kongresu Informatika v Javni Upravi 2016,
- na kongresu Združenja Manager v Portorožu 2017 smo projekt predstavil Delu, ki je metodologijo nato objavilo v dvostranskem članku,
- dobro prakso širimo tudi skozi nabor študij primerov v slovensko managersko skupnost ter skozi mrežo partnerskih svetovalskih navez.