Evidentirajte prihode, odhode, odmore, odsotnosti in pripravite podatke za plače.
Rešitev za enostransko omogočanje in omejevanje dostopa.
Najdite vse rešitve za celovito upravljanje in digitalizacijo oskrbovalne verige.
Oglejte si široko ponudbo tiskalnikov, čitalcev, RFID kartic in potrošnega materiala priznanih svetovnih proizvajalcev.
Vsako skladišče in tovarna imata svoj ritem ter dinamiko. Palete se pomikajo kot kri po žilah, viličarji dihajo s stroji, delavci iz delov sestavljajo celoto. Stvari so bolj ali manj jasne in urejene – toda ali so optimalne?
Ko se enkrat zares posvetite notranjemu toku materiala, analizi neizkoriščenih kapacitet, počasnih poti in »nevidnih« čakanj, lahko odkrijete pravo bogastvo.
V večini podjetij se meri le tisto, kar je neposredno povezano s proizvodnjo: količina izdelkov, odstotek izmeta, poraba energije itd. Redko pa kdo meri, koliko časa paleta stoji pred vhodom v skladišče ali pa koliko časa viličar čaka, da se dvignejo vrata. Ste kdaj pomislili, koliko nepotrebnih premikov se v skladišču in proizvodnji zgodi vsak dan? Ogromno.
In prav vse nevidne sekunde in minute vplivajo na učinkovitost in produktivnost, hkrati pa so tiha izguba denarja. Ali pa skrite rezerve, če imate raje optimistično iskanje priložnosti. Študija podjetja Deloitte ugotavlja, da znaša povprečna skrita rezerva v interni logistiki od 5 do 20 % letnih stroškov podjetja. Koliko denarja je to v vašem primeru?
Pot materiala v proizvodnem obratu ali skladišču je pogosto zgodovinsko pogojena. »Tako delamo že od nekdaj,« pogosto slišimo od zaposlenih. A ko material petkrat križa linijo, preden pride na montažo, to ni več navada, ampak slaba praksa. S preprosto analizo poti materiala in digitalnim sledenjem lahko podjetje hitro odkrije ozka grla ter neučinkovitosti in jih odpravi. Opravite sledenje materialu in ugotovite, ali imate opravka z dejanskim tokom ali labirintom – optimizacijo tokov materiala in dela zaposlenih vam lahko opravijo tudi strokovnjaki podjetja Špica.
V mnogih podjetjih je flota viličarjev prevelika. Ali pa je premajhna. Zelo pogosto pa je slabo organizirana. Premiki brez tovora, vožnja v prazno, neoptimizirani nalogi … Vse to stane čas in denar. Za viličarje in voznike. Sistemi za upravljanje notranje logistike v praksi pogosto pokažejo, da je na področju interne logistike, povezane z viličarji, precej rezerv. V marsikaterem podjetju bi lahko z 20 % manj viličarji postorili enako ali več – če bi bili transportni procesi ustrezno usklajeni.
Mnoga podjetja v skladiščno poslovanje in proizvodnjo uvajajo čitalce črtnih kod, terminale s sistemom Android, skladiščne sisteme (WMS) – toda če za njimi ne stojita ustrezna logika in proces, je tehnologija le digitalna krinka starega analognega kaosa. Resnične rezerve v interni logistiki boste odkrili z analizo in premislekom, ne z nakupom (še več) opreme. Digitalizacija brez spremembe delovanja je zgolj iluzija. Zato se pred uvajanjem nove opreme in rešitev vedno najprej vprašajte naslednje – zakaj se nekaj premika, zakaj se ustavi, kdo čaka, zakaj čaka ipd.
Nepregledna skladišča, neoznačene cone, viličarji, ki vozijo mimo delavcev – vse to so varnostne rezerve, ki jih nihče ne vključi v Excelove tabele. Toda vsaka nesreča je izguba. Tudi če se ji zaposleni za las izognejo, zelo verjetno pri tem porabijo čas, energijo in druge vire. Z reorganizacijo poti, ustreznim označevanjem in digitalnim nadzorom nad prometom znotraj objektov pa se povečata učinkovitost in varnost hkrati.
Ko je govora o interni logistiki, niso v ospredju linije, viličarji, roboti ali avtomatski vozički. Gre za zmožnost podjetja, da razume svoj lastni ritem. Da ga ne zanima zgolj sam izdelek, temveč tudi pot do nastanka tega izdelka. Da vidi v vsakem čakanju priložnost. In v vsaki poti možnost poenostavitve ter optimizacije.
Rezerve v interni logistiki niso težava – dokler jih ne opazite. A ko jih enkrat vidite, postanejo odgovornost. Odgovornost izboljšanja poslovanja za vse vpletene, saj jim prihranite čas, poenostavite delo in ga naredite bolj varnega.
Kaj še čakate? Za pogovor predlagam, da si ogledate moj KOLEDAR in rezervirate vam ustrezen termin. Alternativno me pokličite na 041 665 102 ali pišite na andrej.planina@spica.com.
V obrazec vpišite vaše kontaktne podatke in v polju »Sporočilo« natančno navedite vaše vprašanje. V kratkem vam bomo odgovorili.