Ne spreglejte  •  S prenosnim ali samopostrežnim terminalom pospešite preverjanje pogoja PCT. Več o ponudbi 
   
Choose languageLanguage
Blog

Imate vse za preverjanje pogoja PCT?

PCT scanner
Datum
13/09/2021

Vlada je nedavno sprejela sklep, ki začne delovati 15.9.2021. V odloku vlade je zapisano, da je  PCT – pogoj obvezen  za vse zaposlene in uporabnike storitev.  


Kratica PCT, ki označuje pogoj – preboleli, cepljeni, testirani – bo očitno z nami še dolgo. Da bi povzročila kar najmanj zastojev v šolah, javnih zavodih, trgovinah, tovarnah, podjetjih in na dogodkih, predlagamo, da se preverjanja pogoja PCT lotite s sodobno tehnologijo. Hitro in enostavno

S korona virusom ni šale. Kako zelo lahko ohromi naša življenja je dokazal že lani, a ker kljub dejstvu, da so na voljo različna cepiva, stopnja precepljenosti v Sloveniji (in svetu) še ne dosega ravni, ki bi si jo želeli zdravniki. 

V želji, da bi se družba in posel čim prej vrnila v ustaljene tirnice in spet oživelo javno življenje, so številne države, med katerimi je tudi Slovenija, uvedle omejitve, s katerimi želijo zajeziti širjenje korona virusa med prebivalstvom.   

Zato je vlada nedavno sprejela sklep, ki začne delovati 15.9.2021. V odloku vlade je zapisano, da je PCT – pogoj  obvezen za vse zaposlene in uporabnike storitev. Za izpolnjevanje T-pogoja bo dovolj hitri test HAG, stroške bo kril delodajalec. 

In zdaj izziv, s katerimi se v praksi soočajo podjetja in organizacije, ki morajo po črki zakona preverjati izpolnjevanje pogoja PCT. Dokler frekvenca (beri: število) ljudi ni visoka, še nekako gre, čeprav tudi v tem primeru v podjetjih in organizacijah nastajajo dodatni stroški. Nekdo, ponavadi ena ali več oseb, mora na vstopu v objekt ali prireditev preverjati izpolnjevanje pogoja PCT.  

Preverimo pogoje PCT z namenskimi skenerji črtnih kod

V praksi izpolnjevanja PCT pogoja najlažje izkažemo s QR kodo, ki jo dobimo po cepljenju v obliki evropskega potrdila (Green Pass). QR kodo imamo lahko na svojem telefonu ali pa jo nosimo s sabo na papirnem potrdilu.

Spletna trgovina - katalog rešitev za preverjanja pogoja PCT


Preverjanje pogoja PCT z bralnikom črtnih kod ali kamero?

V Špici smo za pohitritev preverjanja pogoja PCT razvili dve zelo učinkoviti rešitvi. Zmogljive pametne bralnike črtnih kod, ki jih podjetja uporabljajo za logistične in skladiščne postopke, smo nadgradili z integracijo aplikacije NIJZ za preverjanje pogoja PCT, zato lahko sedaj zaposleni, opremljen s pametnim ročnim čitalcem QR kod enostavno in hitro brezstično zajema QR kode in preko omenjene aplikacije pridobi podatek, ali oseba izpolnjuje ustrezen pogoj za vstop v objekt ali na prireditev.

 undefined

Prednost uporabe bralnika črtne kode in zaposlenega za preverjanje pogoja PCT je v tem, da zaposleni hitro in »nagonsko« reši vse izzive, povezane s centriranjem črtne kode in branjem pod kotom – podobno, kot to v trgovinah počno blagajničarke. Z nekaj prakse celoten postopek teče zelo hitro, saj že naslednji hip po zajemu kode aplikacija na zaslonu ročnega terminala potrdi oziroma zavrne ustreznost pogoja PCT. 

V primeru, ko je treba v omejenem času v objektu ali na posamezni lokaciji hitro preveriti veliko število ljudi – npr. preverjanje učencev ali študentov pred predavanjem ali izpitom ali pa obisk koncerta ali gledališke predstave –, pa ta scenarij zahteva večje število zaposlenih (npr. varnostnikov, receptorjev ali hostes) in čitalcev, kar s seboj prinese ustrezno višje stroške.

Zato smo v Špici pripravili tudi rešitev v obliki »samopostrežne naprave«, ki je opremljena s pravim bralnikom QR kod, pri čemer obiskovalci, zaposleni ali študenti sami izkazujejo izpolnjevanje pogoja PCT, ob vsaki skenirani črtni kodi pa se na zaslonu izpiše tudi ustrezna informacija. Podjetjem z več sto zaposlenimi ali pa organizatorjem dogodkov to omogoča, da posamezna nadzorna oseba spremlja delovanje več teh samopostrežnih naprav hkrati oziroma so te podobno kot samopostrežni terminali nameščene ob vhodu v objekt, saj omogočajo montažo na steno ali stojalo. 

Obe rešitvi temeljita na programski platformi Android in za preverjanje uporabljata vmesnik aplikacije NIJZ, podpirata pa tako žično kot brezžično povezljivost.

Kaj vidi in kako deluje NIJZ aplikacija za preverjanje PCT pogojev z namensko napravo ZEBRA?

Z uporabo ZEBRA kompleta za preverjanje PCT pogojev v kombinaciji z uporabo NIJZ odobrene aplikacije boste lahko QR kodo prebrali izredno hitro - precej hitreje kot s kamero pametnega telefona.

EU digitalna COVID PCT in GreenPass potrdila so zasnovana za preverjanje PCT pogojev v offline načinu. To pomeni, da za branje podatkov zapisanih v QR kodi ne potrebujete zunanje povezave, naprava se mora le občasno povezati v internet, da si osveži trenutno veljavne pogoje veljavnosti potrdil. Vsi potrebni podatki so zapisani v QR kodi, tako za PCT potrdila izdana v Sloveniji kot tudi za GreenPass potrdila iz drugih EU držav. 

Podatki, ki so zapisani na papirnati ali elektronski različici digitalnega COVID potrdila so dovolj za preverjanje veljavnosti PCT oz. GreenPass potrdil. Aplikacija v tem primeru na ekranu prikaže:

  • ime in priimek
  • datum rojstva
  • veljavnost ali neveljavnost potrdila

Postopek preverjanja PCT pogojev z namensko napravo ZEBRA

Sledimo spodnim korakom:

  • natisnjeno digitalno potrdilo s QR kodo ali QR kodo na mobilnem aparatu usmerite pod ZEBRA skener, da zapiska (kratek pisk);
  • ZEBRA skener odčita QR kodo in na ekran izpiše veljavnost/neveljavnost potrdila;
  • ter zvočno naznani status prebranega PCT GreenPass potrdila;

Glede na prebrane podatke aplikacija tako preveri skladnost in izpolnjevanje teh s PCT pogoji, ki takrat veljajo v Sloveniji. Če digitalno COVID potrdilo pogoje izpolnjuje, se izpiše

VELJAVNO  (zeleno)

NEVELJAVNO (rdeče)

undefined

Aplikacija podatkov ne pošilja navzven, prav tako pa se prebrani podatki zaprejo po nekaj sekundah

Če jih želimo videti ponovno, je treba QR kodo ponovno poskenirati.

Za hitrost, učinkovitost (in stroške) gre

Dejstvo je, da je preverjanje pogoja PCT strošek podjetja ali organizacije. Vsak dober gospodar pa si želi kakovostne rešitve in hitre povrnitve naložbe. In ko smo že pri naložbi – višina stroška opisanih rešitev je primerljiva s ceno boljšega pametnega telefona. 

S Špicinima rešitvama za preverjanje pogoja PCT lahko znatno prihranite, saj za njuno uporabo potrebujete manj zaposlenih ali najetih sodelavcev. Poleg tega so sodobne pametne naprave uporabne tudi za druge poslovne namene v podjetju, npr. popis osnovnih sredstev, registracijo udeležencev dogodka ipd. Namenske naprave odlikujeta tudi robustnost in odlična ergonomija, ki poskrbita, da je delo z njimi udobno. 

Predvsem pa je naša rešitev zmogljiva in hitra, saj v praksi lahko pogoje PCT preveri do 30 ljudi na minuto.

 

 

 

 

 


Zahtevajte ponudbo za rešitve za preverjanje pogoja PCT