NE SPREGLEJTE  •  Vabljeni na prihajajoči webinar "Izzivi 3PL logistov v skladišču", 27.3.25, od 9:00 - 9:30 ➡️ VEČ  
Choose languageLanguage
Blog

Edina pot je hitro povečanje produktivnosti

Hitro povečanje produktivnosti
 
3 minutno branje
Datum
21/02/2025

Produktivnost lahko izračunamo po enostavni formuli: produktivnost = rezultat / čas. Za izboljšanje produktivnosti moramo torej povečevati rezultat v števcu in skrajševati čas v imenovalcu. Hladen veter, ki trenutno prihaja iz nemške avtomobilske industrije in se lahko hitro razširi na ostale panoge, zagotovo ni v prid temu, da bi rezultati rasli z želeno hitrostjo.

Zato je ključna naloga nas managerjev, da optimiziramo čas, v katerem dosegamo dotične rezultate in tako produktivnost našpičimo do obisti. Ko se bo veter spet ojačal, bomo lahko s polnimi jadri potegnili daleč pred konkurenco.

Ne pozabimo: čas je denar

Vsem nam je dobro poznano geslo „Čas je denar”. In denar je relativno enostavno prešteti ter upravljati. Dokaz za to je področje financ in prodaje, kjer relativno enostavno načrtujemo, merimo in analiziramo finančne in prodajne rezultate.

Čas pa je nekoliko zahtevnejša spremenljivka. Ko se lotimo časa v Excelu, se začnejo pojavljati prvi manjši izzivi. Pogosto je upravljanje časa sodelavcev v podjetjih v rokah kadrovske službe in pogosto se dogaja, da se ob koncu vsakega meseca, ko je treba časovne evidence (timesheet) pretvoriti v denar (plače), pojavi stresno iskanje podatkov po podjetju – zaradi nekonsistentne evidence posameznikov.

Managerji se pogosto sprašujejo, kje so njihovi sodelavci in kaj počnejo, ko jih ne vidijo v pisarni. Sprašujejo se, ali delajo na terenu ali od doma, ali so morda na dopustu ali na bolniški? Tudi prodajalci so vznemirjeni, ker nimajo podatkov o tem, koliko časa je bilo porabljenega za posamezne naloge pri preteklih projektih. Razumljivo, ker želijo vedeti, kako sestaviti ponudbo za naslednji projekt in zagotoviti primerno razliko v ceni.

Rezultat: fokus na strategijo in dober sistem

Dober informacijski sistem za beleženje delovnega časa in spremljanje časa po projektih natančno zbere vse te operativne podatke in ponudi analitiko, ki je danes že podprta tudi z umetno inteligenco, ta pa omogoča načrtovanje na podlagi učenja iz zgodovinskih podatkov.

V PDCA ciklu nenehnih izboljšav (Plan-Do-Check-Analyse) se tako z novimi iniciativami popeljemo v nov krog načrtovanja. Tako dosegamo vse boljše rezultate, saj pokrivamo zahteve kupcev (customer-centric) in hkrati zadovoljujemo potrebe zaposlenih (employee experience). Na podlagi informacij iz tega operativnega upravljanja z delovnim časom se lahko kadrovski in ostali managerji tako preusmerijo in osredotočajo na strateški del poslovanja.

Dokaz: primeri iz prakse Špicinih partnerjev

Po principu uravnoteženega Sistema kazalnikov uspešnosti (BSC – Balanced Score Card) so sodelavci osnovni in najpomembnejši gradnik, na katerem slonijo procesi, kupci in na koncu finance. Uvajanje BSC sistema v podjetja je lahko odlična priložnost, kjer lahko kadrovski manager prevzame strateško vlogo vodenja in si prisvoji stol v upravnem odboru direktorjev.

V Špici te metode odlično izkoriščamo sebi v prid ter z velikim zadovoljstvom širimo ta znanja in jih delimo z vami. Z našo programsko opremo za upravljanje časa torej podpiramo tako operativne kot strateške principe upravljanja. Dokaz za to so tudi naši zvesti kupci, ki so svoje bogate izkušnje v obliki študij primerov delili v tej izdaji revije Špica magazine International.

Dober veter, veliko uspeha in smo na vezi!