NE SPREGLEJTE  •  Razpis za delovno mesto Door Cloud Sales Manager ➡️ IZVEDITE VEČ   
Choose languageLanguage
Blog

Najboljši načini za hitro povečanje produktivnosti

Najboljši načini za hitro povečanje produktivnosti
 
13 minutno branje
Datum
16/12/2024

Podjetje je uspešno toliko, kot so uspešni njegovi zaposleni. Če ima podjetje težave s produktivnostjo, potem ima običajno težave tudi z dobičkonosnostjo.  

Za rast je zato izjemno pomembno ohranjati inovativnost, ustvarjalnost in predvsem produktivnost. Toda kako to storiti? Poglejmo si nekaj ključnih nasvetov in usmeritev.

Nasveti za povečanje osebne produktivnosti

Najprej si poglejmo nekaj ključnih nasvetov za povečanje osebne produktivnosti:

1. Razvrstite naloge po pomembnosti

Eden najboljših načinov za upravljanje časa je razvrščanje dnevnih nalog po pomembnosti. Če imamo več nalog, pogosto težko določimo, kateri nameniti prednost. 

Pri tem si lahko pomagate z učinkovitim orodjem, imenovanim »Eisenhowerjeva matrika«, ki vam pomaga razlikovati med tem, kaj je pomembno oz. nujno in kaj ne. Metoda naloge razvršča v štiri kategorije: 

  • Nujne in pomembne
  • Pomembne, a ne nujne
  • Nujne, a ne pomembne
  • Niti nujne niti pomembne 

Osredotočanje na najpomembnejše naloge (nujne in pomembne) vam bo omogočilo, da se boste lahko tem nalogam posvetili in jim namenili vso potrebno pozornost.

2. Pojejte svoje žabe

Druga učinkovita tehnika upravljanja s časom je šaljivo poimenovana »pojej živo žabo«. Ta se osredotoča na prokrastinacijo - ali bolje, kako se ji izogniti. Vsi imamo naloge, ki jih ne maramo, ali pa se nam zdijo zahtevne ali neprijetne. To so vaše žabe.  

Namesto da bi jih opravili, jih raje odložimo in se najprej osredotočamo na prijetnejše naloge. A uiti jim ne moremo in če z njimi odlašamo, lahko postanejo le še bolj neprijetne. 

Z njimi se zato raje soočite čim prej in jih opravite že zjutraj. Če boste najprej »pojedli žabe«, bo preostanek dneva prijeten, saj vas najtežja naloga na vašem seznamu ne bo več obremenjevala. 

Poleg tega so študije pokazale, da smo zjutraj bolj osredotočeni in učinkoviti, zato je to bolj primeren čas za reševanje zahtevnih nalog kot popoldne, ko smo že nekoliko utrujeni.

3. Večkrat si vzemite odmor

Odmori niso produktivni, kajne? Medtem ko lahko pogosti daljši odmori vsekakor slabo vplivajo na vašo produktivnost, jo lahko redni kratki odmori pravzaprav izboljšajo. 

Ljudje preprosto nismo narejeni tako, da bi se lahko dolgo osredotočali na eno stvar, saj naše telo deluje po »ultradianih ritmih«. To so fiziološki cikli, ki nam omogočajo, da dobro funkcioniramo. Odgovorni so za viške in padce energije, ki jo imamo čez dan, in močno vplivajo na našo produktivnost.  

Vsak cikel ultradianega ritma traja od 90 do 120 minut. Ko se cikel konča, postanemo utrujeni, razdražljivi in raztreseni. Tipičen primer tega je padec energije po kosilu. Takrat se težko osredotočimo na delo, zato moramo prisluhniti temu, kar nam sporoča naše telo, in se umakniti od delovne mize. 

Privoščite si prigrizek, pojdite na sprehod na svežem zraku ali poklepetajte s sodelavci (o stvareh, ki niso povezane z delom). 

Najbolje je, da odmor traja približno 20 minut, saj je to dovolj časa, da se konča cikel vašega trenutnega ultradianega ritma in začne nov. Ko se boste vrnili k delovni mizi, se boste počutili sveže in z več energije. 

Da ne pozabite na odmor, lahko poskusite s tehniko Pomodoro. S tem pametni načinom za organizacijo boste poskrbeli za ustrezne odmore med obdobji, ko je vaša osredotočenost na vrhuncu.  

4. Pospravite delovni prostor

Čist in urejen delovni prostor je zelo pomemben. V članku, objavljenem v Harvard Business Review leta 2019, ugotavljajo, da neurejena delovna miza ali pisarna povečuje stres in tesnobo ter ovira ustvarjalnost. 

Naši možgani imajo radi red. Stalno neurejeno okolje slabo vpliva na našo sposobnost osredotočanja. To je še posebej pomembno za vse, ki delajo od doma, saj neurejen dom povečuje prokrastinacijo. 

Če je vaša delovna miza popolnoma zasuta, si vzemite nekaj časa in jo uredite: 

  • Najprej mizo in predale izpraznite. Lažje je, če začnete s popolnoma prazno.
  • Predmete razvrstite v kategorije: papirji, pisarniški material, osebni predmeti itd.
  • Nazaj postavite le nujne predmete. Ne potrebujete kupa svinčnikov in elastik.
  • Predmete, ki jih ne uporabljate pogosto, shranite drugam.
  • Omislite si organizator delovne mize; pladnje, lončke za pisalne potrebščine itd.
  • Skenirajte papirje in dokumente ter jih shranite v digitalni obliki. Če morate hraniti tiskane izvode, jih označite in shranite v omaro za dokumente.
  • V delovnem prostoru imejte čim manj osebnih predmetov in večino raje hranite drugje.
  • Ob koncu vsakega dne namenite nekaj minut pospravljanju in urejanju mize.

5. Optimizirajte delovni prostor

Nelagodje med delom lahko hitro zmanjša produktivnost in celo škoduje splošnemu zdravju. Ergonomičen in udoben delovni prostor je zato bistven za osredotočenost in zadovoljstvo na delovnem mestu. 

  • Če delate od doma, si omislite primeren stol in dodatke.
    • Razmislite o dvižni pisalni mizi , da lahko med delom stojite ali sedite.
    • Prilagodite nastavitve zaslona in osvetlitev prostora, da preprečite utrujenost oči.
  • Če delate v pisarni, vam mora delodajalec zagotoviti oceno delovnega mesta in opremo, ki jo potrebujete, da vam bo pri delu udobno.
  • Če delate z računalnikom, redno hodite na preglede oči in se prepričajte, da jih ne obremenjujete.
  • Fizični delavci naj poskrbijo za ustrezno varnostno opremo in oblačila za varno in ustrezno opravljanje dela.

6. Odpravite moteče dejavnike

Živimo v dobi motenj. Odprti prostori, hrupne pisarne, nenehno zvonjenje telefonov, e-poštna obvestila itd. 

Ko je delovni proces prekinjen, ga je težko ponovno vzpostaviti, kar vodi v prokrastinacijo in težnjo po preusmerjanju k manj pomembnim, a enostavnejšim nalogam.  

Ključno je, da te motnje čim bolj omejite: 

  • Na telefonu, v e-poštnem nabiralniku in na namizju izklopite obvestila in jih preverite le v določenem času v dnevu.
  • V kanalih za komunikacijo (Slack, Google Chat itd.) uporabljajte status »ne moti« .
  • V hrupnih pisarnah si omislite slušalke za odpravljanje hrupa ali med delom poslušajte glasbo (če je to primerno za vaše delovno mesto).
  • Telefon postavite na mesto, kjer ga ne morete videti ali slišati. Še bolje pa je, da ga izklopite.
  • Sodelavce prosite, naj vas v določenih delih dneva ne motijo.

Za to morate prepoznati in zmanjšati število motečih dejavnikov, ki vas obkrožajo. Sprva je to zahtevno, vendar bolj ko boste vadili, bolje boste znali vzpostaviti stanje globokega dela.

7. Uporabljajte orodja za upravljanje nalog

Smiselno je naloge na seznam razvrstiti po pomembnosti, a morate znati ohraniti nadzor in ga ob pojavu novih nalog preurediti.

Papirnati seznami in samolepilni listki se pogosto izgubijo in na mizi povzročijo nered, zato vam priporočamo, da v ta namen uporabite digitalno orodje.

Do spletnih sledilnikov nalog in orodij za upravljanje lahko dostopate povsod ter jih zlahka urejate in spreminjate glede na potek delovnega tedna. Z jasno predstavo o nalogah se boste lažje osredotočili in ne boste preobremenjeni.

8. Zdravje in spanec

Zdrav življenjski slog je ključen za vsa področja življenja, ne le za produktivnost.

Redna telesna vadba, dobra prehrana in zadosten spanec bodo dvignili vašo raven energije in izboljšali jasnost vaših misli. Ne pozabite, da dehidracija povzroča razdražljivost, zato čez dan spijte dovolj vode.

9. Obvladovanje stresa

Obvladovanje stresa ni vedno enostavno, še posebej, če delate v okolju, kjer vlada velik pritisk. A tesnoba in stres lahko precej znižata vašo produktivnost, če ju nimate pod nadzorom. 

Vsi zgornji koraki so učinkoviti načini za preprečevanje stresa, obstajajo pa še drugi. 

Dober način je, da prepoznate, kdaj imate preveč dela, in poiščete podporo pri sodelavcih. Preobremenjenost lahko hitro privede do izgorelosti, zato se ne bojte prositi za pomoč, če menite, da jo potrebujete. 

Še en odličen način za ohranjanje miru je meditacija, pri čemer vam ni treba sedeti s prekrižanimi nogami in zaprtimi očmi, če vam to ne ustreza. Poslušanje pomirjujoče glasbe, sprehod v naravi ali ukvarjanje s prijetnim hobijem, kot je slikanje, so alternativne oblike meditacije, ki vas bodo sprostile.

10. Sprejmite neproduktivne dni

Vsi imamo dneve, ko kljub trudu nismo produktivni. Morda ste delali nadure, se vam je v življenju dogajalo kaj neprijetnega ali pa ste slabo spali. Ne glede na razlog se sprijaznite s tem, da niste v najboljši formi, in bodite do sebe prijazni.

Raje dan namenite enostavnejšim nalogam in se tako pripravite za prihajajoče dni.

Kako lahko podjetja povečajo produktivnost zaposlenih

Čeprav so zaposleni zagotovo odgovorni za lastno produktivnost, so tudi podjetja dolžna zagotavljati produktivno delovno okolje. 

Če so zaposleni izgoreli, pod stresom in preobremenjeni, to nikakor ne bo pozitivno vplivalo na podjetje. Pravzaprav bo to zmanjšalo njihovo stopnjo zavzetosti in povečalo stopnjo fluktuacije. 

V nadaljevanju boste izvedeli, kaj lahko storite za zagotavljanje produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih.

1. Učinkovita komunikacija in načrtovanje

Podjetja presenetljivo pogosto ne komunicirajo učinkovito z zaposlenimi. Če ti ne vedo, kaj se od njih pričakuje, ne morete pričakovati, da bodo produktivni. 

  • Jasna in jedrnata navodila preprečujejo nesporazume in zagotavljajo razumevanje ter trud za dosego istega cilja. 
  • Redno preverjanje in sestanki zaposlenim pomagajo ostati na začrtani poti in pravočasno rešiti morebitne težave. Izkoristite jih tudi za pridobivanje povratnih informacij in prilagoditve, da bo njihovo delo usklajeno z organizacijskimi cilji. 
  • Zaposlene vključite v načrtovanje dela. S tem boste preprečili preobremenitev posameznikov in postavljanje nedosegljivih rokov. 

Z učinkovitim načrtovanjem si boste zagotovili tudi čas za morebitne nujne zadeve. Namesto da bi se v takšnem primeru vsi živčno trudili rešiti situacijo, se boste lahko zadeve lotili mirno. Če zaposleni vedo, da imajo za reševanje na voljo dovolj časa, bo to najverjetneje produktivno.

2. Vlagajte v razvoj spretnosti

Vlaganje v usposabljanje in razvoj je izjemno pomembno za povečanje produktivnosti. Visoko usposobljen kader lahko učinkoviteje opravlja svoje delovne naloge. 

Poleg tega z zagotavljanjem priložnosti za rast zaposleni ohranjajo motivacijo in navdušenje nad delom. 

  • Izvajajte redna usposabljanja, da bodo zaposleni seznanjeni s spremembami v panogi in najboljšimi praksami.
  • Izvajajte preglede uspešnosti in ključne pobude za uspešnost z namenom razvoja zaposlenih.
  • Zaposlenim, ki želijo napredovati na višja delovna mesta ali izpopolniti svoje znanje in spretnosti, predstavite jasen načrt razvoja.
  • Izvajajte mentorske programe, ki zagotavljajo smernice in podporo. Ti posameznikom pomagajo pri premagovanju izzivov in doseganju uspeha v trenutni vlogi.

3. Priznanja in nagrade

Nemotiviranost lahko hitro privede do neproduktivnosti zaposlenih. Nenazadnje, zakaj bi se še naprej trudili, če nihče ne prepozna njihovega prispevka? 

Tiha opustitev delovnih nalog (»quiet quitting«), kjer zaposleni naredijo najmanj, kar lahko, da ne izgubijo službe, je resničen in naraščajoč problem. Temu se v podjetju vsekakor želite izogniti. 

Zaposlene nagradite z: 

  • rednim in smiselnim zviševanjem plač,
  • uvedbo spodbud, kot so dodaten dopust ali bonusi,
  • javnimi čestitkami in priznanji za dosežke,
  • zagotavljanjem drugih ugodnosti, kot so skupne pijače, kosila ali druženja.

4. Omogočanje fleksibilnega dela

Fleksibilno delo je izjemno pomembno, saj zaposlenim omogoča, da delajo takrat, ko se počutijo najbolj produktivne. S strogo določenim delovnim časom morajo zaposleni delati tudi, ko so utrujeni ali pod stresom.

Če zaposlenim zaupate in jim omogočite delo ob času, ki jim najbolj ustreza, bodo bolj zadovoljni in zavzeti, kar bo povečalo raven produktivnosti. Na primer, če zaposlenim omogočite obiske zdravnikov in druge opravke, lahko to pomaga zmanjšati njihovo raven stresa.

Delo od doma lahko izboljša ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter zaposlenim omogoči, da se izognejo dolgotrajnim in utrujajočim vožnjam v službo ter se v odsotnosti hrupa v pisarni lažje osredotočijo na delo.

5. Sprejmite avtomatizacijo

Ob obilici programske opreme in tehnologije, ki jo poganja umetna inteligenca, ni razloga, da bi zaposleni opravljali dolgočasna in ponavljajoča se opravila, ki jih lahko opravi stroj. 

Vnos podatkov, poročanje in celo odgovarjanje na e-poštna sporočila je le nekaj primerov nalog, ki jih je mogoče avtomatizirati.  

S pomočjo te tehnologije lahko zaposleni porabijo manj časa za neproduktivna administrativna dela in več časa posvetijo pomembnejšim nalogam. 

Uvedba teh sistemov res zahteva finančni vložek, a če se bodo zaposleni zato namesto preverjanja neštetih e-poštnih sporočil lahko osredotočili na rast podjetja in njegovo dobičkonosnost, se vam bo naložba kmalu povrnila.

6. Uvedba programov zdravja in dobrega počutja

Skrb za zdravje in dobro počutje zaposlenih je pomemben vidik upravljanja delovne sile, vendar podjetja pogosto ne izvajajo ničesar, kar bi ju spodbujalo. 

A to lahko močno vpliva na produktivnost. Če zaposleni čutijo, da je delodajalcu zanje mar, so bolj zavzeti za opravljanje svojih nalog, njihovo delo pa je bolj kakovostno. 

Dobro počutje zaposlenih lahko izboljšate na naslednje načine: 

  • ponujanje subvencioniranega članstva v telovadnici ali namestitev telovadnice na lokaciji podjetja,
  • zagotavljanje skupinske vadbe in/ali meditacije,
  • uvedba izzivov, kot so tekmovanja v številu korakov,
  • vzpostavitev pohodniškega ali tekaškega kluba,
  • zagotavljanje zdravstvenih in drugih kontrolnih pregledov,
  • zagotavljanje zdravih živil v menzah in avtomatih s hrano,
  • izvajanje programa za psihološko podporo zaposlenim (Employee Assistance Program, EAP),
  • ponujanje svetovalnih storitev in delavnic za obvladovanje stresa.

7. Registracija in evidenca delovnega časa

Registracija delovnega časa je odličen način za pridobitev popolne slike o tem, kaj, kdaj in koliko delajo vaši zaposleni. 

Evidenca delovnega časa in njegovo spremljanje v realnem času za naloge in projekte vam bosta natančno pokazala produktivnost posameznega zaposlenega.

Pomembno je, da zagotavljata zanesljive in natančne podatke, ki vam lahko hitro pokažejo, kje se skrivajo neučinkovitosti. Brez teh informacij je zelo težko optimizirati delo in razumeti, katere ukrepe za povečanje produktivnosti bi bilo smiselno izvesti.

Sodobna digitalna registracija delovnega časa vam bo omogočila nadzor nad nadurami in učinkovito razporejanje zaposlenih, da ti ne bodo preobremenjeni ali premalo izkoriščeni.

Poleg tega olajšuje tudi delo na daljavo in fleksibilen delovnik.

A tega ne smete uporabljati za mikroupravljanje. Cilj ni podrobno preučevanje porabe vsake sekunde, temveč razumevanje razlogov za morebitno neproduktivnost zaposlenih in sprejemanje izvedljivih ukrepe za njeno zmanjšanje.

Ne glede na to, katere metode za povečanje produktivnosti izberete zase ali za svoje podjetje, je pomembno, da ostanete dosledni. Če jih spremenite v navade, bo vaš način dela dolgoročno enostavnejši in učinkovitejši.