NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Študija primera

Sodobna skladiščna logistika v distribuciji računalniške opreme

Sodobna skladiščna logistika v distribuciji računalniške opreme Sodobna skladiščna logistika v distribuciji računalniške opreme

Alterna Intertrade Alterna Intertrade d.d., Ljubljana kot distributer računalniške opreme deluje že od leta 1992. Družba je vodilni IBMov partner v Sloveniji in prek distribucije izdelkov Lexmark zaseda drugo mesto na področju tiskalniških rešitev. V njeni ponudbi svetovno blagovnih znamk so še Lenovo, ACER, Belkin, Apple, MGE, Network Associates, Sony VAIO, AVM , Eicon, Dicota Apacer ter oprema za izdelke proizvajalcev HP, Epson in Canon. Družba izvaja tudi implementacijo in distribucijo programske opreme kot so: IBM Tivoli SW, SAP, McAfee, Linux, Novastore, Voxtron, Script Logic ter WinZip.


Sodobna skladiščna logistika v distribuciji računalniške opreme

V podjetju Alterna Intertrade d.d., ki je eden največjih slovenskih distributerjev računalniške opreme, so z namenom izboljšanja oskrbe poslovnih partnerjev izvedli modernizacijo logističnih procesov in informacijske podpore na osnovi logističnega paketa Accellos.

Uspešnost poslovanja distribucijskih podjetij je v veliki meri pogojena s kakovostno informacijsko podporo logistiki. V Alterni Intertrade d.d. so v želji po izboljšanju kakovosti dobav maloprodajnim podjetjem in končnim kupcem prenovili skladiščno poslovanje z rešitvijo Špice International. Ta rešitev vključuje celovit programski paket za vodenje skladiščnega poslovanja Accellos, radijsko vodene terminale Motorola MC 3000 ter neposredno integracijo s poslovnim informacijskim sistemom.

»Z uvedbo novega skladiščnega informacijskega sistema smo zmanjšali število napačnih dobav, izboljšali nadzor nad delovnimi nalogi ter zagotovili tako sledljivost izdelkov kot tudi priprave naročil«, je povedal Marko Kuralt, direktor družbe Alterna Intertrade, d.d. V podjetju se zavedajo, da je na zahteve po rasti poslovanja na omejenem tržišču mogoče odgovoriti samo s kakovostnimi storitvami ter pravočasno in natančno dobavo. To je zlasti pomembno za dostavo maloprodaji, ki predstavlja 30 odstotkov prihodkov družbe in kjer načrtujejo od 10- do 15-odstotno letno rast.

Pred uvedbo novega sistema so v Alterni večino skladiščnih postopkov vodili ročno ter s pomočjo poslovnega informacijskega sistema Microsoft Dynamics NAV. „Največjo težavo so predstavljali izgubljeni in podvojeni delovni nalogi ter nepreglednost odbiranja, kar se je kazalo v napačnih dobavah,“ je pojasnil Kuralt. „Z uvedbo sledenja izdelkom in lokacij prek črtne kode ter neposredno integracijo skladiščnega in transakcijskega sistema načrtujemo, da bomo bistveno zmanjšali napake zaradi človeškega faktorja.“

»Z manjšali smo število napačnih dobav, izboljšali nadzor nad delovnimi nalogi ter zagotovili tako sledljivost izdelkov kot tudi priprave naročil.«

Optimizacija osnovnega poslovnega procesa

V sklopu vpeljave nove programske opreme za skladiščno poslovanje je Alterna v sodelovanju s Špico izvedla prenovo logističnih procesov ter poskrbela za celovito informatizacijo blagovnega toka. V novem sistemu izvajajo vse skladiščne postopke, od prevzema in uskladiščenja do komisioniranja in odpreme, za skupno več kot 3.500 aktivnih izdelkov. „Najbolj zahteven del projekta je bila integracija logističnega in poslovnega sistema, saj smo želeli vzpostaviti natančno sledenje celotnemu blagovnemu in finančnemu toku, od naročila do dobave in pošiljanja računov,“ je povedal Kuralt in dodal, da bodo v prihodnjih mesecih izvedli tudi optimizacijo obstoječih procesov.

Tesna povezava poslovnega in logističnega sistema omogoča avtomatizacijo glavnega poslovnega procesa v družbi. Na osnovi naročila strank se namreč v poslovnem informacijskem sistemu generirajo delovni nalogi, ki se prenesejo v skladiščni sistem in nato na mobilne terminale. Po končanem komisioniranju se zaključeni nalog samodejno prenese v poslovni sistem, kjer se pripravi dobavnica, račun in izvedejo ustrezne knjižbe.

Z integracijo so omogočili uporabo sistema na več ravneh poslovanja ter natančno sledenje statusom naročila vse do izdelave fakture. Novi skladiščni sistem uporabljajo skladiščniki, v neposrednem logističnem procesu pa vodstvo logistike za spremljanje učinkovitosti dela v skladišču, nabava za spremljanje statusov prevzemov, skrbniki kupcev za spremljanje statusov naročil in reklamacij ter najvišje vodstvo za pregled nad poslovanjem.

Učinkovito delo v skladišču

S programom Accellos so v Alterni izboljšali vse faze skladiščnega procesa. Program poleg vodenega komisioniranja skrbi tudi za naročanje oziroma dostavo blaga iz drugih skladišč. V podjetju namreč blago skladiščijo na štirih lokacijah, pri čemer končne pošiljke kupcem pripravljajo samo v prehodnem skladišču. V primeru, da se blago nahaja na drugi lokaciji, skladiščniki naročajo paletno ali glede na zaloge, pri čemer je poskrbljeno tudi za združevanje dostave glede na naročila. „Z novim sistemom smo optimizirali zalogo v prehodnem skladišču ter povečali produktivnost in kakovost dela skladiščnikov,“ je povedala Vida Ambrož, vodja logistike v Alterni.

Alterna je ob uvedbi skladiščnega sistema izvedla označevanje in sledenje blaga s črtno kodo, vključno z označevanjem lokacij. Na ta način so si zagotovili možnost samodejnega razporejanja blaga po lokacijah ob prevzemu, optimizacijo komisionirnih poti ter kakovostnejšo inventuro. Da bi zagotovili popolno sledenje artiklom so v zbirko podatkov o artiklih vnesli tudi serijske številke.

Sedaj z istim sistemom učinkovito vodijo tudi reklamirano blago, izdajo blaga za potrebe servisa, ki ga v Alterni zagotavljajo za vse blagovne skupine, ter konsignacijsko prodajo.

Napredne storitve

Sodoben skladiščni sistem Alterni pomeni zmogljivo osnovo za izboljšanje njihovih storitev. Kot je pojasnila Ambroževa, bodo preko skladiščnega sistema zagotovili strankam spremljanje naročil ter jih obveščali o dostavi oziroma o pripravljenih pošiljkah. V prihodnosti načrtujejo tudi vzpostavitev tesnega sodelovanja s ponudniki storitev paketne dostave ter vzpostavitev elektronskega poslovanja z logističnimi podjetji ter s strankami. „Z Accellosom smo poleg izboljšanja poslovanja v skladišču dosegli tudi boljši pregled z vidika komerciale, ki ima vpogled v status posameznega naloga,“ je še povedala Ambroževa. V Alterni Intertrade d.d. so z uporabo skladiščnega sistema Accellos izboljšali preglednost skladiščnih procesov in standardizirali postopke. „Pričakujemo, da se nam bo naložba v Accellos povrnila že z vidika odprave škode zaradi napačnih dobav,“ je še dejal Kuralt. Povečana produktivnost in natančnost dela v skladišču ter uvajanje novih podpornih storitev za stranke pa bodo podjetju omogočile dodatno izrabo potencialov za znižanje operativnih stroškov ter rast prodaje.

»S programom Accellos smo izboljšali vse faze skladiščnega procesa.«