NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Študija primera

Optimizacija skladiščnega poslovanja v Plodinah

Optimizacija skladiščnega poslovanja v Plodinah Optimizacija skladiščnega poslovanja v Plodinah

Plodine, ena večjih hrvaških trgovskih verig, poznana po skrbi za svoje kupce in po bogati ponudbi domačih izdelkov, je za osemkrat povečala učinkovitost dela v skladišču. To so dosegli v skupnem projektu s Špico in z uporabo Špicinih rešitev WMS: Highjump WMS, Špica Voice Extreme in Honeywell Vocollect. 

Zaradi uvedene rešitve so komisioniranje skrajšali iz treh na dve izmeni

Glavnina projekta se je dogajala v centralnem skladišču s 17.862 m2 v bližini Reke, iz katerega oskrbujejo 82 trgovin, ki jih imajo Plodine po celi državi. Leta 2016 je v skladišču delalo okoli 120 zaposlenih v treh izmenah (40 v vsaki izmeni). Preko celega dne je skladišče odpremilo 1.000 postavk artiklov. Z novo rešitvijo se komisionira samo še v dveh izmenah, ostali skladiščni procesi se še vedno izvajajo v treh izmenah, vse pa je med sabo avtomatsko sinhronizirano. Od aprila 2018 naprej skladišče dnevno odpremi 8.000 postavk artiklov.

undefined

Proste roke, prost pogled

Take neverjetne rezultate sta Plodine in Špica dosegli leta 2017 z uvedbo WMS z glasovnim vodenjem in s hkratno optimizacijo skladiščnih procesov in organizacijo prostora. Prejšnje delo s pomočjo papirja in skladiščnega modula v ERP sistemu je zamenjal moderen in učinkovit sistem. »Novi način dela je poleg večje učinkovitosti tudi bolj varen, saj imajo zaposleni v skladišču prost pogled in prosti obe roki, ker jim ni potrebno držati ne papirja ne prenosnega čitalca črtne kode«, pojasnjuje Ivan Mićić s Plodin.

Večja učinkovitost sistema in zaupanje v izkušnje Špice sta bila glavna razloga za odločitev o uvedbi WMS sistema Highjump in rešitve Honeywell Vocollect, ki ju povezuje Špicina rešitev VoiceXtreme.

Zakaj so Plodine izbrale Špico?

  • Partner podjetjem v celotni regiji,
  • najbolj izkušena ekipa v regiji,
  • celovite rešitve za oskrbovalno verigo,
  • sodelovanje od zasnove do uvedbe,
  • prilagoditev potrebam naročnika.

Velika natančnost dela v skladišču

Za potrditev, da je skladiščnik na pravi lokaciji in pri pravem artiklu, se uporabljajo kontrolne lokacijske številke v štirih barvah, sistem pa vsakič zahteva kontrolno številke druge barve. »Na ta način zagotovimo, da si uporabniki ne morejo zapomniti številk in jih ne morejo govoriti na pamet«, pojasnjuje Ivan Mićić. Vocollect glasovna naprava A730 ima vgrajen še čitalec črtne kode, ki se uporablja za občasno dodatno kontrolo pravilnosti artikla. V primeru, ko je na eni lokaciji več različnih izdelkov, lahko sistem od uporabnika zahteva, da prebere tudi črtno kodo z artikla.

Ti mehanizmi omogočajo hitro delo skoraj brez napak. »Z uvedbo glasovno vodenega komisioniranja smo število napak občutno zmanjšali, kar je bil eden glavnih ciljev projekta,« poudarja mag. Danko Marčinko iz Špice.  

Doseženi cilji projekta

  • Manj napak
  • Večja hitrost
  • Večja varnost
  • Večja produktivnost
  • Povečana ergonomija
  • Izboljšani delovni pogoji
  • Večje zadovoljstvo zaposlenih
  • Možnost širitev in izboljšav

Popolna transparentnost skladišča

Drugi pomemben učinek nove rešitve je bistveno povečana transparentnost celotnega skladišča. Vse količine, lokacije in premike vseh artiklov je sedaj možno spremljati na ekranu in jih analizirati. »Pred uvedbo WMS sistema so samo tisti zaposleni, ki so delali na nekem področju skladišča, poznali lokacijo artiklov. Vsak je bil strokovnjak za svoj 'otok v skladišču',« se spominja Mićić. Iskanje artiklov je bilo še posebej naporno, ko je bil nekdo na dopustu ali bolniški. Zdaj je brez težav možno zagotavljati odpremo v roku manj kot 24 ur od prejema naročila, saj vsi lahko delajo na vseh področjih skladišča – vse lokacije pozna WMS. To je skrajšalo tudi čas za uvajanje novih zaposlenih, kar je še posebej pomembno zaradi sezonskih fluktuacij.

»Šolanje za uporabo Talkmana traja samo pet minut«, pravi Ivan Mićić. »Definiranje individualnega govornega profila traja še dodatnih 30 minut. To vključuje prepoznavanje niza kratkih ukazov in standardiziranih odgovorov. Tako se glasovni sistem uči prepoznati izgovor, naglas in narečje posameznega zaposlenega in se odlično prilagodi uporabniku – in ne obratno," komentira Danko Marčinko, Špicin svetovalec za WMS. 

Rešitev Honeywell Vocollect Voice je tako fleksibilna, da lahko vsak zaposleni uporablja svoj materni jezik in dela v vseh področjih skladišča.