Choose languageLanguage
Študija primera

»Ljudje, ki mislijo, da ne potrebujejo takšnih rešitev, ne vedo, kaj potrebujejo.«

»Ljudje, ki mislijo, da ne potrebujejo takšnih rešitev, ne vedo, kaj potrebujejo.« »Ljudje, ki mislijo, da ne potrebujejo takšnih rešitev, ne vedo, kaj potrebujejo.«

Rešitev: Špica All Hours

Vsebina:

  • Kako to, da so se v pivovarni odločili za Špicino rešitev?
  • Zakaj so bili zaposleni pred tem nezadovoljni?
  • Zakaj se v mnogih podjetij ne zavedajo vseh prednosti novih tehnologij?

undefined

  • Panoga: živilska industrija – pivovarna
  • Velikost organizacije:  majhna
  • Število zaposlenih: 5 redno zaposlenih
  • Posebnosti: piva, številna nagrajena, poimenujejo po znanih Slovencih

Pivovarna, ki je znana po imenih slavnih Slovencev

undefined»Če podjetje v poslovanju potrebuje veliko različnih evidenc, se ni smiselno slepiti, da takšne rešitve niso potrebne,« pravi Janez Skok, lastnik in direktor Pivovarne Maister.

Pivovarna Maister iz Kamnika sodi med majhne, kraft pivovarne. Srednje velikih pivovarn v Sloveniji ni, Pivovarna Maister pa se uvršča med 5 največjih kraft pivovarn. Upoštevajoč Pivovarno Laško torej med šest največjih pivovarn. Skupaj je v Sloveniji po besedah Janeza Skoka, lastnika in direktorja Pivovarne Maister, okoli sto registriranih družb s pivovarsko dejavnostjo.

Zaposlujejo pet sodelavcev. Njihova posebnost je povezanost s slovensko zgodovino, saj piva poimenujejo po znanih zgodovinskih slovenskih osebnostih, vključno s poimenovanjem same pivovarne po generalu Maistru. Pivo varijo v Kamniku, kjer je kakovostna voda za to dejavnost. Stavijo torej na tradicijo in kakovost.

Pred kratkim, tako kot vsako leto, so poslali svoje pivo na ocenjevanje na Gospodarsko zbornico Slovenije (GZS). Letos so prejeli zlati priznanji za brezalkoholno pivo Vega in za temno pivo Noordung. V preteklosti so bila na GZS nagrajevana že druga njihova piva. V tujini pa so prejeli priznanje za svoje pivo na tekmovanju na Irskem.

Večino piva prodajo na slovenskem trgu. Že v preteklosti so priložnostno nekaj piva izvozili v Italijo, na Nizozemsko in Kitajsko. Trenutno pa se zdi, da se je začel resnejši izvoz na Madžarsko, saj prihajajo nova naročila. »Bomo videli, kaj se bo zgodilo,« pravi Janez Skok, zavedajoč se, da nastop na pivovarskih trgih ni tako preprost, kot se zdi marsikomu.

Med njihovimi pivi so najmočnejša Vega (poimenovano po Juriju Vegi), Gallus (poimenovano po Jakobu Gallusu) in general Maister. Zelo dobro se v zadnjem obdobju prodaja brezalkoholno pivo Vega. Vsa njihova piva so sicer narejena iz avtohtonih slovenskih vrst hmelja.  

Izzivi: sistem z registratorjem in prenosom podatkov na ključku USB 

Špicino rešitev All Hours so uvedli pred letom dni. Pred tem so imeli interno rešitev. Registrirali so se prek terminala. Ko so pa želeli dostopati do podatkov, so morali fizično priti do terminala in pogledati podatke.

»Največji izziv je bil vpogled v podatke, tako moj kot vpogled zaposlenih. Pred enim letom smo se še evidentirali s karticami, toda registrator ni bil povezan na daljavo, temveč so se podatki prenašali na računalnik prek ključka USB,« pojasnjuje Tina Žibert, ki v Pivovarni Maister skrbi za administrativne, kadrovske in finančne zadeve.

Ker je proizvodnja piva v Kamniku, Tina Žibert pa dela od doma, se je morala po podatke vedno zapeljati v Kamnik in jih s ključkom USB prenesti na računalnik. Nato pa še predelati, analizirati, preveriti, če kaj manjka, itn. »Bilo je zelo zoprno,« se spominja Tina Žibert in poudarja, da seveda ni imela vpogleda v trenutno, realno stanje.

Drugi razlog za uvedbo Špicine rešitve pa je bila nova zakonodaja. Tina Žibert: »Danes takšne zadeve morajo biti v oblaku.«

Rešitev: 90% manj porabljenega časa 

Zdaj ima kadarkoli dostopa do vseh podatkov o evidentiranju delovnega časa zaposlenih. Poleg tega slednji prek sistema podajajo vloge za odobritev različnih odsotnosti, ki jih nato vodja proizvodnje lahko odobri. Seveda fantje prej med sabo uskladijo dopuste, ker gre za majhno ekipo.

»Precej lažje jim je. Prej je bilo veliko nezadovoljstva. Fantje so želeli v vsakem trenutku vedeti, kakšno je njihovo evidentirano stanje. Zdaj takšnih vprašanj ni več,« razlaga Tina Žibert in posebej poudarja, da sama zdaj za te namene porabi 90 odstotkov manj časa.

Prehod je bil preprost. Sistem so si nastavili sami. Na začetku je bilo treba nastaviti aplikacijo, da služi potrebam v podjetju, zdaj pa se dejansko samo še upravlja s podatki tako, da se ob koncu preveri v aplikaciji, če so vsi podatki vneseni, nato pa se jih pošlje znotraj aplikacije v obračun plač.

Zaposleni se evidentirajo samo z mobilnimi aplikacijami. Med petimi zaposlenimi je namreč tudi sodelavec, ki je večino časa na terenu. »To je bil tudi eden od izzivov, ki smo jih imeli,« pravi Tina Žibret. Oseba, ki dela na terenu, namreč ne pride vsak dan zjutraj v službo. Štarta iz svoje lokacije doma. Iz službe se vrne lahko šele popoldan ali celo naslednji dan. Zato so se odločili za rešitev z mobilnim evidentiranjem za vse. Fantje imajo aplikacijo naloženo na svojih oziroma na službenih telefonih.

Niso potrebovali veliko Špicine podpore. Toda Tina Žibert pravi, da pozna Špico iz drugega poslovnega okolja in ima dobro izkušnje, zato je vedela, da je podpora odlična.

»Ko pride inšpekcija, moraš iskati med papirji. Koliko časa bo podjetje izgubilo, če se najdejo napake? Bolje je iti v korak s časom in izkoristiti tehnologijo, ki je na voljo,« pravi Janez Skok.

Zakaj Špicina rešitev lahko koristi tudi majhnemu podjetju?

Zakaj se je manjša pivovarna odločila za takšno rešitev? »Vabimo vas v našo pivovarno, da boste videli, kako pomembno je iti v korak s časom. Ljudje, ki mislijo, da ne potrebujejo takšnih rešitev, ne vedo, kaj potrebujejo. Mi smo ena redkih pivovarn, ki imamo res dober lasten program, tudi za spremljanje zalog, za recepture itn. Lahko bi rekli, da tega ne potrebujemo, ker vsaka stvar nekaj stane.

Ampak ko enkrat začneš delati fizično s papirji, vidiš, koliko je teh zadev. Ko pride inšpekcija, pa moraš iskati med njimi. Koliko časa bo podjetje v tem primeru izgubilo, če se najdejo napake? Bolje je iti v korak s časom in izkoristiti tehnologijo, ki je na voljo. Če podjetje v poslovanju potrebuje veliko različnih evidenc, se ni smiselno slepiti, da takšne rešitve niso potrebne,« pravi Janez Skok in dodaja:

»Še posebej to velja za majhna podjetja. Narobe je, če ta še vedno ne znajo računati oziroma ne vračunajo svojega časa, ki ga porabijo za določena opravila. In mislijo, da ta čas nič ne stane. To je pogosta napaka v naši panogi. Na koncu, ko se postavlja cena piva, je zelo pomembno, koliko delovnega časa je bilo porabljeno za delo z dokumenti.«

undefined

Prednosti

Privarčevano:

  • vsaj 90% časa za zbiranje, preverjanje, analizo in obdelavo evidentiranih podatkov za plače,
  • nič več potrebnega časa za odgovore zaposlenim glede njihovega evidentiranega stanja. 

Prednosti po področjih:

  • za zaposlene: na telefonih imajo vpogled v lastno stanje, dopuste lahko priglasijo prek aplikacije, možno pa je tudi evidentiranje s terena,
  • za administracijo: občutno manj dela za pripravo podatkov za obračun plač,
  • za IT: popolna kompatibilnost Špicine rešitve za posredovanje podatkov v računovodstvo,
  • za organizacijo dela: ni zamudnega dela s papirnatimi dokumenti ali zastarelimi rešitvami.