NE SPREGLEJTE  •  Dopusti v 2025 - načrtujte jih pravočasno in s pomočjo aplikacije All Hours ➡️ IZVEDITE VEČ   
Choose languageLanguage
Študija primera

Digitalizacija za preobrazbo oskrbovalne verige

Digitalizacija za preobrazbo oskrbovalne verige Digitalizacija za preobrazbo oskrbovalne verige

Carglass uporablja v svojem osrednjem skladišču v Sloveniji WMS programsko opremo, ki jo je implementirala Špicina ekipa.

IZZIVI:

  • Optimizirati prodajno verigo Carglassa v Sloveniji.
  • Poenostaviti opravila v zvezi s skladiščenjem in odpošiljanjem naročil.
  • Odpraviti napake v komisioniranju.

WMS programska oprema:

  • Programska oprema Easy WMS družbe Mecalux.
  • Parametrizacija in nastavtitev programske opreme za podporo procesom naročnika.

PREDNOSTI:

  • Natančen nadzor nad 8.000 inventarnimi številkami in kategorizacija avtostekel glede na blagovno znamko in serijsko številko.
  • Reorganizacija devetih skladišč v Sloveniji in izboljšana podpora za stranke.
  • Manj napak pri dostavi naročil v servisne delavnice.

Skupina Belron velja s Carglass®, eno svojih blagovnih znamk, za vodilnega izvajalca popravil, menjav in ponovnih kalibracij avtostekel vseh avtomobilov, ne glede na znamko, model ali leto izdelave. Prizadeva si, da bi težave svojih strank rešila čim bolj zadovoljivo. Namesto da bi jih zamenjala, avtostekla popravi, s čimer stranke prihranijo čas in denar.

undefined

O podjetju Carglass Slovenija

  • Panoge: Avtomobilski in rezervni deli
  • Ustanovitev: 1897 Cape Town, Republika Južna Afrika
  • Mednarodna prisotnost: 40 držav
  • Število zaposlenih: 27.000 (leto 2020)
  • Št. strank na letni ravni: 14,9 mio (leta 2020)
  • Spletna stran: www.carglass.si
»Digitizirati smo želeli svojo logistiko, saj so obseg poslovanja nenehno rasle, zaradi česar je bilo obvladovanje dela v skladišču in podpora servisu čedalje težje,« pojasnjuje Dejan Šeruga, direktor družbe Carglass v Sloveniji.

V družbi, ki se ukvarja s popravili in menjavami avtostekel, so vedeli, da je digitizacija njihovega skladišča najboljši način za dvig kvalitete dela in zadovoljstva njihovih strank.

WMS rešitev, ki jo uporablja družba Carglass, nadzorje zalogo preko 8.000 različnih artiklov in zagotavlja optimizacijo dela v skladišču ter upravljanja z zalogami.Gospod Šeruga pravi: »Rešitev, ki jo je vpeljala Špica, vodi vse procese, od prevzema blaga in skladiščenja, do priprave naročil in odpošiljanja.« 

Digitizacija s programsko opremo WMS je izboljšala obratovanje skladišča ter podjetje motiviralo, da reorganizira svojo celotno oskrbovalno verigo. »Naše osrednje skladišče’ je v Celju od koder s pomočjo WMS zalagamo še ostala tri skladišča in naših devet servisnih delavnic po Sloveniji.«

Zanimivo je tudi, da je skladišče opremljeno s skladiščnimi policami, ki jih je družba Mecalux zasnovala za skladiščenje avtostekel. Avtostekla so tako ustrezno zaščitena in označena.

»Rešitev WMS, ki jo je vpeljala Špica, je izboljšala obratovanje našega osrednjega skladišča v Sloveniji in okrepila našo celotno oskrbovalno verigo. Digitizacija nam je pomagala optimizirati procese in zmanjšati število napak, ki nastanejo ob sprejemu in odpošiljanju blaga. S programsko opremo WMS lahko natančno nadziramo zalogo preko 8.000 različnih artiklov in v realnem času spremljamo prave odločitve.« Dejan Šeruga, direktor, Carglass Slovenija

Izzivi ročne logistike

V preteklosti je družba Carglass vse svoje logistične dejavnosti izvajala s pomočjo poslovnega sistema Vasco. Za izvajanje opravil so morali operaterji natisniti list papirja, na katerem so bila navedena naročila, ki jih je bilo treba pripraviti, ali inventarne številke, potrebne za pripravo vsakega naročila. Tak način dela je imel svoje pomanjkljivosti.

Za začetek: tveganje za napake je bilo izredno visoko, kar je želela družba preprečiti. Različne vrste avtostekel so si med seboj precej podobne, vse pa so označene z zelo dolgo in zapleteno kodo. Včasih so operaterji servisnim delavnicam poslali napačen del avtomobilskega stekla, zato so bila potrebna vračila in ponovna naročila. Zaradi tega je prihajalo do zamud in pritožb s strani strank.

undefined

Nadzor na zalogo in blagom je bil povsem ročen in zato popolnoma odvisen od zaposlenih. »Ena od pomanjkljivosti ročnega upravljanja je bila, zamude pri pripravi blaga,« pove gospod Šeruga.

Drug izziv, ki ga je želela družba Carglass rešiti, je bil izboljšanje produktivnosti pri delu vv skladišču in komisioniranju. Artikli so bili shranjeni na različnih lokacijah, kar je pomenilo, da so se morali operaterji sprehajati po celem objektu, da bi našli ustreznega. »Dinamika je bila izredno neproduktivna in je ustvarjala dodatne stroške,« dodaja gospod Šeruga.

Izzive v logistiki družbe Carglass so imeli tudi pri odpremi naročil. »Delo je potekalo s papirjem z veliko ročnega prepisovanja. Posledično ni bilo samo počasno temveč tudi s prepogostimi napakami,« pravi gospod Šeruga.

Ena od najpomembnejših izboljšav pa je bila natančen nadzor nad zalogo. G. Šeruga pravi: »Prej je bil nadzor nad zalogo res velika bolečina.« Napačne informacije o zalogi so bile pogste. Tako so izdelki, ki bi morali biti v na zalogi, v praksi manjkali. »Zavedali smo se, da je tak način dela dolgoročno nevzdržen. Prelomno točko smo dosegli leta 2020,
ko smo v Celju otvorili novo skladišče. Število novih artiklov je naglo naraščalo in zavedli smo se, da
bomo morali opustiti ročno vodenje zalog,« pojasnjuje g. Šeruga.

Zaradi tega so v družbi Carglass začeli iskati sistem za vodenje skladišča (Warehouse Management System; WMS).

Prednosti digitalnega poslopja

Družba Carglass se je za posodobitev svojega osrednjega skladišča z napredno programsko opremo za vodenje skladišča obrnila na tehnološko družbo Špica. »To je eden največjih projektov družbe Carglass Slovenija v zadnjih letih, zato želimo imeti zanesljivega partnerja, ki nam lahko nudi podporo, ima potrebna strokovna znanja in ustrezne reference v tem sektorju. Odločili smo se za družbo Špica, ki je v naši državi eden vodilnih dobaviteljev tehnoloških rešitev za oskrbovalne verige. Skupaj smo izbrali sistem za vodenje skladišča, ki najbolje izpolnjuje naše zahteve,« dodaja gospod Šeruga.


Družba Špica je analizirala zahteve družbe Carglass in predlagala vpeljavo programske opreme Easy WMS družbe Mecalux – sistem za vodenje skladišča, ki lahko natančno nadzira celoten tok materiala skozi skladišče, pravočasno opozori na zmanjšanje zalog in poveča produktivnost ter zmanjšuje število napak. »Programsko opremo Easy WMS Uporabljamo pri vseh procesih, od prevzema blaga in skladiščenja do komisioniranja in odpošiljanja avtostekel v servisne delavnice,« pravi gospod Šeruga. 

Za nadzor in optimizacijo vseh procesov so poskrbeli z integracijo programske opreme Easy WMS s sistemom VASCO ERP. Programski opremi si med seboj izmenjujeta podatke in informacije, ki so ključni za učinkovito upravljanje skladišča in zagotavljanje dobičkonosnosti vseh logističnih dejavnosti, ki tam potekajo. Poslovni sistem pošilja WMS-ju zahteve za pripravo naročil. S pomočjo WMS pa lahko vodja skladišča ustrezno organizira delo skladiščnikov. »Ena od prednosti programske opreme Easy WMS je ta, da je v hipotetičnem primeru, ko povezava med obema programskima opremama ne deluje, delo v skladišču še vedno mogoče. Na srečo je sistem Easy WMS zelo stabilen in zanesljiv,« pravi gospod Šeruga

Dodatna in zelo očitna prednost digitizacije procesov v Carglassu je ta, da za izvajanje opravil ni potrebna uporaba papirja. Operaterji se po skladišču premikajo s čitalniki RF (radiofrekvenčnimi čitalniki), ki posredujejo navodila iz programske opreme Easy WMS. »Čitalniki RF so povsem enostavni za uporabo. V primerjavi z našim prejšnjim načinom dela so operaterji zdaj mnogo hitrejši in natančnejši pri izvajanju svojih opravil,« pojasni gospod Šeruga.

undefined

Družba Carglass je zabeležila znatne izboljšave skladiščnih procesov, še posebej vodenja zalog. V objektu od dobaviteljev in svojih skladišč vsak dan prevzamejo veliko število palet. Palete v družbo Carglass pripotujejo iz različnih evropskih držav (med drugim tudi iz Nemčije, Avstrije, Belgije in Italije). Ko prispejo, operaterji palete identificirajo z odčitavanjem črtne kode s pomočjo čitalnikov RF. Programska oprema Easy WMS nato natisne nalepko za vsako avtosteklo in na nalepki navede serijsko številko, podatke o dobavitelju in blagovni znamki. Na koncu vsakemu avtosteklu dodeli mesto, pri čemer upošteva vse spremenljivke. »S programsko opremo Easy WMS je postopek prevzema mnogo hitrejši kot prej. Na ta račun smo prihranili čas, ki ga lahko zdaj namenimo drugim procesom,« pravi gospod Šeruga.

Programska oprema Easy WMS je med drugim poenostavila in pospešila pripravo in odpošiljanje naročil. Skladišča in centri za popravila družbe Carglass v Sloveniji artikle, ki jih potrebujejo, naročijo iz glavnega skladišča. Operaterji naročena avtostekla locirajo in odpošljejo takoj, ko je to mogoče. »Komisioniranje je precej bolj dinamično. Nič več ne izgubljamo časa s pripravo potrebne dokumentacije. Takoj ko stranka naroči avtosteklo, ga lociramo in odpošljemo. Operaterji lahko zdaj enostavno poiščejo artikle,« pravi gospod Šeruga. Pred digitizacijo skladišča so imeli operaterji pogosto težave z iskanjem avtostekel, ki so jih potrebovali. Odkar imajo programsko opremo Easy WMS, teh težav nimajo več. »Zadovoljstvo strank se je izboljšalo,« poroča gospod Šeruga.

Poleg optimizacije glavnega skladišča družbe Carglass je programska oprema Easy WMS neposredno vplivala na celotno oskrbovalno verigo družbe v Sloveniji. »Digitizacijo osrednjega skladišča smo izkoristili tudi pri odločitvah glede izboljšav drugih objektov. Povečali smo uporabne površine, pri čemer sta pomembno vlogo igrala red in čistoča. Poleg tega smo se odločili, da bomo hranili le zaloge, ki so bistvene za izvajanje naših storitev, da bomo stalno usposabljali svoje operaterje in da bomo obnovili naš vozni park viličarjev,« še pove gospod Šeruga.

Preobrazba oskrbovalne verige

»Kljub pandemiji covida-19 smo uspeli svojo zadnjo vrstico v bilanci leta 2020 v primerjavi z letom 2019 izboljšati. V letu 2021 in kasneje želimo to rast nadaljevati. Zato smo vpeljali ukrepe, s katerimi bomo lahko svojim strankam zagotavljali še boljše storitve,« razloži gospod Šeruga.

Digitizacija glavnega skladišča v Celju je prvi korak na poti do optimizacije oskrbovalne verige družbe. Ta prilagodljiv in uporabniku prijazen je družbi Carglass omogočil, da izboljša svoje skladiščne procese in natančno nadzira vso zalogo in zagotovi hitro distribucijo naročil.

S preobrazbo objekta v Celju je do izraza prišel pomen logistike za družbo Carglass. Poleg tega je programska oprema Easy WMS družbi Carglass omogočila večji nadzor nad vsemi dejavnostmi. »Programska oprema ustvarja poročila o vsem, kar se dogaja v skladišču. Zbrane informacije omogočajo analizo različnih scenarijev in vpeljavo strateških izboljšav,« pravi gospod Šeruga.