NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "TOP 3 trendi v intralogistiki", 23.4.24 od 9.00 - 09.30 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Študija primera

Ena identifikacijska kartica za vse potrebe zaposlenih v tovarni

Ena identifikacijska kartica za vse potrebe zaposlenih v tovarni Ena identifikacijska kartica za vse potrebe zaposlenih v tovarni
Datum
30/09/2022

V tovarni robotov ni prostora za napake. Temu primerno je zagotovljena sledljivost vseh procesov, materiala in opravljenega dela – nad delom zaposlenih in robotov pa bedi sodobna tehnologija.

Kaj boste spoznali v študiji primera Yaskawa:

  • kako Špicine identifikacijske kartice pripomorejo k učinkovitejšemu obračunu plač, upravljanju z obiskovalci in celo k ergonomskim nastavitvam delovnih postaj za vsakega posameznika,
  • kako so s kreiranjem različnih urnikov dela in izmen optimalno obremenili delovno silo in privarčevali,
  • kako so s povezovanjem različnih informacijskih okolij izboljšali optimizirali delovne procese in dvignili produktivnost dela.

undefined

  • Podjetje:  Yaskawa EUROPE ROBOTICS d.o.o.
  • Industrija: robotika
  • Leto ustanovitve: 2017
  • Štart proizvodnje: Januar 2019
  • Število zaposlenih: 110
  • Spletna stran: www.yaskawa.si

Poslovni izziv

Moderna tovarna zahteva moderne rešitve

Ob vhodu v podjetje so nameščeni terminali Špicinega sistema za kontrolo pristopa in beleženje delovnega časa. V Yaskawi so želeli sicer odlično rešitev še nadgraditi in tako še bolj digitalizirati same poslovne procese. Zamislili so si številne nove integracije in optimizacije -  predvsem pri identifikaciji in upravljanja z obiskovalci in zaposlenimi, pri hitrejšem in natančnejšem obračunu plač in pri nižanju stroškov dela na račun izboljšane sledljivosti delovnih procesov in materialaZ bralniki identifikacijskih kartic so zato opremili tudi omare z delovno opremo, kot so rokavice, svedri, spreji itd.

 »Čeprav gre za delovno opremo, ki se pri delu obrablja oziroma porablja, smo z uvedbo sledljivosti na to področje dosegli približno 30 % manjšo porabo,« so dodali iz Yaskawe.

Rešitev

Ob zamenjavi delavca na delovnem mestu, se samodejno prilagodi tudi višina delovne mize 

Prvi stik s sodobnimi tehnološkimi rešitvami zaposleni in obiskovalci dobijo že na parkirišču, kjer se identificirajo pred zapornicami. Zaposleni razpolagajo s Špicinimi identifikacijskimi karticami, ki jih lahko uporabljajo v vseh prostorih v tovarni, do katerih imajo dostop in pri uporabi drugih povezanih  sistemov, kot na primer sistem za tiskanje, za prevzem prehrane in zaščitne opreme. Medtem pa se obiskovalci na recepciji predstavijo preko domofonskega sistema, ki jim omogoča tudi video klic točno določene osebe, npr. tiste, h kateri so prišli na sestanek. Ta jim nato preko aplikacije na računalniku ali mobilni napravi omogoči dostop na parkirišče

Omenjena integracija s sistemom IP- in video telefonije omogoča upravljanje obiskov podjetja. Sistem za registracijo delovnega časa zagotavlja, da se vsi podatki o delovnem času sproti beležijo v osrednjem poslovno-informacijskem sistemu in v določenih intervalih izvozijo k zunanji računovodski službi z namenom obračuna plač. 

Podatki za obračun plač so natančni in hitro obdelani tudi na račun dejstva, da so identifikacijske kartice zaposlenih uporabljane v najrazličnejših sistemih in rešitvah podjetja. V tovarni robotov so namreč sistem kontrole pristopa iz spremljanja in upravljanja dostopa do posameznih prostorov s pomočjo lastno razvite aplikacije razširili še na posamezna delovna mesta. Posamezna delovna postaja namreč »ve«, kateri zaposleni lahko delajo na njej in kakšne so njihove ergonomske nastavitve, za kar najbolj udobno in učinkovito delo. 

Na Yaskawinih lokacijah v Ribnici in Kočevju uporabljajo  okoli 50 terminalov za kontrolo dostopa in blizu sto bralnikov identifikacijskih kartic. Ponosni so na lastno nadgradnjo omenjenega sistema, saj so poskrbeli, da noben zaposleni ne more delati na delovnem mestu, za katerega ni predhodno usposobljen. To se preveri že ob prijavi na delovnem mestu oziroma postaji, kar nam zagotavlja popolno sledljivost delovnih procesov. 

"Ob zamenjavi delavca na posameznem delovnem mestu, se npr. samodejno prilagodi tudi višina delovne mize,« so delovanje nadgrajene rešitve Time & Space," so komentirali v Yaskawi.

Tudi dostop do posameznih področij je striktno urejen, pri čemer prostori s strogo omejenim dostopom zahtevajo dvonivojsko avtentikacijo uporabnika (poleg identifikacijske kartice še vnos gesla).

Urnike dela so povezali s pristopno kontrolo

Povezava urnikov dela in pristopne kontrole omogoča, da vsak posameznik vsak v izbrani prostor ob točno določenem časovnem intervalu. Urniki so celo sezonsko prilagodljivi in upoštevajo različne lokalne posebnosti – npr. delo zimske službe, poleg tega pa se hitro prilagodijo spremembam, ki jih zahtevajo pooblaščeni skrbniki – npr. dodajanje delovnega dne med vikendom. 

Ob gradnji nove tovarne je bila uvedba naprednega sistema kontrole dostopa že skrbno načrtovana in tudi izvedena skladno z načrtom, tudi terminskim. Osebje je vse sisteme lahko uporabljalo že od prvega dne. So pa razvijalci v tovarni možnost rabe osebnih identifikacijskih kartic kmalu še razširili na nova področja. 

Tehnologijo so prilagodili posamezniku in dobili zadovoljne in učinkovite zaposlene 

V Yaskawi so v novi tovarni poskrbeli še za avtentikacijo uporabnikov na področju tiskanja. Zaposleni, ki želi natisniti dokumente, te pošlje na tiskalniški strežnik, nato pa jih po identifikaciji lahko natisne na kateremkoli tiskalniku v podjetju. Dokumenti tako ne čakajo na tiskalniku in predstavljajo varnostnega tveganja, prav tako pa se ob identifikaciji uporabnika v posamezno večopravilno napravo takoj naložijo tudi njegove nastavitve glede tiskanja in skenirja in prilagodi uporabniški vmesnik. Rezultat? Izjemno zadovoljstvo pri tiskanju in skeniranju ter manjša poraba papirja. 

Zaposlenim so všeč tudi personalizirane identifikacijske kartice s fotografijo, saj jih lahko uporabijo na avtomatih s pijačami v podjetju in celo za naročanje hrane pri zunanjem ponudniku prehrane v delovnem času. »Ne le, da smo v podjetju v času pandemije postavili terminal za naročanje hrane, zdaj zaposlenim v menzi postrežejo točno tisto, kar so naročili – tudi za cel delovni teden vnaprej – sistem pa to avtomatsko poknjiži in samodejno obračuna.« 

undefined

Kakovosten ponudnik prinaša dodano vrednost

Rešitev Time & Space je slovenski podružnici korporacije Yaskawa implementiralo podjetje Špica iz Ljubljane, ki z Yaskawa Slovenija sodeluje že skoraj dve desetletji. Glede na pretekle odlične izkušnje s podjetjem Špica sploh nismo razmišljali o drugem partnerju na področju kontrole pristopa in beleženja delovnega časa.

»Kot stranka s sklenjeno vzdrževalno pogodbo smo deležni tudi rednih preventivnih pregledov. Na enem izmed pregledov so Špicini strokovnjaki na naši infrastrukturi ugotovili potencialno varnostno pomanjkljivost, ki je mi verjetno nikoli ne bi opazili, in jo na lastno pobudo tudi odpravili. Takšnega proaktivnega partnerja si vsako podjetje lahko le želi," so pohvalili v Yaskawi.

Podatki za dodatno motivacijo zaposlenih

Skladno s trendi stalnega izboljševanja kakovosti dela in zadovoljstva zaposlenih v podjetju Yaskawa Slovenija načrtujejo izvoz podatkov v sodoben kadrovski sistem, ki bo po analizah služil za izdelavo personaliziranih načrtov glede razvoja in napredovanja kot tudi motivacije in nagrajevanja zaposlenih. 

»Tovarna robotov je s podatki bogato okolje. Prav tako načrtujemo izdelavo digitalne 3D-različice tovarne, nekakšnega digitalnega dvojčka, ki bo uporabljal podatke »v živo« in nam bo omogočil napredne simulacije sprememb in optimizacij ter sprejemanje še boljših poslovnih odločitev,«  so zaključili iz Yaskawe.

Rezultati

  • Z identifikacijskim karticami in posledično z boljšo sledljivostjo, so dosegli približno 30 % manjšo porabo delovne opreme. 
  • Vstop v poslovne prostore lahko poslovnim partnerjem zaposleni odobri preko video povezave.
  • Povezali so urnike dela in kontrolo pristopa in tako omejili vstop v izbrani prostor ob točno dolečenem času.
  • Personalizirane ID kartice s fotografijo omogočajo zaposlenim naročanje prehrane, tiskanje in avtorizirane dostope v različne prostore. Najbolje pa je, da sistem vse poknjiži in obračuna avtomatsko.