NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

Učinkovita inventura v skladišču

Učinkovita inventura v skladišču
Aleš Habič
Avtor
 
3 minutno branje
Datum
11/08/2022

Kdaj pomislite na inventuro? Gotovo decembra! Ali so vaši spomini na inventuro prijetni? Navadno niso.

Kaj so najpogostejši razlogi za to, da podjetja in zaposleni obupujejo nad inventurami?

V primeru inventur s papirjem

Inventura s papirjem poteka tako, da popisovalec prejme popisni seznam (listo). Na podlagi lokacij na seznamu se odpravi k regalu, prešteje artikle in količine in to zapiše na seznam.

Podatke s popisnih seznamov mora nato nekdo pretipkati v računalnik. Sledi preverjanje stanja v sistemu s popisanim. To se izvaja v najslabšem primeru ročno v programih, kot je Excel. Razlike se nato ponovno preverjajo v skladišču.

Napake!

Kadar proces vsebuje veliko ročnega dela, se poveča število napak. Točke, kjer pridelamo napake, so:

  • štetje artiklov na policah,
  • vpisovanje števila artiklov na papirni inventurni seznam (količino se vpiše pod drug artikel, zaradi težjega pisanja na papir v skladiščnem okolju so številke često neberljive,…),
  • pretipkavanje v računalnik.

Raziskovanje napak je časovno potratna zadeva: ali gre res za napako, kje je napaka: v skladišču, v stanju, je nastala med popisovanjem, ali kje drugje v procesu?

Napak v stanju si pogosto ne moremo privoščiti, saj vplivajo ali na fizične zaloge ali računovodsko stanje, oboje pa, če ne najdemo izvora napake, povzroči drago odpisovanje in v najboljšem primeru še ponovno pojavljanje zaloge še uporabnih artiklov.

Delo za vikende v decembru

Ker je potrebno inventuro izvesti izven delovnega časa (da ne stoji delo in da je situacija stanja, kolikor se le da, zamrznjena) in ker se inventuro izvaja ob koncu leta, se pogosto zgodi, da zaposleni popisujejo za vikende v prazničnem decembru, zaradi česar trpi njihovo privatno življenje in posledično zadovoljstvo.

Špica WMS

Špica ima v svojem prodajnem naboru več različnih rešitev za Warehouse Management System (WMS – sistem za digitalizacijo skladišč), primernih za različne velikosti in poslovanja skladišč, vsem pa je skupno, da zagotavljajo:

  • online stanje zalog (koliko česa se kje nahaja, LOTe in datume),
  • online spremembe v skladišču (vsakršen premik blaga (uskladiščenje, izdaja, premik) je zabeležen elektronsko, s čimer se zmanjša število napak na minimum in prihrani kasnejše pretipkovanje podatkov v računalnik. Vsi vpleteni imajo dejansko stanje in podatke o spremembah ves čas v realnem času na voljo, zaradi česar delo poteka gladko in z bistveno manj napakami,
  • sledenje in izsledenje – zagotavljanje FIFO, FEFO protokolov, po drugi strani pa imamo ves čas na voljo podatke, kateri stranki je bilo kdaj, katero blago poslano in kdo v ekipi je to postoril.

Inventura s Špica WMS je enostavna in prijetna!

Izvaja se sproti med letom, takrat, ko imajo zaposleni čas. Tiste dni, ko je naročil manj in delovna obremenitev manjša, zaposleni med nabiranjem še popišejo stanje določenega blaga, regala,… in preveri razliko.

Konec leta tako inventura ni več potrebna. Po drugi strani pa je s tem zadoščeno tudi revizorskim zahtevam, saj so podatki zanesljivejši, ker spremembe obvladujemo takrat, ko so se zgodile

Za več informacij si oglejte našo spletno stran, ali rezervirajte sestanek.