NE SPREGLEJTE  •  🚀 Vabljeni na brezplačni webinar "Kako narediti oskrbovalno verigo ZELENO", 15.5.24 od 9.00 - 09.45 ure => REGISTRIRAJTE SE  
Choose languageLanguage
Blog

»Kaj je to 3PL?

Logistika skladišče
 
5 minutno branje
Datum
17/09/2021

Ponudniki logističnih storitev 3PL morajo strankam zagotoviti ne le skladiščenje in transport blaga, temveč predvsem informacije v realnem času – kje se blago nahaja in kako bo prišlo do potrošnika.

Svet je že leto in pol v primežu virusne pandemije, ki je močno spremenila delovanje dobavnih verig, saj je znatno vplivala na to, kako podjetja prodajajo svoje blago in kako ga dobijo potrošniki. Pandemija je ustvarila veliko izzivov za trgovce na drobno in proizvajalce izdelkov, ki sami odpremljajo in dostavljajo naročila. E-trgovina cveti kot še nikoli. 

V preteklosti so proizvajalci in trgovci (spletni ali klasični) lahko precej dobro ocenili povpraševanje ter izdelke v distribucijsko omrežje predajali na načine, da so jih spravili čim bližje mest, kjer jih bodo potrošniki najverjetneje kupili. To ni le pomagalo približati izdelke potrošnikom, temveč je hkrati vplivalo na njihovo zadovoljstvo, da so lahko tudi v primeru spletnih naročil računali na to, da bodo naročene izdelke prejeli že naslednji dan. A poplava spletnih naročil, preobremenjenost skladišč in ponudnikov logističnih storitev, so kaj hitro pokazali na razpoke – celo znotraj tako majhne države kot je Slovenija, smo v pandemiji na naročeno blago mimogrede čakali več dni, celo tednov. 

Prenesite si celoten članek

Priloga Dela "POSEL in DENAR"

Inteligentno upravljanje naročil in enotna logistika


S povečanim spletnim povpraševanjem so imeli največ težav proizvajalci oziroma ponudniki, ki so sami dostavljali naročeno blago. Ti se z večjimi »špicami« v preteklosti niso soočali, zato tudi niso imeli na voljo dovolj osebja in transportnih sredstev. Kar jih je hitro privedlo do odločitve, da velja za zagotavljanje zadovoljstva strank in njihovo obdržanje skleniti pogodbo z logističnimi partnerji, t. i. ponudniki storitev 3PL. 

»Proizvodna podjetja se zadnja leta osredotočajo predvsem na svojo primarno dejavnost, zato pogosto iščejo 3PL-partnerje, ki bi jim celovito prevzeli logistiko, od skladiščenja do dostave blaga. 3PL-ponudniki zelo pogosto izvajajo logistiko za več naročnikov hkrati in lahko svoje vire razporejajo med njimi. Iz ekonomije obsega izhaja njihova največja prednost pred lastnim izvajanjem logistike s strani proizvajalcev samih,« pojasnjuje Andrej Planina.

Kompleksnost naj upravlja tehnologija

Zaradi vse večje osredotočenosti na potrošniško izkušnjo, uresničevanje trenda dobav neposredno potrošniku (t. i. direct-to-consumer (D2C)), trgovci in proizvajalci iščejo načine za spopadanje z dodatno kompleksnostjo in obsegom naročil ter iščejo ravnovesje med pričakovanji potrošnikov in stroški poslovanja. Trgovci in proizvajalci od svojih partnerjev, ponudnikov storitev 3PL pričakujejo vedno boljše, hitrejše in cenejše storitve. V preteklosti so bili ponudniki 3PL odgovorni predvsem za shranjevanje in premikanje predmetov med lokacijami. Zdaj pa podjetja od ponudnikov 3PL pričakujejo vedno več dodane vrednosti, npr. upravljanje zalog in pomoč pri optimizaciji dostave. Tu pa na sceno stopi informacijska tehnologija. 

»Naročniki 3PL-storitev so vedno bolj zahtevni in od izvajalcev 3PL-logistike zahtevajo ne le optimalno delovanje in nizke cene, temveč tudi dobro storitev, podprto z dobro informacijsko podporo in s polno povezavo v naročnikove IT-sisteme. Naročniki 3PL-storitev pričakujejo popolno digitalno vidljivost svojega blaga, od prevzema do dostave. 3PL-ponudniki se zadnja leta zato intenzivno informatizirajo in prehajajo od vloge prevoznika, preko skladiščnika do celovitega logista s transparentnimi in optimiziranimi digitaliziranimi procesi. Hkrati skrbijo za skladišča, vozila in delovno silo,« dodaja Planina.  

Ponudniki storitev 3PL se spreminjajo v ponudnike dobavne verige kot storitve. Za to pa rabijo predvsem tri tehnološke temelje. Če naj strankam zagotovijo t. i. enotno logistiko, poleg skladiščnega informacijskega sistema (WMS) potrebujejo še kakovostjo rešitev za upravljanje transporta ter predvsem rešitev za inteligentno upravljanje naročil, ki bo v realnem času s podatki zalagala tudi informacijski sistem naročnika. Ta bo tako v vsakem trenutku vedel, kje in v kateri fazi se nahaja njegovo blago in kdaj ga bo oziroma ga je prevzel kupec. 

»3PL-ponudniki ne morejo več poslovati brez WMS-sistema, nato pogosto uvedejo še t. i. ePOD-rešitev za upravljanje dostave pošiljk z zajemom potrdila o dostavi, ki vsebuje zajem podpisa, lahko pa tudi časovni in lokacijski žig, fotografijo dostave ipd. Ko ima 3PL-ponudnik enkrat uvedene vse omenjene sisteme, bo veliko lažje pridobival nove naročnike. Če ne bo informatiziran, pa sploh ne bo mogel kandidirati za nove posle,« sklene Planina.

Digitalizacija je imperativ

Digitalizacija poslovanja z namenom realno-časovne elektronske izmenjave podatkov in informacij postaja imperativ. Trgovci in proizvajalci so namreč uvideli, da kupec lažje tudi malce počaka na naročeno blago, če se lahko zanese na informacijo o (predvideni) dostavi. 

Elektronsko poslovanje in izmenjava dokumentov pohitrita prav vse procese v logistično-transportni verigi, zato z digitalizacijo poslovanja ne gre odlašati, nasprotno, digitalizacija mora postati imperativ. Nova raven inteligence, ki jo prinašajo digitalne rešitve, ustvarja dodatne prednosti prodajalcem – ti lahko kupcem zagotovijo enotno izkušnjo prek različnih kanalov (fizična ali spletna trgovina, naročila v mobilni aplikaciji …), sami pa s pomočjo naprednih ponudnikov storitev 3PL pridobijo odličen vpogled v delovanje dobavne verige, na katero se skupaj s kupci lahko povsem zanesejo.